U Hrvatsku je stigao najsnažniji serijski Golf svih vremena, koji na našem tržištu starta s cijenom od 397.621 kn. Volkswagenov kultni kompakt osme generacije u R izdanju je opremljen benzinskim TSI motorom snage 320 konja te iz mirovanja do stotke ubrzava za samo 4,7 sekundi. Golf R tradicionalno dolazi opremljen pogonom na sve kotače, pa ni najnovija izvedba nije iznimka. No, novi Golf R prvi je Volkswagen koji je na tržište stigao s inteligentno umreženim sustavom pogona na sve kotače: sustavom 4Motion s raspodjelom okretnog momenta R-Performance.
Sustav 4Motion s raspodjelom okretnog momenta R-Performance novo je upravljačko središte koje raspodjeljuje izlaznu snagu motora na sva četiri kotača. Novi pogon na stražnjim kotačima raspodjeljuje snagu benzinskog motora s turbopunjačem ne samo između prednje i stražnje osovine, već i varijabilno između dvaju stražnjih kotača. Time se omogućuje znatno povećanje agilnosti, posebno tijekom vožnje zavojima. Kao svjetski novitet, pogon na sve kotače također je putem sustava Vehicle Dynamics Manager povezan s drugim sustavima voznog postroja kao što su elektronička blokada diferencijala i adaptivna regulacija voznog postroja DCC. Zahvaljujući ovoj uskoj povezanosti različitih sustava, novi Golf R nudi optimalna svojstva trakcije i neutralno rukovanje uz maksimalnu preciznost. Svi sustavi novog modela Golf R usavršeni su na trkaćoj stazi Nürburgring Nordschleife.
Čak i stavimo li na stranu samu snagu ove jurilice, novi Golf R nadmašuje sve što je do sada bilo uvedeno na tržište u okviru linije Golf. Petoj ediciji sportskog automobila najveća je brzina elektronički ograničena na 250 km/h. Međutim, može se naručiti i s opcijskim paketom R-Performance, u okviru kojeg se najveća brzina može povećati na 270 km/h. Karakter novog Golfa R u najvećoj mjeri oblikuje kombinacija snažnog okretnog momenta od 420 Nm, revolucionarnog voznog postroja i najprogresivnijeg pogona na sve kotače u ovoj kategoriji. Novi sustav pogona na sve kotače i tehnološki napredni vozni postroj objedinjuju se kako bi omogućili cijeli niz inovacija, pri čemu također nude najviši stupanj agilnosti i užitka u vožnji. Kada se kombinira s paketom R-Performance, Golf R isporučuje se s posebnim profilom vožnje nadahnutim Nürburgringom. Rezultati su vidljivi. Golf R – serijski opremljen 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke – brži je do 19 sekundi po krugu oko staze Nürburgring Nordschleife od svojeg prethodnika (7:51 min).
Prvi Golf R32 predstavljen je 2002. godine. Uz 3,2-litreni 6-cilindrični motor snage 241 KS bio je najsnažniji Golf koji je Volkswagen dotad proizveo. Imao je pogon na sve kotače, a iz mirovanja do brzine od 100 km/h ubrzavao je za 6,6 sekundi.
Od sredine 2003. godine bio je prvi VW-ov model dostupan s automatiziranim mjenjačem s dvije spojke (DSG). Drugi Golf R32 debitirao je 2005., a s 250 konjskih snaga bio je i snažniji od prethodnika. Četiri godine kasnije predstavljen je njegov nasljednik. Temeljio se na šestoj generaciji Golfa, a umjesto V6 usisnim motorom bio je opremljen 2,0-litrenim 4-cilindričnim motorom s turbopunjačem. Model R32 postao je model R, a s njime se izlazna snaga treće generacije povećala na 270 konjskih snaga. U rujnu 2013. godine uslijedila je četvrta generacija Golfa R, koja se temeljila na Golfu 7. Sa svojih 300,5 KS, ovaj je model probio granicu od 300 konja.
Preko 50 tis € ....previše