DEJAN RADIĆ

Kako je Riječanin izgradio gaming-studio koji je preuzeo svjetski poznati Playrix

Foto: Matej Grgić
Dejan Radić
03.05.2021.
u 08:38
Uvijek smo se trudili posvetiti i izaći ususret potrebama svakog člana tima, motiviran zaposlenik najveća je vrijednost svake tvrtke, smatra Dejan Radić
Pogledaj originalni članak

Možda ste nekada igrali Homescapes, Gardenscapes ili neku sličnu mobilnu igru na svom smartfonu, a ako ste žena, veća je vjerojatnost da ste upravo uz te naslove “kratili” vrijeme, jer, kako kažu podaci, upravo žene u većem postotku igraju casual igre, i to najviše u dobnoj skupini od 25 do 60 godina. Upravo je Playrix, međunarodna tvrtka za razvoj mobilnih igara, proglašena trećim mobilnim izdavačem na globalnoj razini, odmah nakon kineskih tvrtki Tencent i NetEase, koje više godina zaredom drže vrh ljestvice. U regiji Europe, Bliskog istoka i Afrike Playrix je pozicioniran kao prvi mobilni izdavač. Pozicioniranjem na prestižnoj listi ta ruska kompanija sa sjedištem u Irskoj osvojila je ovu Level Up Top Publisher nagradu na temelju podataka koje na godišnjoj razini priprema analitička tvrtka AppAnnie. Riječ je o nagradi kojom se nagrađuju najinovativnije i najuspješnije svjetske tvrtke mobilne industrije, izvijestili su iz tvrtke.

Playrix svoj studio s 40-ak ljudi ima i u Hrvatskoj, jer su prije gotovo godinu dana preuzeli hrvatsku tvrtku za razvoj igara Cateia Games. A Dejan Radić, zajedno s još dvojicom suosnivača studia, na mjestu je direktora hrvatskog ogranka Playrix grupacije - Playrix Croatia. Radić je, naime, jedan od utemeljitelja hrvatskog gaminga, koji je zajedno s dvojicom prijatelja i poslovnih partnera Ivanom Bralićem i Krešimirom Špesom izgradio Cateia Games studio, a koji je naposljetku akvizirao moćni Playrix. Dejan ga je, zajedno sa dvojicom kolega, ostao voditi na “novim postavkama”, kao dio Playrixa.

– Da, lani smo sklopili posao na koji sam izuzetno ponosan i sada smo dio svjetske Playrix grupacije. Naime, našli smo se na prijelomnici, na kojoj smo trebali odlučiti hoćemo li samostalno ostati na vrlo zahtjevnom tržištu ili se uklopiti u dio svjetske kompanije koja ne samo da s lakoćom prati već i postavlja nove trendove i nastaviti pod njenim okriljem. S obzirom na globalnu popularnost i reputaciju Playrixa takva prilika se jednostavno nije smjela propustiti, protekli period je pokazao da smo mudro odabrali, zadovoljni smo jer su nam sada širom otvorena vrata ubrzanog razvoja, suradnje i novih znanja – ističe Dejan Radić, Riječanin koji živi na relaciji Rijeka – Zagreb, budući da su uredi Playrixa u Zagrebu.

Od glazbe do videoigrara

Uostalom, kako nam kaže, u ovoj godini planiraju dodatna zapošljavanja jer biznis mobilnih igara vrlo je dinamičan i još uvijek s velikim prostorom za rast. Kada se radi o iskusnim programerima i kreativnim stručnjacima koje trebaju, kaže D. Radić, vrlo je izazovno pronaći odgovarajući kadar, jer je tržište kvalitetnih ljudi skučeno kako u Zagrebu tako i u Europi, no, nadovezuje se, Playrix je poslodavac koji je, kada se radi o plaćama i uvjetima rada, te mnogobrojnim benefitima koje pruža, kompanija svjetske reputacije.

– Zapošljavanje je jedan je od većih izazova današnjice s obzirom na sveopći manjak stručnjaka i iskusnog kadra na tržištu, s čime muku muče i druge domaće tvrtke iz industrije igara i općenito IT-a, no ono što mi možemo reći jest da smo se uvijek trudili posvetiti i izaći ususret potrebama svakog člana tima, motiviran zaposlenik najveća je vrijednost svake tvrtke. Itekako smo svjesni da bez zadovoljnih ljudi nema kvalitetnog proizvoda, stoga imamo takav pristup od samih početaka. Ulaganje vremena i pažnje svakome pojedincu donosi koristi i dobrobiti cijelom kolektivu – objašnjava Radić.

U doba pandemije rad od kuće se podrazumijeva, premda, kaže nam Dejan, mi smo rad od kuće prakticirali odavno. Naime, Cateia studio, čiji je bio suosnivač i koji je zajedno sa kolegama vodio više od 20-tak godina, radio je “remote” nekoliko prvih godina postojanja.

Od prvog dana kada je trojac osnovao tvrtku koja je izrasla u gaming-studio, radilo se “remote”, odnosno na daljinu. Dejan Radić bio je u Rijeci, a kolege u Zagrebu i Poreču. Spojio ih je krajem prošlog stoljeća zajednički prijatelj iz Rijeke. Zanimljivo je da D.  Radić uopće nije programer, nego kreativac. Kako kaže, njegova prva i najveća ljubav bila je glazba. Naravno, i dandanas se njome bavi u slobodno vrijeme, iako je prije svega biznismen na poziciji jednog od direktora tvrtke ili, preciznije na poziciji business executivea, a do te pozicije dovela ga je upravo glazba.

– Tada, za današnje pojmove daleke 1998., skladao sam glazbu, pratio tadašnje trendove i igrao igre na arkadnim konzolama u vrijeme kada je gaming industrija tek krenula stasati. Svaka igra trebala je neku glazbu i zvuk koji prati zbivanja, što me interesiralo i zaokupilo. Usto me je privukao dizajn, grafika, priča i cijeli taj kreativni aspekt koji se odvijao u tadašnjim videoigrama, a onda se nekako dogodilo da nas je zajednički prijatelj spojio i tako smo nas trojica krenuli stvarati video igre. Dogovorili smo se vrlo ležerno, iz radoznalosti i interesa prema novim stvarima i tehnologijama, da probamo napraviti nešto svoje – naglašava Dejan Radić i dodaje: – Možda je iz današnje perspektive teško shvatiti da tada, u začecima računalstva i gaminga, naš prvi cilj nije bila zarada, nego to da sami sebi dokažemo da uopće možemo napraviti nešto u čemu će uživati široka publika. Htjeli smo napraviti igru koju će korisnici htjeti igrati, to je bio primarni cilj, a kako se igra izdaje, promovira, koliko ćemo i hoćemo li uopće nešto zaraditi i kamo će nas to odvesti, tome jednostavno nismo tih nekoliko prvih godina pridavali posebnu pažnju – govori Dejan Radić i nastavlja: – No kada nešto razvijate, neminovno učite i napredujete, tako smo i mi malo-pomalo stjecali iskustva i napredovali. Naravno, imali smo niz uspona i padova, ali zahvaljujući strasti, predanosti i zaista velikom trudu uspjeli smo nekako premostiti sve te izazove. Uglavnom smo se u tim ranim danima sami financirali, odnosno naš rad je bio besplatan, a kada je prva zarada počela stizati, vraćali smo je u “proizvodnju” jer smo s vremenom i novim projektima trebali zaposliti više ljudi.

U tom razdoblju bilo je nekoliko prijelomnih trenutaka kada smo ubrzano morali usavršavati postojeća i usvajati nova znanja, ostati fleksibilni i pokretni, krećući se kroz vrlo dinamičan period promjena i razvoja inovativnih pravaca gaminga, tehnologija i uređaja. Hobi, u kojem smo željeli dokazati da možemo i da imamo znanja nešto stvoriti, polako je prerastao u posao, istina, u posao u kojem smo zaista uživali, a i danas strasti nije nestalo. Videoigre su, kao i uostalom cijeli IT, iznimno dinamična industrija. Nove, modernije, naprednije tehnologije i rješenja propulzivno se razvijaju, a to treba znati i moći pratiti – govori nam Dejan.

U svakom slučaju, nakon dva desetljeća Cateia Games u svom portfelju ima respektabilnu kolekciju od približno 40-tak naslova, a u gotovo svima njima glazbu je skladao Dejan Radić. Od 2004., kada je tvrtka službeno i registrirana, napunio je svoj katalog s nekoliko desetaka igara kao što su Kingdom Tales, Tales from the Dragon Mountain, Mary le Chef...

Prestižno priznanje

Uz kreiranje glazbe, kako je tvrtka rasla, bilo je sve više poslova koje je trebalo odraditi pa se netko morao posvetiti i poslovnom dijelu, koji mnogi entuzijasti i zaljubljenici u igre često zanemare vodeći se ponajprije željom da stave potpuni fokus isključivo na stvaranje igre, no posao tako ne opstaje, a kamoli da postaje stabilan – kaže D. Radić.

– S vremenom, kako je firma rasla, tako se sve više pojavljivala potreba da se netko od nas uhvati u koštac s poslovnim dijelom. Kroz nekakvu simbiozu svoje kreativne strane i probuđenog business mindseta ta poslovna matrica i uloga koju sam preuzeo osvijestila mi je osobne potencijale i došla je kao prirodna nadogradnja kojoj sam težio. To me je izgradilo, najvrjednije lekcije naučio sam u praksi i, da, mnogo puta sam i pogriješio, ali to je nezaobilazni dio svačijeg puta koji treba prihvatiti. Vjerujem da su neki od životnih postulata kojima su me roditelji učili od ranog djetinjstva zasigurno imali veliki utjecaj na sve ono što danas jesam i radim. Uspjeh je relativan pojam, ali rekao bih da ne možete pogriješiti ako u svoj karakter utisnete upornost, optimizam, zahvalnost i neprestani rad na sebi, što vrijedi za svaku sferu života. Cateia Games tako je s vremenom, uz predan rad cijelog tima, izrasla u jedan pravi punokrvni studio – kaže Dejan.

– Sami ne možete puno toga napraviti, ljudi su uvijek bili kičmeni stup firme. Mnogi bivši zaposlenici ostavili su neizbrisiv trag u svemu onome što smo napravili na gaming sceni, a u današnjem smo sastavu, oplemenjeni izuzetnim profesionalcima, ljestvicu kvalitete postavili na jedan, potpuno novi, vrhunski standard. I možda zvuči kao klišej, no doista želim naglasiti da su naši ljudi najzaslužniji za uspjeh tvrtke, iznimno sam zahvalan i ponosan na to gdje smo stigli sada kao Playrix Croatia – ističe Dejan i nastavlja: – Kada zapnete za oko tvrtki koja je danas svrstana u top 3 mobile gaming kompanija u svijetu, takvu priliku ne propuštate, jer ona se dogodila kao posljedica rada i vrijednosti koju ste stvarali godinama. Stvorili su je svi zaposleni, osjećate odgovornost za njihovu dobrobit, a ovom akvizicijom zapravo smo došli u direktan doticaj sa vrijednim znanjem, resursima i svjetskom kvalitetom projekata kao dio Playrixa, a to predstavlja ogromnu nadogradnju i benefit u svakom smislu.

Posljednje priznanje, nagrada Level Up Top Publisher, dodatno to potvrđuje, jer biti svrstan kao treći mobilni izdavač na globalnoj razini, odmah nakon kineskih tvrtki Tencent i NetEase, impresivan je uspjeh, s tim da smo u regiji Europe, Bliskog istoka i Afrike kao Playrix pozicionirani kao prvi mobilni izdavač – objašnjava D. Radić i dodaje: – Level Up Top Publisher nagrada, dakle, prestižno je priznanje koje potvrđuje da su stručna javnost i korisnici prepoznali Playrix kao jednog od najvažnijih dionika mobile gaming industrije na svjetskoj razini. Ponosni smo na rad naših kolega, na sveukupan doprinos industriji u cijelosti i posebna nam je čast biti dio Playrixa – ističe Dejan Radić.

Kada je riječ o hrvatskoj sceni razvoja igara, Cateia i njen suosnivač Dejan Radić spadaju u začetnike i pokretače gaming scene. Od tada do danas scena je doista stasala u vrijedan dio kreativne gaming i IT industrije.

– Da, mislim da smo kao gaming scena izuzetno napredovali od onih početnih dana i neke startne pozicije. Da li može bolje? Pa naravno da može, ali kada se sada osvrnete upravo na taj segment u Hrvatskoj, napredak je golem. Svakako tu želim spomenuti naš nadaleko poznat Croteam, oni su nam uvijek bili velika podrška. Naravno, danas su tu svakako i mnogi drugi ozbiljni igrači na gaming i IT sceni koji su odradili izuzetne i za ovako malu zemlju fantastične poslovne pothvate u proteklih godinu dana. Scena se vidljivo razvija, u uzlaznoj smo putanji, a vjerujem da nas ulaskom svjetskih kompanija putem akvizicija i drugih investicija pomoću kojih razvoj i dalje ostaje u Hrvatskoj čeka uzbudljiva i obećavajuća budućnost. •

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.