Nova EU oznaka za gume bit će predstavljena u svibnju ove godine, a cilj je njezina uvođenja pružiti potrošačima sveobuhvatnije informacije o značajkama odabrane gume. U novoj oznaci restrukturirani su razredi otpora kotrljanja i performansi kočenja u mokrim uvjetima, a proizvodnja buke odsad će biti označena brojem decibela i slovima A, B ili C.
Krajnji korisnici - pojašnjavaju iz Continentala - dodatnim informacijama o odabranoj gumi mogu pristupiti u EU bazi podataka skeniranjem QR koda na oznaci. Dodatna nova značajka odnosi se na dva piktograma koji označuju je li riječ o automobilskoj gumi s prianjanjem na snijegu u skladu s EU-ovim standardima tipnog odobrenja poznatim i kao “test pahuljica” i/ili gumi bez šiljaka koja pruža prianjanje na ledu u skladu s novim ISO standardom.
Od svibnja 2021. informacije s EU oznaka za gume moraju biti dostupne i za gume za teška komercijalna vozila. Razredi od A do C na novoj će oznaci ostati nepromijenjeni. Gume C1 i C2, i za automobile i za kombi vozila, koje su po otporu kotrljanja i prianjanju na mokrom prethodno pripadale razredu E odsad će pripadati razredu D, a gume koje su bile u razredima F i G pripadat će razredu E. Tako će oznaka biti jasnija i jednostavnija.
Potrošači mogu preuzeti dodatne informacije o svakoj gumi skeniranjem QR koda koji se nalazi u gornjem desnom kutu oznake gume. QR kod nudi poveznicu na Europsku bazu podataka o označavanju energetske učinkovitosti. Ondje su navedene sve vrijednosti oznake za pojedinu gumu te početak i završetak proizvodnje konkretnog modela.
Nova EU oznaka za gume osmišljena je kao pomoć potrošačima pri izboru što učinkovitijih guma, pružajući im ujedno informacije o putu kočenja. Odabir guma s nižim otporom kotrljanja može dovesti do znatnih ušteda u smislu troškova goriva, kao i manjih emisija. Informacije o prianjanju na mokrome omogućit će veću sigurnost, a informacije o buci osmišljene su kao pomoć u smanjenju zagađenja bukom.
Bojim se da je većini važna jedino cijena. To je ono što se uglavnom gleda.