Nakon početnog 1,4-litrenog motora sa 100 KS i odličnog moćnog 2,2-litrenog dizelaša sa 150 KS, devetu generaciju Honde Civic isprobali smo i sa 1,8-litrenim benzincem od 142 KS, i to u najopremljenijoj Executive Navi izvedbi. Iako motor od 100 KS nije neprivlačan, jači benzinac pruža mnogo više užitka u vožnji, a s obzirom da za njega treba doplatiti 18.000 kuna, nameće se kao logičniji izbor.
Voli visoke okretaje
Kao prava Honda, rado se vrti (142 KS pri 6500 o/min, 174 Nm tek pri 4300 o/min) što je popraćeno finim reskim zvukom motora. S mjesta do stotke dolazi za 9,7 s, a najveća brzina je 215 km/h.
Ali za ubrzanje ga je potrebno tjerati u visoke okretaje spuštajući prijenos u niži stupanj. Potrošnja može prilično varirati, ovisno o stilu vožnje. Ako se pažljivo vozi u eco modu (uz start/stop sustav), može trošiti i ispod sedam litara, a ako se vozi dinamično iznos može biti i dvoznamenkast.
Čarobna sjedala
Civic sa 430 cm nije najveći kompakt na tržištu, ali je najprostraniji i najpraktičniji. Prtljažnik prima rekordnih 477 litara, a pametno preklapanje sjedećeg dijela stražnjih sjedala (prema gore) oslobađa još obilje prostora. Gotovo nevjerojatno, u svega par sekundi preklapanjem se napravi mjesta za dva brdska bicikla (sa skinutim prednjim kotačem). To ne može niti jedan drugi kompakt.
Civic nije jeftin, ali je nova generacija jeftinija od prethodne. Početni ali već bogato opremljeni Civic s ovim motorom stoji 147.000 kuna. Testni primjerak s Executive Navi paketom opreme - koja između ostalog podrazumijeva i kožnata sjedala, navigacijski i audio sustav, stakleni panoramski krov i stražnju parking kameru - stoji visokih 211.990 kuna.
Nema ovaj auto od sportaša više ništa osim sportske potrošnje.