U europskoj regiji automobilski sektor ima 301 tvornicu, od čega su 194 u Europskoj uniji. Većina njih već se neko vrijeme suočava s ozbiljnim problemima te se bore za koliko-toliko redovito funkcioniranje svih tih tvornica. Naime, zbog nedostatka poluvodiča došlo je do zastoja u proizvodnji vozila. Mnogi su proizvođači automobila vjerovali da će se ove godine isporuke vozila vratiti na razine prije krize.
Međutim, ruska invazija na Ukrajinu automobilsku je industriju gurnula u još dublju krizu. Koliko duboku, analizirali smo u novom broju magazina AutoStyle koji u srijedu 18. svibnja dolazi na dar uz Večernji list. Poremećeni su lanci opskrbe, poremećena je proizvodnja dijelova, ugrožene su mnoge opcije dobavljanja sirovina za proizvodnju. Najupečatljiviji su primjer dvije ukrajinske tvornice u kojima je neon – neophodan za proizvodnju poluvodiča zbog čije je nestašice već bila usporena proizvodnja novih automobila – nastajao kao nusproizvod prerađivanja ruskog čelika. Obje su prestale s proizvodnjom kad su ruske trupe ušle u Ukrajinu. Razumljivo, jer jedna je u Mariupolju, a druga u Odessi. Iz njih je dolazilo 45 do 54 posto svjetske količine neona.
Može li situacija biti gora i gdje je na Hrvatska na automobilskoj karti svijeta, pročitajte u novom broju magazina AutoStyle. Novi AutoStyle ukazuje i kako do 70.000 kuna poticaja za kupnju električnog automobila. Natječaj će biti raspisan u lipnju pa u AutoStyleu provjerite s kojim se modelima na njega možete prijaviti. Sve što trebate znati o najmu automobila, koliko pažnje traži 72 godine stari Fiat, što radi kolorist u autoindustriji, je li vodik pogon budućnosti te o mnogim drugim temama također čitajte u novom broju magazina AutoStyle.