Hrvatskom neovisnošću i dolaskom slobodnog tržišta u ponudi se našlo mnogo modela automobila. Već krajem 70-ih, a pogotovo u 80-ima zaljubili smo se u VW Golf, koji se još 1976. godine počeo sklapati u sarajevskoj tvornici TAS, a oko 20 posto proizvodnje stizalo je na hrvatsko tržište. Do 1989. proizvedeno je 300.000 primjeraka, a proizvodnja je obustavljena početkom rata u BiH 1992. godine.
A baš je VW Golf u 90-ima, a tako je ostalo i do danas, postao najpoželjniji automobil hrvatskim vozačima. Bio je godinama najprodavaniji automobil na tržištu, a daleko je najpoželjniji kao rabljeni automobil iz unosa. U 90-ima su popularni postali japanski automobili, standardno su se dobro prodavali francuski Renault, Citroen i Peugeot te, dakako, najpopularniji “nijemci”, kako oni narodski poput Opela, VW-a i Forda (europski Ford ima središte u Njemačkoj) tako i premium marke Mercedes, BMW i Audi. Krajem 90-ih počeo je i snažniji proboj “korejaca” Hyundaija i Kije.
tipicno smece od" automobila"