Da u vožnji automobilom bez krova nad glavom doista ima nečega posebnog, može potvrditi svatko tko je barem jednom imao prilike sjesti za upravljač, ili barem na suvozačko sjedalo kabrioleta. Osjećaj slobode pritom ponekad može biti jednak onome koji se dobiva vožnjom na motociklu, a dodatni bonus ovdje svakako predstavlja činjenica da vjetar tu doista osjećate i u kosi i na licu iz jednostavnog razloga što na glavi ne morate nositi kacigu. Kabrioleta je na tržištu danas više nego ikad, a zanimljivo je da se većina proizvođača vratila klasici i dobrim starim platnenim krovovima. Kako u najjeftinijim, tako i u najprestižnijim izdanjima. Mi donosimo pregled od najpovoljnijeg malog Smart Cabria za 107.809 kuna, pa do Porschea 911 Turbo S Cabrio sa 580 KS vrijednog 2,3 milijuna kuna.
1. Audi A3 Cabriolet: Kompakt s daškom luksuza
Školski je ovo primjer kompaktnog kabrioleta s dahom luksuza i premiuma, a opet dohvatljiv nešto širem krugu ljudi. Dostupan je i s dizelskim i s benzinskim motorima, uključujući i one s COD (cylinder-on-demand) tehnologijom te brojnim mogućnostima opremanja, a tu je i prestižna izvedba S3.
2. BMW Serije 4: Spektakularni premium kabrio
Zajedno s Coupeom i Gran Coupeom čini obitelj atraktivne BMW-ove Serije 4, a pažnju privlači podjednako svojim spektakularnim nastupom i sklopivim krovom kao i ponudom dokazanih EfficientDynamics benzinaca i dizelaša od 184 do 326 KS. Ili, točnije, do čak 431 KS, računamo li i M4 Cabrio verziju. Stoji od 415.854 kn.
3. Mini Cabrio: Iskače iz ponude
Premda se od početka tisućljeća i lansiranja prvog novovjekog Minija do danas njegova modelska ponuda proširila do neslućenih granica, kabriolet - uz original dakako - ima posebnu ulogu. U nas starta od 182.127 kn.
4. VW Buba: Stari užici na novi način
Aktualna generacija legendarne Bube nedavno je prošla kuru blagog osvježavanja, a za razliku od šarmantnog, ali uglavnom asketskog originala danas je prava riznica najmodernijih tehnologija pa i komfora. Stoji od 195.895 kn.
5. Fiat 124 Spider: Neodoljivi talijanski zavodnik
Dijelom tehnološki blizanac Mazde MX-5, Fiatov roadster s ponosom može nositi ime koje je prije pola stoljeća započelo jednu lijepu cestovnu priču. Dizajniran je u Fiatovu Centro Stile i pokretan 1,4-litrenim MultiAir motorima, uz nezaobilazan stražnji pogon i precizan mjenjač. Starta na 245.724 kune.
6. Range Rover Evoque Cabrio: Jedinstven u svakom smislu
Vijest o dolasku kabriolet verzije Range Rovera Evoque dočekana je s velikim zanimanjem. Kako i ne bi, jer kabriolet i četverosjed istodobno, i to u premium coupe - SUV izdanju, e to je pojava kakva se ne zaboravlja. Z-sklopivi krov podiže se i spušta do brzine od 48 km/h. Stoji od 575.820 kuna.
7. Jaguar F-Type: Renesansa u topless izdanju
Automobil koji je svojim dolaskom na neki način podcrtao renesansu Jaguara nedavno je osvježen, no suština je ostala ista: dvosjed s mačkom na nosu definitivno nudi dodatnu vrijednost.
8. Smart Cabrio: Zabavan mališan
Najmanji kabrio s krugom okretanja od 6,95 m i dalje je nenadmašan u probijanju kroz gradske gužve, a nedavno je predstavljena i njegova najnovija električna izvedba sa sklopivim krovom. Smart ForTwo Cabrio stoji od 107.809 kuna.
9. Porsche 911 Cabrio: Važan koliko i coupe
Još jedna cestovna legenda, Porsche 911, dobar dio svoje prodaje tradicionalno odrađuje u kabriolet verziji. Koliko je bitan, možda najbolje pokazuje podatak da je s mekim krovom, ili kao Targa, dostupna i Carrera (370 KS) i Carrera S (420), ali i 911 Turbo i Turbo S sa 540 odnosno 580 KS. Carrera Cabriolet stoji od 1,183.757, a top izvedba 911 Turbo S Cabriolet 2,3 milijuna kuna.
10. Mazda MX-5: Legenda na četiri kotača
Četvrta generacija vjerojatno najvažnijeg automobila svoje klase zadržala je temelje na kojima su sazdane i sve prethodne Miate od 1989. do danas. MX-5 nudi motorizaciju od 130 ili 160 KS, stražnji pogon i RF verziju s tvrdim sklopivim krovom. Stoji od 195.116 kn.
Ford Mustang 5,0L Cabrio je zakon a nije ni skup!