INTERVJU

'Nakon uspjeha HT e-Lige, još jače ulazimo u e-gaming segment'

Foto: HT
HT e-Liga
Foto: HT
HT e-Liga
Foto: HT
HT e-Liga
Foto: HT
HT e-Liga
Foto: HT
HT e-Liga
Foto: HT
HT e-Liga
Foto: HT
HT e-Liga
20.11.2020.
u 12:59
Hrvatski Telekom, vodeći pružatelj telekomunikacijskih usluga, lansirao je projekt e-Lige o kome priča Richard Brešković, direktor Sektora za marketing privatnih korisnika u HT-u
Pogledaj originalni članak

Sve više kompanija ulaže u gaming, što i ne čudi s obzirom na to da ta industrija iz godine u godinu bilježi sve veći rast. Procjenjuje se da će svjetski prihodi od gaminga u 2020. dosegnuti 1,1 milijardu dolara, čemu je doprinijela i globalna pandemija koronavirusa. O razlozima pokretanja HT e-Lige i planovima ovog telekom operatora u tom području razgovarali smo s Richardom Breškovićem, direktorom Sektora marketinga za privatne korisnike Hrvatskoga Telekoma.

Foto: HT
HT e-Liga

Nedavno ste lansirali HT nogometnu e-Ligu, veliko esport natjecanje u kojem natjecatelji odmjeravaju snage u virtualnoj areni igrajući u ime svojih omiljenih hrvatskih klubova. Kako ste se odlučili za taj korak i koliko vam je važno razvijanje ovog segmenta?
Hrvatski Telekom je dugogodišnji sponzor hrvatskog nogometa i po tome smo jako dobro prepoznati na tržištu. Bilo je logično onda i u esport zakoračiti iz svijeta nogometa jer tu možemo, zbog našeg strateškog partnerstva s Hrvatskim nogometnim savezom, svim fanovima hrvatskog nogometa ponuditi jedinstveno iskustvo koje do sada nisu imali. To je natjecanje u jedinstvenoj e-Ligi koja je osmišljena na najvišoj razini, gdje možete igrati u bojama četiri najznačajnija hrvatska kluba, a sve na jednoj od najpopularnijih platformi za virtualni nogomet, kao što je FIFA 21. U projektu smo okupili ozbiljne partnere, poput Good Game Globala, Samsunga i Sofa Scorea, s kojima smo napravili jako dobar posao. Partneri su naravno i klubovi Dinamo, Hajduk, Rijeka i Osijek. Jako smo zadovoljni interesom i aktivnim sudjelovanjem igrača u cijeloj priči, koja ima vlastite digitalne kanale i odličnu gledanost. To je s jedne strane još jedan pokazatelj popularnosti hrvatskog nogometa, ali i s druge strane interesa igrača za lokaliziranim virtualnim sadržajem, što nam daje dodatan motiv za nove projekte u esportu.

Foto: HT
HT e-Liga

U kojoj je trenutno fazi HT e-Liga? Jeste li zadovoljni odazivom?
Iznimno smo sretni jer je turnir u vrlo kratkom roku izazvao veliki interes igrača koji su se prijavili, kao i nekih od najpopularnijih hrvatskih gejmera. Isto tako, vrlo smo zadovoljni i reakcijom zajednice koja je super pozitivno dočekala ovakav potez Hrvatskog Telekoma koji je svojevrsna prekretnica na gaming sceni u RH. Na HT e-Ligu dosad se prijavilo gotovo 900 igrača koji su s četiri kluba - Dinamom, Hajdukom, Osijekom i Rijekom odigrali 124 kvalifikacijske utakmice tijekom kojih su natjecatelji zabili 613 golova, čak 444 gola više nego na Svjetskom prvenstvu 2018. u Rusiji. Prošloga tjedna počelo je razigravanje e-Lige u kojem će se natjecati 128 igrača, a 29. studenoga saznat ćemo koja će najbolja 32 igrača sudjelovati u završnici turnira. Dvoje najboljih natjecatelja će, zajedno s igračima odabranog nogometnog kluba, predstavljati klub u finalnom natjecanju koje će biti održano 19. i 20. prosinca 2020.

Foto: HT
HT e-Liga

Kakvu ulogu za e-gaming ima infrastruktura?
Kvalitetna infrastruktura iznimno je važna za e-gaming, vjerujem kako će vam to potvrditi svaki gamer. Kao predvodnik digitalizacije u Hrvatskoj i najveći privatni investitor, HT kontinuirano ulaže u razvoj infrastrukture, što smo nedavno dokazali lansiranjem prve komercijalne 5G mreže. Bez obzira radi li se o mrežnoj igrici putem različitih uređaja ili igranja u oblaku, uz 5G tehnologiju najistančaniji gameri neće osjetiti nikakvo zastajkivanje niti čekanje na učitavanje sadržaja. Veliku važnost u gaming segmentu ima i optička infrastruktura te je Hrvatski Telekom više nego udvostručio njezino uvođenje u odnosu na prethodnu godinu. Naime, sve veći broj igara ima 4K razlučivost i „teške" su po 60 i više gigabajta. U praksi to znači da je na optici za download igre od, primjerice, 10 GB potrebno maksimalno 10 do 13 minuta. Ulaganjem u kvalitetnu infrastrukturu HT svojim korisnicima daje više zabave i osigurava još bolje gaming iskustvo.

 Dobri gaming uvjeti posebice su značajni u vremenima u kojima se nalazimo, kada je globalna pandemija sva natjecanja preselila u virtualne arene.
Tako je, brzina i kvaliteta slike u uvjetima kada se sve igra online postaje još važnije. Posebnost esport natjecanja je što on zadovoljava mjere socijalne distance i zbog toga ima sjajnu priliku da još više dobije na popularnosti. Esport se pokazao kao vrlo prilagodljiv u trenutnoj krizi, dok je većina drugih industrija doživjela udarac, ova industrija je jedna od rijetkih koja je zabilježila rast, pa su tako stranice kao što je Twitch u tjednima nakon izbijanja pandemije zabilježile porast prometa od 200%.

Foto: HT
HT e-Liga

Planirate li i dalje razvijati gaming priču u sklopu Hrvatskog Telekoma? Koliki potencijal vidite u ovom području?
Esport u svijetu već je sastavni dio velikih sportskih sustava, ima milijune svojih obožavatelja i nevjerojatne mogućnosti. HT planira nastaviti s razvojem svoje ponude u gaming segmentu te unaprjeđenjem korisničkog iskustva. Neprestano pratimo svjetske trendove i vidimo veliki potencijal za razvoj gaminga u Hrvatskoj, ali i regiji. Iako je esport isprva bio samo zabava za ljubitelje igara i entuzijaste, danas gaming turniri u svijetu pune stadione, imaju svoje komentatore i profesionalne igrače, a sve su brojnije i priče o uključivanju esporta u program Olimpijskih igara. Kako se može vidjeti i na primjeru HT e-Lige, u Hrvatskoj postoji puno kvalitetnih gamera. Drago nam je što smo im dali priliku da uživaju u onome što vole i s time planiramo nastaviti i dalje.

Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim Telekomom

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr