Najbolji komentari

Može li Hrvatska proizvoditi aute? Evo što ste rekli!

Foto: Sebastian Kahnert/DPA/Pixsell
Može li Hrvatska proizvoditi aute? Evo što ste rekli!
13.02.2015.
u 16:41
Izabrali smo nekoliko najkonstruktivnijih i najzanimljivijih komentara koje ste objavili
Pogledaj originalni članak

Zašto Hrvatska, za razliku od gotovo svih zemalja u svom okruženju, nikada nije imala masovnu proizvodnju automobila? Postoji li mogućnost da se to promijeni? Ova smo pitanja ovaj tjedan postavili vama, našim čitateljima, a od šezdesetak komentara na prvi članak u sklopu ove VL inicijative izabrali smo nekoliko najkonstruktivnijih i najzanimljivijih.

Više komentatora istaknulo je kako je uzrok nepostojanja autoindustrije u uništenju hrvatskih tvornica i industrije uopće, drugi su pak naveli prevelike poreze i namete, preskupu radnu snagu te lošu poduzetničku klimu.

"Oni mogu, a mi ne možemo, zato što im je radna snaga jeftinija. I neto, i bruto", napisao je Trnjanec.

Komentator nadimka Milion smatra da Hrvatska o proizvodnji automobila uopće ne bi trebala razmišljati.

"Za prodati neki proizvod, treba povjerenje tržišta, znači biti poznat u nečemu da bi ljudi kupovali. Škoda je čekala 20 godina od promjene (Volkswagen) dok je počela dobro prodavati, iako kao proizvođač automobila postoji više od 100 godina. Hrvatskoj je bolje ni ne početi. Prehrambena industrija je najbolja za Hrvatsku i za to ima neke uvjete, a to bi pokrenulo i proizvodnju traktora i ostalih mašina za obradu zemlje. O automobilima ni ne sanjajte", napisao je Million.

Trebamo se pozicionirati kao zemlja kvalitetnih proizvoda a ne nekih poluproizvoda koje treba finiširati

Komentator NJUŠKALO smatra da je bolje da nemamo tvornice za proizvodnju automobila jer bismo bili bili prisiljeni opet voziti nekvalitetno i skupo.

"Vogošćanski TAS koji je sklapao Golfa, jedinicu i dvojku, u ono vrijeme san svih Jugoslavena, nije bio iste kvalitete kao njemački, iako su svi sklopovi bili uvozni tj. samo je sklapan. Zaštita limarije od korozije kao i spojevi nisu iste kvalitete, najslabija oprema koja postoji, ugrađivana je lošija plastika, ostalo je sve isto tj. auto za istočno tržište. Bio je skup, a strani auto nije se mogao uvesti bez povlastice. Proizvodnja automobila koja bi bila zaštićena visokim porezima ne može biti konkurentna", smatra NJUŠKALO.

Komentator StudentZG istaknuo je kako prednost pri takvim investicijama imaju zemlje koje već imaju tradiciju i iskustvo u proizvodnji automobila, no komentator realisticki je naveo primjer Slovačke, koja kao ni Hrvatska nije imala veću tradiciju u autoindustriji, ali ju je tijekom zadnjih 20-ak godina ipak uspjela izgraditi.

"1992. Volkswagen je izvan Bratislave podigao tvornicu automobila. Hrvatska je tada još ratovala, i opravdano se nije mogla bavit pitanjima razvitka industrije. Kasnije francuski Peugeot-Citroën podižu tvornicu u zapadnoj Slovačkoj. Hrvatska tu nije konkurirala, niti se je ta mogućnost kod nas diskutirala. 2006. Koreanci Hyundai/Kia ulažu u mjestu Zilina 700 milijuna eura u novu tvornicu za proizvodnju automobila. Gdje je Hrvatska bila tada? Taj primjer automobilske industrije, pokazuje da smo nepodoban prostor za ulaganje, i da nas investitori zaobilaze. Od ničega, Slovačka je danas treći proizvođač automobila u svijetu, računajući po glavi stanovnika, U te tri tvornice, prema današnjem kapacitetu se proizvede 76000 automobila, a zapošljavaju oko 7500 radnika. Kad se radi o automobilskoj industriji nemam što diskutirati, mudrovati i savjetovati. Možemo samo zaključiti: 'Prošla baba sa kolačima!'", poručuje realisticki.

Bilo je i nešto optimističnijih komentara, pa tako crocro smatra da Hrvatska ima pametne ljude koji bi mogli proizvoditi i daleko sofisticiranije proizvode od automobila.

"Kada ta skupina u ukupnoj masi po brojnosti nadjača onu drugu stranu balkanskog mentaliteta tada će se cijeli mentalni sklop transformirati na frekvenciju odgovornih i radišnih ljudi. Da, Srbija je isto imala tvornice iz sustava planske privrede i tadašnjih interesa CK SKJ. Hrvatska ima kapacitete da se može upustiti u složene procese proizvodnje a najbolji su primjeri Rimac i Dok-Ing. Ali trebamo se pozicionirati kao zemlja kvalitetnih proizvoda a ne nekih poluproizvoda koje treba finiširati, treba biti fina tehnologija, sve uglađeno i ugođeno na nivou njemačkih proizvoda, samo tako možemo napredovati a ostalo se ne isplati niti započinjati jer nećemo biti konkurentni", rekao je crocro.

Zanimljiv prijedlog iznio je Jean Renault.

"Mislim da ne možemo sami ali ako se udružimo sa nekom od tih zemalja u proizvodnji auta, Slovačkom ili Mađarskom, onda smo na pravom putu i sve to naravno potaknuto iz Njemačke, i ići će nam svakako", smatra Jean Renault.

Sve komentare možete pročitati ovdje.

U trećem dijelu inicijative pitat ćemo stručnjake što misle o ovoj temi.

>> Sudjelujte i u drugim VL Inicijativama

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

FA
farukbob
18:34 13.02.2015.

odgovor je isti kao i na pitanje dali se hrvatski politicari mogu osim za sebe, boriti i za hrvatske gradjane.

DU
Deleted user
13:32 14.02.2015.

Članak je na razini sastavka učenika 3.razreda os. škole. Bravo novinaru! Hr u soc. Yugi iz političkij razloga nije dobila tvornicu automobila(trebala je u ZG svojevremeno).Isto kao što je proizvodnja motocikala preseljena u Slovoniju (TOMOS) iz ZG. No dobila je proizvodnju motora,turbina, brodova, kamiona ,traktora,završnu montažu tenkova(danas BOVPatria). RH i danas ima firme u metalskoj i elektroindustriji koje rade high tech proizvde za svje.tržišta. Ako govorimo o HR autu - to je glupost. Ni ex YU nije imala vlastiti - već licencno sklapane aute (Zastava -Fiat, Revoz- Renault, Famos -VW itd. ). Hrvatska ima školovane ljude u tim branšama to nije problem. No da bi recimo , VW ili Škoda ili Hyundai došli u RH i otvorili tvornicu za sklapanje /proizvodnju manjih dijelova jedina i isključiva prepreka su HRzakoni/politika i ne znanje biokratsko političkog aparata da lobira za HR interese. Dakle umjesto u "region" treba se odšetati koji puta do Koreje i Japana malo...Uostalom pogledajmo Mađarsku i što se sve tamo sklapa od automobila, te Slovačku.

Avatar GERO2
GERO2
17:24 13.02.2015.

Najbolje je proizvoditi Vegetu tu je Hr vrlo dobra,no recimo ima je i u Austriji samo je ne kupuju Austrijanci nego oni iz bivse Yuge koji znaju za nju.Da i u Swicarskoj znaju za nju jer je Stevo kuhar tamo pa i oni znaju za nju no kupuju li Swicarci to nebi znao!A o auto industriji ostaje i dalje sanjati.