Europski program ocjenjivanja sigurnosti novih automobila (Euro NCAP) lani je proveo testove sigurnosti na 53 automobila koja su u prodaju puštena u Europi. Proizvođači sve više ulažu u sigurnost svojih automobila i postalo je normalno da automobili dobivaju maksimalan broj zvjezdica.
S maksimalnih pet zvjezdica okitio se 41 automobil. Dvanaest ih je dobilo četiri zvjezdice, a samo je Dacia Duster ocijenjena s tri zvjezdice.
Lani su prvi put testirani i potpuno električni automobili. Nissan Leaf ocijenjen je s pet zvjezdica, trojke Mitsubishi i-Miev, Citroen C-Zero i Peugeot iOn dobile su četiri zvjezdice. I prvi kineski automobil Geely Emgrand EC7 zaslužio je četiri zvjezdice.
Euro NCAP objavio je i pobjednike u sigurnosti po segmentima. Kod gradskih automobila lani je bio najsigurniji Chevrolet Aveo, dok je drugo mjesto pripalo Toyoti Yaris.
U kategoriji malih terenskih 4x4 modela pobjednik je Audi A3, a odmah iza njega po sigurnosti je BMW X1. Ford Focus je najsigurniji mali obiteljski automobil, a drugi najsigurniji je Lexus CT200h.
U kategoriji malih jednovolumena vodeća je Mercedes B-klasa, a u toj klasi drugo mjesto zauzima Hyundai ix20. Volvo V60 je najsigurniji veliki obiteljski automobil, a drugo mjesto dijele Mercedes M-klasa i Opel Zafira Tourer.
Posebno priznanje dobio je Ford Ranger – dosad najbolje ocijenjeni pick-up – koji je napravio veliki iskorak u sigurnosti pri naletu na pješake, u čemu ima bolje rezultate od mnogo manjih i “bezopasnijih” automobila.
kada se prisjetimo da su kinezi prije jedva 2-3 godine imali jednu (ili nijednu) zvjezdicu,napredak je strahovit i autoindustrija u pravu strahuje od kineza.