Ottocar se, blistajući od sreće, naslonio na svoj novi Boxster Spyder, tek što ga je preuzeo iz tvornice Porschea u Zuffenhausenu. Nije to prvi put da je iz tvornice “pokupio” novi Porsche. Ovaj Austrijanac osobno preuzima svoje automobile kad god je to moguće.
– Prvi put sam došao 1977. godine, a tada me čekao Porsche 911 Carrera 3,0 – prisjeća se.
Danas, 43 godine poslije, kući vozi svoj 80. Porsche, ovaj put u intenzivnoj plavoj boji. Čovjek bi pomislio da je to – to. Skupiti 80 luksuznih sportskih automobila u životnoj dobi od 80 godina, čini se kao ispunjenje sna, točka na “i”. Ali, Ottocar J. ne planira se zaustaviti na 80. Porscheu. Kaže, još nije gotov.
No, preuzimanje 80. primjerka u ovoj posebnoj kolekciji nesumnjivo je svojevrsna prekretnica, pa je tom prigodom i Porscheov tim istupio iz rutine. Ottocar je, naime, bio jedan od prvih kupaca kojem je bilo dopušteno da sam postavi Porscheovu značku na poklopac motora. Osobne čestitke dr. Wolfganga Porschea, predsjednika nadzornog odbora Porschea, također su preuzimanje ovog automobila učinile iznimnom prigodom.
Ottocarova priča o Porscheu započela je prije gotovo 50 godina, na trkaćoj stazi.
– Porscheovi automobili jednostavno su prolijetali pored mene sa svih strana – prisjeća se. To je na njega ostavilo snažan dojam. Počeo je štedjeti i kupio je 911 E u žutoj boji. To bi bio začetak doživotne strasti.
U stvaranju iznimne kolekcije Ottocar je ostao vjeran (i) svom motorsportu: posjeduje model 917, zatim 910 s rijetkim osmocilindričnim motorom i 956, a da ne spominjemo model 904 s originalnim Fuhrmannovim motorom, kao i 964 Cup. Svi su ovi automobili tehnički ispravni, u stanju sudjelovati u redovnom prometu, te su sudionici brojnih događanja i utrka klasičnih vozila. Pobjednički vijenac s posljednje utrke Ventilspiel stoga i sada leži na automobilu kao vrijedan trofej. Ovaj je kolekcionar tijekom svog života posjedovao 80 različitih Porscheovih automobila, uključujući devet verzija Carrere RS. Danas, njegova kolekcija obuhvaća oko 38 automobila.
– Mogu voziti drugi automobil svaki dan mjesec dana i po dva različita auta vikendima – kaže Ottocar.
Pozadina automobila koji su u vlasništvu ovog Bečanina jednako je fascinantna kao i sami automobili. Izgradio je zasebnu zgradu za svoju Porscheovu kolekciju i naziva je svojom dnevnom sobom. Posjetitelji prolaze pored ulaza u trgovine, vrata radionice, izloga i reklamnih znakova. Prolaze pored Ottocarove trgovine igračaka, antikvarnice i kina koje, naravno, prikazuje epski film Stevea McQueena “Le Mans”. Soba je također ukrašena brojnim šalicama, plakatima, dijelovima vozila, trofejima i uspomenama s utrka, događaja i susreta Porsche kluba. Vidi se i osjeti da je Ottocar u globalnom svijetu Porschea jednako kao kod kuće kao i ovdje, u svom vlastitom Porsche svijetu.
Automobili su poredani s obje strane: s lijeve strane su trkaći modeli, uzlaznim redoslijedom do modela 993 911 Turbo S i Type 997 911 GT2 RS; automobili s desne strane startaju vojnim vozilom Jagdwagen, ranim 356 Coupéom sa savijenim vjetrobranskim staklom, a zatim slijedi nekoliko ranih 911-ica, 911 RS 2.7, te niz modela 930 Turbo i s Turbo vizualnim dodacima u varijantama Coupé, Targa i Cabriolet, kao i G-model Speedster.
Koliko je god ova kolekcija nevjerojatna, i koliko god gledajući sve te automobile za sebe priželjkujemo neki mali prostor usred Ottocarove “dnevne sobe”, on kaže da mu je draže sjediti za volanom nego biti među svojim automobilima, jer upravo je vožnja ono što je ovom 80-godišnjaku uistinu važno. Redovito je vani s devet svojih vozila, uključujući 911 R, Type 991 911 Speedster i dva Boxstera Spydera iz posljednje dvije generacije. Austrijanac neće imenovati omiljeni automobil, ali važno je što odabire Type 981 Boxster Spyder za mnoge svoje izlete.
– Zvuk, način vožnje, ovjes, sve što radi... Jedini me od mojih cestovnih Porschea podsjeća na moj 910 – kaže Ottocar, koji je redoviti sudionik međunarodnih događanja Porsche Cluba. To naziva “Porscheovim druženjem”. Izvorno je bio član Porsche Cluba Beč, danas je član Porsche Cluba Graz i Classic Cluba Austria.
– Bez ljudi, automobili su samo automobili. Ljudi su ti koji im udišu život – upravo je ta misao ono što motivira oko četvrt milijuna Porscheovih vozača diljem svijeta da se pridruže jednom od 700 službenih Porsche klubova. Nije važno imate li samo jedan sportski automobil ili cijelu Porscheovu kolekciju u garaži. Svima njima važna je fascinantnost marke.
Stoga je razumljivo da ni Ottocar svoj automobil broj 80 nikako ne doživljava kao kraj. Sljedeće odredište mu je – putovanje. Planira krenuti u avanturu Panameričkom autocestom u Cayenneu.
– Kad imate 80 godina, ne razmišljate više toliko o prošlosti, koliko razmišljate o budućnosti. Radujete se stvarima koje će tek doći – kaže. Stvari kao što je njegova sljedeća godišnjica: 50 godina kao Porscheov kupac.
– Budući da sam svoj prvi Porsche kupio 1972. godine, ta će godišnjica biti 2022. – smiješi se Ottocar, očito imajući na umu novi automobil, novu kupnju.
– Dakle, krug od prošlosti do danas je potpun, zatvoren. Jer je tako sve i počelo.
Ovaj Ottocarov zaključak daje naslutiti da bi njegova nova akvizicija mogao biti neki od posebnih primjeraka iz motorsporta. Vidjet ćemo iduće godine.
Covjeku je dovoljno da ima za sebe i obitelj sve previse sluzi za pokzivanje tj. Preseravanje prema drugima koji nemaju,,a njegovi kompanjoni koji imaju kao i on to uopce nije zanimljivo i neznam cemu uopce ovaj clanak.Osim za izazivanja losih reakcija kod citatelja sto znaci da vam je interes poticati zlo ,svi znamo kome onda sluzite sto i nije neka novost,a ovaj covjek da je sretan s tim ne bi to pokazivao nikome drugome jer je to prvenstveno kupio sebi,a ne nama.