Kapacitet spremnika

Koliko daleko urbane deve mogu stići, a da ne ožedne

Foto: Peugeot
Koliko daleko urbane deve mogu stići, a da ne ožedne
22.05.2012.
u 08:00
Smanjenjem potrošnje tijekom posljednjih 10 godina rasli su i dometi automobila, pa 1000 km nije problem za većinu dizelaša
Pogledaj originalni članak

Koliko automobil može prijeći s jednim spremnikom goriva? Ovo si pitanje postavljamo vrlo rijetko, no ljudi koji često putuju na veće udaljenosti itekako znaju cijeniti autonomiju automobila. Odvesti se, primjerice, od Zagreba do Dubrovnika bez zaustavljanja zbog točenja goriva ili stati dva puta velika je razlika. Kako je pokazalo naše istraživanje, štedljivost automobila nije najvažniji razlog velike autonomije. Mnogo je važniji kapacitet spremnika. Dokaz toga je i automobil s apsolutno najvećom autonomijom koji ima nekoliko litara veći spremnik od konkurenata. U istraživanju smo koristili tvorničke vrijednosti, koje su vrlo optimistične, no uz idealne uvjete ipak ostvarive i u praksi.

Rekorderi u srednjoj klasi

Apsolutne rekordere nalazimo u srednjoj klasi, koja zbog velikih spremnika i dobre aerodinamike dominira u ovoj kategoriji. Listu predvodi Peugeot 508, koji veliki rezervoar od 72 litre kombinira s fantastično niske 4,2 litre na 100 kilometara. Ukupan domet ovog modela iznosi 1715 km, što je dovoljno da se bez zaustavljanja prevali dionica između Zagreba i Barcelone. Peugeot ovaj odličan rezultat može zahvaliti 1,6-litrenom dizelskome motoru sa 112 konja i sustavom start/stop. Odmah za petama srednjoj klasi je kompaktna. I ovdje listu predvode modeli s najvećim spremnicima goriva, a na vrhu je C4, koji ima identičan motor i sustav start/stop kao Peugeot 508. Visoka klasa nekad je dominirala u kategoriji autonomije, no danas je u prosjeku iza kompaktne. Razlog je drastično smanjenje spremnika.

Rastrošni monovolumeni

Odlični su i modeli u gradskoj klasi. Najbolji je Clio, koji sa spremnikom može prevaliti 1375 kilometara unatoč tome što troši gotovo litru više od Kije Rio. U klasi crossover i SUV dominiraju manji automobili, a najbolji je Peugeot 3008, koji jedinstvenom kombinacijom dizelskog i elektromotora troši samo 4 l/100 km.

Najlošiji prosjek imaju monovolumeni zbog loše aerodinamike, mase i malih spremnika goriva. Najmanju autonomiju ima Lada Niva. Velika potrošnja i mali spremnik omogućuju joj samo 442 km.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

JO
johndoe2
09:06 22.05.2012.

Na niske je grane Peugeot spao...60-ih i 70 ih godina uz Mercedes bili su jedini ozbiljni proizvođači dizelskih automobila na svijetu...legendarni 504 i 404 modeli... U istinu je žalosno da Francuski inžinjeri uopće stavljaju 112 KS 1.6HDI motor u 508 limuzinu iz višeg segmenta...a valjda ciljaju na Taxiste :)

AM
a_morte_i_rossi
09:44 22.05.2012.

nagrada novinaru za naslov!!! bas sam se nasmijao..hahahahha urbane deve LOL

IN
InfoMan
12:57 22.05.2012.

Svaki vozac jako dobro zna da je podatak o potrosnji laz. Da, moze trosit 4l na autoputu u petoj sa vjetrom u ledja. I, dodje lagani uspon i potrosnja skoci na normalnih 6l. Jednostavno, zakoni fizike, gravitacija, masa, otpor zraka su tu i od njih se ne moze pobjeci. Uz to, iskoristivost motora je reda 20%, pa kada dodate jos jedno 2kW za klimu, 150W za svjetla ide potrosnja u nebesa. A ovo, stavljati slabi motor u tako velik i tezak auto je glupost.