Od 1. siječnja u stanicama za tehnički pregled vozila vlasnici automobila dobivat će naljepnice na kojima će uz rok važenja tehničkog pregleda biti navedena i ekonorma vozila. Ova se novost, utemeljena u Pravilniku o tehničkom pregledu vozila, neće dodatno naplaćivati. Naprotiv. Vozačima koji putuju u europske gradove u kojima je obvezno na automobilu imati istaknut znak ekonorme, o čemu ovisi koliko daleko od gradske jezgre može "dogurati", ova će novost uštedjeti dvjestotinjak kuna, koliko su do sada izdvajali za potvrdu o ekološkoj ispravnosti vozila.
– Prvi smo u Europi koji će na ovaj način imati objedinjene podatke na naljepnici. Vjerujem da će i druge zemlje uskoro slijediti naš primjer – kaže Goran Pejić, pomoćnik u Upravi za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.
I dok će ovaj propis ići na ruku vozačima koji putuju u zemlje u kojima se traži potvrda o ekonormi, što se tiče dinamike obveznog tehničkog pregleda vozila, ona i dalje ostaje nepromijenjena. Nova vozila na tehnički pregled idu dvije godine nakon prve registracije, ostali automobili u stanicu za tehnički pregled moraju svake godine. Naime, još je 2009. godine Europski parlament donio direktivu kojom se omogućava, ali ne i obvezuje, da se u zemljama članicama EU na obvezni tehnički pregled nova vozila odvoze četiri godine nakon prve registracije, a sva ostala vozila svake dvije godine. Taj je propis zaživio, primjerice, u Sloveniji. Kod nas nije, a po svemu sudeći i neće tako skoro. Razlog je u tome što su automobili kakve voze prosječni Hrvati iz godine u godinu stariji jer se sve više kupuju i registriraju rabljeni, a sve manje novi automobili.
– S prosječnom starošću vozila većom od 13 godina naš je vozni park među najstarijima u Europi. Usporedbe radi, vozni park Njemačke star je osam i pol godina – objašnjava Goran Pejić.
Pomoćnik u Upravi za tehničke poslove Centra za vozila kaže i da Hrvatska nije iznimka po pitanju dinamike obveznog tehničkog pregleda osobnih automobila. Navodi da je tehnički pregled za osobne automobile kao i kod nas svake godine obvezan u Nizozemskoj, Litvi, Velikoj Britaniji...
Sram ih bilo, deru nam kožu.....pa kakve veze ima što je stariji vozni park. Pa neka barem nova vozila idu na tehnički četiri godine nakon prve registracije, a sva ostala neka idu svake godine....u 95% zemalja za motore do 50 ccm nije potreban tehnički svake godine ali naravno kod nas se mora...čista deračina, nesposobna vlast dere nas do jaja.