Putničke verzije gradskih dostavnjaka - za razliku od jednovolumena koji su doživjeli strmoglavi pad prodaje - preživjele su SUVomaniju i još se uvijek dobro drže na tržištu, pa izgleda da će ona već poznata “tko jednom proba praktičnost i prostranost obiteljskih multipraktika za slobodno vrijeme teško mijenja klasu automobila” vrijediti još dugo vremena.
Jedan je od predvodnika i utemeljitelja ove klase Citroen Berlingo, čija je treća generacija nedavno stigla naše tržište, a mi smo isprobali najopremljeniju XTR verziju s dizelskim 1,5 HDi motorom od 100 konja.
Berlingo sada nudi sve moderne sustave, bilo sigurnosne, bilo multimedijalne, kao i svi pomodni SUV automobili kojima konkurira. Dakako, u odnosu na njih je prostraniji (uz pet sjedala prtljažnik mu prima čak 775 litara) i praktičniji jer ima tri odvojena sjedala na stražnjoj klupi te dvoja stražnja klizna vrata.
Uz povišen položaj sjedenja i dobru preglednost idealan je obiteljski automobil za one koji u slobodno vrijeme vole otići na izlet u prirodu, ponekad se spustiti s asfalta. I to bez obzira što testni primjerak nije bio opremljen “grip controlom” (doplata 3900 kuna), jer i bez toga Berlingo neometano vozi makadamom.
Pouzdani dizelski 1,5 BlueHDi sa 100 KS dostatan je za ugodnu vožnju i vrlo štedljiv. Izmjerili smo 6,1 l/100 km u prosjeku. Cijena Berlinga s dizelašem od 100 konja kreće od 149.990 kuna.
Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu: