Iz garaže lisabonskog aerodroma potpuno nečujno išuljali smo se u najmanjem Lexusu, novom modelu Toyotina premium branda. CT200h ne privlači zvukom, električni motor zadužen je za brzinu do 45 kilometara na sat, predviđenu za štedljivu vožnju gradskim gužvama. Zvuk izostaje, ali šminkerski automobil sa zatamnjenim staklima privlači radoznale poglede Portugalaca.
Prozor prvog luksuznog kompaktnog hibrida na svijetu je spušten, ruka vani, a sunčano vrijeme idealno za isprobati novitet na otvorenoj cesti.
Benzin se kasnije pali
Malo grubljim pritiskom na papučicu gasa "javio" se i benzinski motor, koji je zadužen za dinamičnu vožnju. Dva motora – električni straga, benzinski ispod haube – ravnopravno rade. Prema mjerenjima, 43 posto vremena koristili smo bateriju, a 57 posto gorivo.Potrošnja? 3.6 litara na 100 kilometara.
Redamo zavoje između najvećeg kasina u Europi, onog u Estorilu, i Cabo da Roce, najzapadnije točke u Europi. Čistunac se odlično snalazi, vrlo je udobno i u bijelim kožnim sjedalima okruženim tamnim detaljima unutrašnjosti, ali ipak otpuštamo papučicu gasa.
Četiri moda vožnje
Ionako mu nije namijenjena sportska vožnja, već ona štedljiva. Radi se o vozilu koje će vlasnika ocrtati kao ekološki svjesnog, pratioca trendova, smirenog i – sa solidnim novčanikom. A tko ga za 227.115 kuna(početna cijena) kupi, moći će birati između četiri moda vožnje. Za Normal, Eco i EV podloga instrumenata je smirena, plava, a adrenalin podiže crvena podloga Sport moda. Konkurentu BMW-a 1 i Audija A3 u zemljama Europske unije prodaju će olakšavati porezne olakšice kod kupnje, niže cijene parkinga i cestarina, a zbog nedostatka poticaja u Hrvatskoj za hibridne automobile naši će se kupci morati zadovoljiti s manjom cijenom servisa i nižim iznosima za održavanje. Dakako, i automobilom koji ne vozi baš svaki drugi susjed u ulici...
Slažem se l. kekec ... mora da se radi o nekoj performansi ili instalaciji (instalirali su naslov izvučen iz nekog drugog texta,) neka vrst konceptualne umjetnosti. \"Samo za znalce.\"