Na testu

Kompaktni crossover Mazda CX-30 uz odličan benzinski motor i automatik pruža vozaču pravi užitak

Foto: Mladen Milčić
Foto: Mladen Milčić
20.08.2024.
u 08:02
Isprobali smo top izvedbu Mazde CX-30 uz Skyactive X benzinski motor sa 186 KS i bogatu opremu Nagisa
Pogledaj originalni članak

Dok su drugi proizvođači proteklog desetljeća bili pobornici "downsizinga", odnosno smanjivanja zapremnine benzinskih motora i uglavnom nudili 1,0-litrene početne agregate s tri cilindra potpomognute turbopunjačima, Mazda je ostala na četiri cilindra i atmosferskom motoru s dvije litre zapremnine.
Sada drugi polako 1,5 turbo, a Mazda kao početni motor u kompaktnoj klasi u modelima Mazda3 i CX-30 nudi 2,5-litreni benzinac (!), zbog ekologije "podrezan" na 140 KS. Taj novi motor još nije stigao, ali smo u modelu CX-30 isprobali revolucionarni 2,0 e-Skyactive X sa 186 KS pri 6000 o/min i 240 Nm pri 4000 o/min uz 6-stupanjski automatik, prednji pogon i zaista luksuznu opremu Nagisa.

Foto: Mladen Milčić

 

Skyactive X kombinira najbolje značajke benzinskog i dizelskog motora kombinacijom kompresijskog i paljenja svijećicom. Zbog toga ima veliki okretni moment za atmosferskog benzinca od 240 Nm i više snage, a uz čistiji ispuh (138 g/km CO2) i manju potrošnju goriva (6,3 l/100 km). U vožnji je vrlo profinjen u kombinaciji s klasičnim 6-brzinskim automatikom i u svim režimima vožnje daje odličan odziv. Tu je i pomoć blagog hibridnog sustava koji pomoću starter-generatora napaja električne potrošače vozila i tako rasterećuje benzinski motor. Nije sportaš i sprinter, ali ubrzanje od 8,6 do stotke te maks. brzina od 206 km/h sasvim su pristojne performanse, a kad se tome pridoda odličan ovjes i upravljač vozač zaista uživa u svakom kilometru za volanom, bez obzira vozi li se u gradu, na otvorenoj cesti ili na autocesti.

 

 

Ni traga umjetnom osjećaju za volanom. Potrošnja nije kao kod dizela, ali je vrlo dobra. U gradu oko 7,5-8,0 litara, na autocesti oko 7-7,5, dok na otvorenoj cesti bez problema ide i ispod 6 l/100 km.
CX-30 je dugačak 439 cm i nudi prtljažnik od 430 litara. U bogatoj opremi Nagisa između ostalog donosi sjedala u kombinaciji fine terracotta eko kože i crne brušene kože, 18" crne lakirane naplatke, dok se atraktivna Zirkon sand boja doplaćuje 500 eura. Cijena je 36.822 eura

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.