Različiti automobili služe u različite svrhe pa se njihova kilometraža nakon nekoliko godina može znatno razlikovati. Međutim, mali oglasnici puni su vozila s malom kilometražom po sumnjivo pristupačnim cijenama, što postavlja pitanje o ispravnosti njihova brojača kilometara. Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u Hrvatskoj kako si doznala prosječnu kilometražu određenih marki automobila u državi i kako bi vozači mogli usporediti rezultate s kilometražom automobila koje voze. Automobili s velikom kilometražom obično koštaju manje, pa su mnogi kupci u iskušenju da kupe takva vozila i uštede novac. No, ova je odluka rizična jer mnogi dijelovi mogu biti istrošeni i automobil je skloniji kvarovima. Iako brojač kilometara vozila pokazuje njegovo stanje i moguću cijenu, njime se može lako manipulirati. Prevaranti smanjuju kilometražu kako bi prodali automobil za veću cijenu nego što zapravo vrijedi.
– Posjedovanje vozila sa znatno većom kilometražom od tržišnog prosjeka može biti manje predvidljivo u smislu troškova jer je veća šansa da će se dijelovi automobila pokvariti. Međutim, automobil s originalnom kilometražom uvijek će koštati više od automobila s vraćenim brojačem kilometara – sugerira Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
VEZANI ČLANCI:
Među automobilima proizvedenim 2008. godine koji su provjereni na carVerticalu u Hrvatskoj, Audi (204.915 km), Mercedes-Benz (196.068 km) i Škoda (189.739 km) imaju najveću prosječnu kilometražu. Kada govorimo o automobilima starim deset godina, proizvedenim 2013. godine, najveću kilometražu ima Škoda (162.165 km), a slijede je Mercedes-Benz (160.648 km) i BMW (155.851 km). Među automobilima starim pet godina, proizvedenim 2018. godine, Škoda također zauzima prvo mjesto (116.531 km), a slijede ju Opel (108.612 km) i Peugeot (98.798 km). Luksuzni automobili popularni su u državama s dobro razvijenom cestovnom infrastrukturom. Vozači koji prelaze velike udaljenosti često se odlučuju za vrhunska vozila jer ih je lakše voziti na dužim putovanjima, dok će u gradskim sredinama čak i automobili ekonomske klase izvrsno odraditi svoj posao. Automobili Mercedes-Benz, Audi i BMW dobro su prilagođeni dugim putovanjima zbog svoje posvećenosti udobnosti, sigurnosti i tehnologiji. Ove marke obično nude udobna sjedala, napredne sustave pomoći vozaču i inovativne opcije zabave koje duge vožnje mogu učiniti ugodnijima.
Među automobilima proizvedenim 2008. godine, Peugeot ima najmanju kilometražu (127.111 km), a odmah iza su Nissan (145.786 km) i Mazda (145.904 km). Situacija se mijenja kod novijih automobila proizvedenih 2013. godine, gdje Nissan preuzima vodstvo sa 109.398 km nakon prvih deset godina korištenja. Peugeot u prosjeku ima 123.448 km na brojaču kilometara, a Toyota 127.566 km. Mazda ima najmanju kilometražu među automobilima koji su izašli iz tvornice 2018. – 37.200 km. Slijede je Toyota (48.561 km) i Nissan (77.030 km). Ako je kilometraža vozila znatno veća od prosječne kilometraže tipične za njegovu marku, vlasnik bi trebao razmisliti o prodaji takvog vozila. Očitanje brojača kilometara povezano je s pouzdanošću – istrošeni dijelovi zahtijevaju više održavanja, što dovodi do skupih popravaka. Istraživanje carVerticala temelji se na stvarnim izvješćima o povijesti automobila koja su zatražili korisnici platforme između siječnja i listopada 2023.
Japanci su zakon!