VEČERNJAKOVA ETAPA IZDRŽLJIVOSTI Mazda 5 CD 110 TX nakon 6 mjeseci i 50.000 kilometara

Mazda 5 CD 110 TX: Zadovoljila očekivanja

Foto: import
Mazda 5 CD 110 TX: Zadovoljila očekivanja
06.11.2006.
u 14:01
Pogledaj originalni članak

Samo je nešto više od šest mjeseci proteklo otkad smo preuzeli Mazdu5 na Večernjakovu etapu izdržljivosti. Obvezali smo se u pola godine prevaliti 50 tisuća kilometara, a nakon detaljnijeg razmatranja možemo reći kako smo to učinili čak i ranije. Naime, već nakon tjedan dana vožnje Mazdinim jednovolumenom, morali smo automobil otputiti u servisnu radionicu.

Sjetimo se, Mazda5 je naprasno stala na bosanskoj prometnici te nije pokazivala znakove života. Nakon šest dana automobil nam je iz Slavonskog Broda dovezen u Zagreb, uz napomenu kako je poslušnost otkazao senzor položaja bregastog vratila. Ako sensor pošalje pogrešnu informaciju računalu koje upravlja radom motora (ili je ne pošalje uopće), izostaje ubrizgavanje, pa se motor ne može pokrenuti. Na našu žalost, riječ je o kvaru koji je iznimno rijedak, pa smo morali čekati da stigne dio, jer ga nije bilo na domaćem skladištu. Kvar i popravak pokriveni su jamstvom.

Eto, događa se i Mazdi. Drugi se problem pojavio nakon prevaljenih tridesetak tisuća kilometara, kada se čitatelj Ivica Ivačić okretao na uskom dijelu ceste te lupio u stijenu sakrivenu u travi. Zbog oštećenja desnog praga automobil je više od dva tjedna proveo u servisu, jer je ponovno trebalo naručivati dijelove, monirati ih, lakirati... Da ne biste pomislili kako je sve bilo crno, priznajemo kako je osim ova dva nepredvidiva posjeta servisu sve ostalo bilo uredu. Zadovoljni smo voznim karakteristikama automobila, koji se jako dobro ponaša i kada se koriste sva sjedala, iako smo to isprobali samo jednom.

Stoga je pitanje koliko ljudi uopće ima potrebu za trećim redom sjedala. Dobra je stvar kod Mazde5 što se ona vrlo lagano spremaju te tako čine ravnu podnicu. U tom je slučaju na raspolaganju i dosta prostran prtljažnik, koji na početnom dijelu skriva i pretinac u koji se mogu odložiti sitniji predmeti kako ne bi "putovali" po prtljažniku. Kvaliteta materijala je jako dobra, te i nakon 50 tisuća prevaljenih kilometara ne pokazuje znakove istrošenosti.

Vozaču su na dohvat ruke svi prekidači, a možda je malo preblizu središnjem grebenu postavljena ručica mjenjača, pa se ponekad može dogoditi da se ubacivanjem u 1. ili 3. brinu slučajno ugasi i klima-uređaj. Na kraju druženja možemo reći kako se automobil pokazao izvrsnim, te je ponudio i više od naših očekivanja.


Mazda5 CD110 TX

Motor: turbodizelski, common rail
Obujam: 1998 ccm
Snaga: 110 KS (pri 3500 okretaja)
Moment: 310 Nm (pri 2000 okretaja)
0-100 km/h: 12,9 sek
Maks. brzina: 179 km/h
Pros. potrošnja: 6,3 l/100 km
Dimenzije (d/š/v): 450,5/175,5/166,5 cm
Međuos. razmak: 275 cm
Prtljažnik: 112/426/857 l


Potrošeno 3945 litara goriva

Tijekom testiranja, odnosno do 50 tisuća prijeđenih kilometara, potrošili smo 3945 litara dizelskog goriva, čime dolazimo do prosječne potrošnje od 7,89 litara. Iako se to na prvi pogled čini mnogo, moramo imati na umu da je velik broj kilometara napravljen na autocesti, kada se automobil nije štedio. Kad smo testnu Mazdu5 preuzeli, cijena litre eurodizela bila je 7,47 kuna, te je jedno vrijeme padala, pa ponovno narasla do 7,6 kuna, što je bila najviša cijena tijekom testa.

Pogledajte na vecernji.hr