NAUTIKA

Mediteran 16 - mali i jeftini čistač otpada

30.10.2001.
u 00:00
* Mali, jeftini i ekološki prihvatljiv Mediteran 16 EKO zamijenit će glomazna željezna plovila, koja su do sada kupila naftu iz Save kod Siska, a slični bi gliseri uskoro mogli i drugdje poslužiti kao "skupljači naftnog otpada"
Pogledaj originalni članak

U Savu kod rafinerije Sisak ovih će dana biti porinut gliser Mediteran 16 EKO, pogodan za čišćenje naftnih mrlja i svih drugih onečišćenja. Gliser je u cijelosti izrađen u malom zagrebačkom škveru tvrtke Bimex Prom d.o.o. u Koturaškoj ulici. Malen, jeftin i ekološki prihvatljiv Mediteran 16 EKO zamijenit će glomazna željezna plovila, koja su do sada skupljala naftu iz Save kod Siska, a slični bi gliseri uskoro mogli i drugdje poslužiti kao "skupljači otpada" naftno-prerađivačke industrije.

- To je prvi brod toga tipa napravljen u Hrvatskoj! Sve osim Yamahina motora hrvatski je proizvod, a konačna je cijena prvog primjerka oko 20.000 maraka. Gliser je idealan za sve naftno-prerađivačke tvrtke, pa se nadam da ćemo uskoro dobiti još narudžaba - veli brodograditelj Boris Vukušić, koji je u svom škveru u Koturaškoj prvi primjerak Mediterana 16 EKO napravio za manje od mjesec dana.

Nacrte i projekte za brodove B. Vukušić otkupio je od tvrtke Plastor, koja je završila u stečaju. Gliser je napravljen za rekordnih mjesec dana, a na njemu je radilo četvero ljudi. Osim Mediterana 16 EKO, u škveru B. Vukušića napravljeno je i nekoliko drugih brodova, a brodograditelj je osobito ponosan ma trimaranski tip glisera za sport i rekraciju Fisherman 13, za koji je na sajmu nautike u Rijeci osvojio srebrnu medalju.

- Radimo solidne i kvalitetne brodove koji zadovoljavaju svjetske standarde i sva plovila prijavljujemo u Hrvatskom državnom registru. Kalupe izrađujemo od najbolje smole, a posebnu pažnju posvećujemo završnoj izradi, tako da se naši brodovi nimalo ne razlikuju od onih izišlih s trake, a kako ne radimo serijski, plovila su kvalitetnija od tvorničkih - kaže naš sugovornik.

Boris Vukušić netipičan je brodograditelj. Po zanimanju je pravnik, a bavi se i kozmetikom, no, brodovi a osobito gliseri, najveća su mu ljubav. Iako radi vrlo kvalitetna plovila, Vukušićev škver na kraju uspije tek pokriti osnovne troškove izrade.

- Ljudi nemaju novca, pa radije jeftino kupe staru pasaru nego mali gliser koji stoji 10.000 - 15.000 maraka. Ipak, vjerujem da mala brodogradnja ima budućnost, pa planiram pokrenuti veću proizvodnju negdje izvan Zagreba. U okolici je dosta velikih praznih hala, a znam i ljude koji bi željeli raditi, tako da mi je cilj dignuti kredit i napraviti novi, veći škver - veli B. Vukušić i objašnjava kako želi raditi male, kvalitetne brodove za srednji sloj.

L. Lulić

Pogledajte na vecernji.hr