Malo koji ljubitelj roadstera - ili automobila općenito - nije čuo za Mercedes SLK, kultni njemački dvosjed. No, dok poslastica za poklonike dinamične vožnje po serpentinama u sredini svog životnog vijeka dobiva injekciju za dužu vitalnost u obliku redizajna, ime joj odlazi u arhiv proizvođača. U skladu s novim načinom imenovanja modela ove marke, SLK postaje SLC, te će kao takav biti premijerno pokazan na siječanjskom salonu automobila u Detroitu, nakon čega će se moći i naručiti.
Naprednija tehnologija
Novo ime sugerira povezanost modela s C-klasom, od koje je roadster i tehnološki dosta toga preuzeo. Optimizirane tehnologije i poboljšanog izgleda, novi je SLC uoči premijernog izlaganja pokazan u novoj izvedbi. Reprezentativni Mercedes-AMG SLC 43 zamijenit će SLK 55 AMG. Temeljito dorađen roadster sa stražnjim pogonom snagu vuče iz jednakog biturbo 3,0-litrenog V6 benzinskog motora kakvog koristi i S400 Coupé. S 367 KS i 520 Nm novi motor isporučuje manje snage od 5,5-litrenog V8 benzinca koji je tjerao prethodni model. Novitet, pak, vrhunce nudi već od 2000 okretaja u minuti (umjesto na ranijih 4500 okretaja), što sugerira da vozača za upravljačem novog Mercredesa SLC 43 čekaju (još) zabavniji trenuci. Stotku lovi već za 4,7 sekundi, uz maksimalnih 250 km/h.
Također, umjesto dosadašnjeg 7-brzinskog AMG-ova Speedshift automatika iz modela SLK 55, u novu perjanicu ugrađuje se Mercedesov najnoviji 9-brzinski automatski prijenos, koji uz Dynamic Select sustav vozaču na izbor nudi više modova vožnje (Comfort, Sport, Sport Plus, Eco i Individual).
Standardan će biti u SLC 250d (204 KS), SLC 300 (245 KS) i SLC 43 izvedbama. Opcijski će se 9-brzinski automatski mjenjač moći izabrati uz novi SLC 180 i SLC 200 sa 184 konjske snage, koji inače serijski dolaze upareni sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Spomenuti Dynamic Select, osim postavki mjenjača, mijenja i način rada motora, upravljača i amortizera. SLC 43 serijski donosi i AMG Sport ispušni sistem, te njegov zvuk prilagođava modu kojeg vozač izabere putem sustava Dynamic Select.
Uz vrhunac ponude - model SLC 43 - nov je i njezin početak, ulazni SLC 180 kojeg pogoni 1,6-litreni 4-cilindarski turbobenzinac sa 156 KS. Po deklariranoj tvorničkoj potrošnji, za stotinu kilometara SLC 180 treba 5,6 litara goriva.
Dorađena je i procedura otvaranja čvrstog krova, prije čijeg sklapanja više nije potrebno ručno spustiti pokrivku prtljažnika. Čak i kad je ona u gornjoj poziciji (za veći prtljažni prostor), otvaranje krova je moguće jer će sustavi automobila prepoznati položaj pokrivke prtljažnika i sami će ju spustiti na nižu razinu. Krov se otvoriti i zatvoriti može u vožnji, do brzine od 40 km/h. U ponudi je i dalje stakleni krov.
Bogatija sigurnosna oprema
U interijeru, instrumenti su dotjerani, materijali i paketi opreme su novi, kao i trokraki sportski upravljač. Standardna sigurnosna oprema sada obuhvaća i Active Brake Assist – sustav prevencije od nesreće, koji može i autonomno kočiti, kako bi se smanjila mogućnost od naleta na drugo vozilo.
Sustav će vozača najprije upozoriti da je moguć nalet na vozilo ispred. Ako vozač ne reagira, Active Brake Assist kočit će sam. Za redizajnirani roadster iz Mercedesa kažu da je ostao idealna kombinacija strasti i zdravog razuma. Provjerit ćemo to kad SLC u travnju stigne u Hrvatsku.
>> C-klasa Coupe u Hrvatskoj po cijeni od 300.412 kn
>> Mercedes osvježio šestu generaciju legende koja se proizvodi od 1954. godine
A jel ima i dizelaša, da se može loža sipati?