Volkswagen

Na doradu besplatno i uvezeni automobili

Foto: Reuters/PIXSELL
Na doradu besplatno i uvezeni automobili
22.10.2015.
u 11:56
Zakonodavac može i ne mora propisati svojevrsnu obvezu odazivanja ovom pozivu u servis
Pogledaj originalni članak

        Ne bi li u hrvatskim okolnostima rasvijetlilo slučaj ugradnje softvera koji lažira podatke o ispuhu vozila iz VW Grupe, u novoosnovano povjerenstvo okupljeni su stručnjaci iz svih mjerodavnih područja. U Hrvatskoj, naime, ne postoji sustav mjerenja ispuštanja NOx-a iz vozila pa se još ne zna kako utvrditi lažira li softver nekog vozila podatke o ispuhu. Iz Ministarstva okoliša – koje je iniciralo osnivanje povjerenstva – navode da bi povjerenstvo trebalo sagledati i objektivno procijeniti nastalu situaciju i eventualne štete te predložiti daljnje korake. Dakle, dok povjerenstvo to ne odradi, ne može se ni znati hoće li se u Hrvatskoj na pogođenim vozilima obavljati kakva testiranja i kako to planiraju napraviti.

U servis početkom 2016.

A iz zastupništva Volkswagen Grupe u Hrvatskoj, tvrtke Porsche Croatia, objavili su da vlasnici Volkswagen, Škoda, Audi i Seat vozila mogu na njihovim internetskim stranicama upisivanjem broja šasije saznati je li im automobil pogođen ovom aferom. Ako jest, početkom iduće godine mogu odvesti svoj automobil u servis na besplatnu doradu. Napominjemo, kupci to mogu, ali i ne moraju učiniti jer mnogi se pitaju hoće li im automobil nakon te dorade imati manju snagu i veću potrošnju. Službeno na to pitanje još nema odgovora. Također, nameće se i pitanje automobila koji nisu kupljeni u Hrvatskoj, već su kao rabljeni uvezeni iz drugih zemalja.

– Poziv da vozilo dovezu na besplatnu doradu odnosi se na sve vlasnike pogođenih vozila VW koncerna u Hrvatskoj, bez obzira na to jesu li ta vozila kupljena kao nova u Hrvatskoj ili su uvezena odnosno unesena iz neke druge zemlje – rekla je Dijana Đerđ, PR menadžerica Volkswagena za Hrvatsku. Objasnila je da zasad u Europi svaki vlasnik vozila sam odlučuje hoće li se odazvati pozivu ili ne, ali ne znači da će tako i ostati.

Svaka zemlja može i ne mora uvesti zakonsku obvezu kojom bi se vlasnike vozila prisilila da odvezu svoj automobil u servis. Nije u pitanju kvar, navode iz Volkswagena, vozila su sigurna i ispravna, ali imaju odstupanja (i do 40 posto) od deklariranih podataka o emisiji štetnih tvari.Tko će voziti do servisa?S obzirom na to da je ministar okoliša Mihael Zmajlović bio izjavio da neće dozvoliti da vlasnici vozila sami o svom trošku voze pogođene automobile u servis, pitali smo ga postoji li zakonska podloga da se od VW-a zahtijeva da organizira prijevoz do servisa i iz servisa. Ako ne postoji, odgovaraju iz Ministarstva, povjerenstvo će predložiti opcije.

– VW je varao. Kad priznaš da si varao, ne možeš pregovarati kako da najjeftinije prođeš niti tražiti ustupke od građana. Inzistirat ću da za građane nema nikakvih dodatnih troškova. Oni su svoje aute kupili u dobroj vjeri i ne smiju biti kažnjeni – rekao je M. Zmajlović.     

>> Volkswagen u Njemačkoj mora povući 2,4 milijuna auta

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

RI
Ringo
14:33 24.10.2015.

Citat iz članka: "ali imaju odstupanja (i do 40 posto) od deklariranih podataka o emisiji štetnih tvari." Treba stajati : imaju 40 PUTA veću količinu kancerogenih NOx plinova u vožnji u odnosu na mjerenja na testu. Lažirali su podatke 40 PUTA, a ne 40 posto.

Avatar Milokliz
Milokliz
12:00 27.10.2015.

A nakon "dorade" krampwageni ce vjerojatno trositi vise i imati manju snagu... Tko zna gdje su jos lagali i muljali da snize troskove a neobrazovani puk i dalje kupuje njihove poluproizvode. No, sve je to nebitno, mozes biti gradonacelnik ili direktor uspjesnog poduzeca SrusiZapali d.o.o., farbati tunele, imati i jahte i maslinike i tvornice, dok passat nije u dvoristu selo ne zna da se uspjelo u zivotu...

RA
rajmar
18:36 22.10.2015.

Moj pasat ne ide na nikakvu preradu,nema šanse.NE DAM. Malo su se u VW zeznuli pa napravili predobar motor,pa su vidjeli da nitko ne dovozi na popravke.Pa sad hoće ljudima smrdat auto kao ono besplatno.Da bi na kraju ciljano ljudima pokvarili auta.Ja ću ga dat u CIOS radije,nego da budem ovca. 250 tisuća sam provezao sa pasatom 2011 god.i sad je još bolji neg je bio.