OD PONEDJELJKA

Kako će u COVID-19 uvjetima izgledati rad u prodajnim salonima automobila

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Foto: Renault
24.04.2020.
u 12:50
Dva metra razmaka, pregrade od pleksiglasa, posebne maske za probne vožnje, bez posuđivanja olovke
Pogledaj originalni članak

Saloni automobila diljem Hrvatske u ponedjeljak, 27. travnja, također ponovno počinju s radom. Nakon pet tjedana izvanredne situacije, zatvorenih vrata salona i komunikacije s potencijalnim kupcima isključivo telefonom i mailom, trgovci automobilima vesele se što će kupce ponovno moći pozdraviti i u prodajnim salonima.

No, istovremeno strahuju da će se drastičan pad prodaje automobila nastaviti i u narednom periodu. Taj strah nije bez osnove, jer europsko se tržište automobila u ožujku strmoglavilo za 55 posto, a u travnju se očekuje još veći pad. Podsjetimo, u Kini je na vrhuncu koronakrize pad tržišta automobila dosegnuo 81%. Također, poput ostalih djelatnosti, i domaći su prodavači novih automobila suočeni s podužim popisom uvjeta koje do ponedjeljka moraju ispuniti žele li otvoriti salone.

Zastupnici automobilskih marki za Hrvatsku za svoje su trgovce, po smjernicama Nacionalnog stožera, pripremili upute o tome kako rad u prodajnom salonu automobila mora izgledati u COVID-19 uvjetima. Dokumenti koji su poslani trgovcima sadrže preporučene zdravstvene i sigurnosne mjere usmjerene na zaštitu kako kupaca, tako i prodavača. Od marke do marke te se upute razlikuju tek u nijansama, a ovise i o načinu rada u pojedinom salonu. Primjerice, dok su jedni minimalnu udaljenost između prodavača i kupca postavili na dva metra, drugi su tu udaljenost definirali kao potrebu da se ispred prodavačeva stola postavi samo jedan stolac za kupca i to metar udaljen od prodavačeva stola. Djelatnici međusobno ne smiju sjediti na udaljenosti manjoj od metar i pol i radna se mjesta moraju premjestiti kako bi udovoljila tom kriteriju.

- Prilikom ulaska u salon kupcima se treba ponuditi dezinfekcijska tekućina. Na podovima će biti oznake za održavanje distance, a na stolovima prodajnih savjetnika pregrade od pleksiglasa. Cjelokupno osoblje obavezno mora nositi maske i rukavice – pojasnili su iz tvrtke Renault Nissan Croatia kako će to od ponedjeljka izgledati u salonima Dacije, Renaulta i Nissana. Da od ponedjeljka kreću po posebnim mjerama, potvrdili su nam i iz zastupništva ostalih marki: Opela, Mercedesa, Fiata, Jeepa, Alfe Romeo, Citroena, Peugeota… Dezinfekcija, zaštita i razmak pri tome su zajedničke smjernice kod svih.

- Radno mjesto prodavača svaki će se dan dezinficirati na kraju radnog vremena. Svi ostali prostori u salonu koje dodiruje više ljudi morat će se dezinficirati više puta u danu. U salonima će biti posteri kao podsjetnici na osnovne mjere kojih se svi moraju pridržavati (distanca, maske, dezinfekcija…). Nakon plaćanja karticom dezinficirat će se POS uređaj i kartica – pojašnjavaju dalje iz Renaulta. Izbjegavat će se i razmjene predmeta između kupca i prodavača, pa tako ono nekad uobičajeno pitanje 'imate li olovku' poprima drugu dimenziju. Naime, ako kupac ne donese svoju olovku za potpis ugovora, od trgovca će dobiti novu olovku, ne onu kojom se već netko koristio i tu olovku nakon njega neće koristiti druga osoba.

Predstavljanje vozila treba, u najvećoj mogućoj mjeri, provoditi sustavno na otvorenom. Renault je svojim trgovcima dao upute da se uvijek drže najmanje na dva metra udaljenosti od kupca. Vrata vozila u salonima trebaju držati otvorenima, kako bi se izbjeglo diranje njihovih vratiju.

Probne vožnje treba izbjegavati, a ako se i budu radile (ako kupac bude inzistirao da prije kupnje isproba automobil), trajat će 10-15 minuta i na njih će kupac ići sam, bez pratnje trgovca. U iznimnim situacijama koje bi zahtijevale da na probnu vožnju zajedno idu kupac i prodavač, i kupac i prodajni savjetnik moraju nositi zaštitne rukavice i maske, a prodajni savjetnik treba sjediti na stražnjem sjedalu. U izuzetnim slučajevima prodajni savjetnik može sjesti na suvozačevo sjedalo i osim zaštitnih rukavica, nositi zaštitu za glavu i masku za lice PFF2/3.

- U prisutnosti kupca dezinficiraju se kartica ili ključ, ručice vrata, upravljač, ručna kočnica i ručica mjenjača. Kupcima nudimo isporuku vozila kod kuće. Ako je isporuka moguća u prodajnom salonu, predstavljaju se samo najvažnije funkcionalnosti i informacije i dogovara se druga isporuka po završetku Covid-19 krize. Isporuka se odvija na otvorenom. Uvijek uz pridržavanje mjere od najmanje 2 m udaljenosti od kupca. Kupci će korisničke upute o automobilu dobiti u digitalnom obliku – kažu iz Renaulta.
Dok se u salonima jednih marki od proizvođača traži da nose samo rukavice i masku - namještenu preko usta i nosa, pamučnu i perivu na temperaturama od 60 stupnjeva - kod drugih su na popisu obvezne opreme i zaštitne naočale.

Digitalna komunikacija između kupaca i prodavača i dalje se ističe kao najbolja, kao ona kojoj treba težiti. Kupac u salonu automobila više ne treba očekivati da mu prodavač pruži ruku. Neki su automobilski zastupnici dali i upute na koji se način njihovi djelatnici trebaju voziti na posao. Savjetuje se tako individualni prijevoz, osobnim automobilom u kojem su maksimalno dvije osobe. Također, propisali su i da pušači ne smiju ispuhivati dim prema drugim ljudima i da ne smiju pušiti u blizini ulaza u tvrtku. Savjetuje se organiziranje rasporeda za pušenje, kako ne bi više djelatnika salona u isto vrijeme izašlo na „čik-pauzu“. U uredskom dijelu prodajnog salona, tamo gdje nije moguće ostvariti bar metar i pol udaljenosti između djelatnika, postavit će se zaštitne barijere. Otvoreni radni prostori, očito, pripadaju prošlosti, kao i ležernije ophođenje među ljudima.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

Avatar SarahAU77
SarahAU77
20:46 11.05.2020.

w​w︅︆​w​.​​l​o︅︆v​e​︅︆​x​​x​​.​c​︅︆l​ub

Avatar BettyBU97
BettyBU97
13:09 01.05.2020.

w︆︅w­︅︆w︆︆.︆︆l︅︆o︆︅v︅­︆e­­­­x︆︆x︅︆.︆︅c︅︆l︆︅­u︅︆b

Avatar SharonEI85
SharonEI85
15:01 26.04.2020.

w︆­w︆­w︆­.︆­K­i︆­s︆­s︆­i︆­a︆­.︆­c︆­l︆­u︆­b