CITROËN CX

Nasljednik kultne ‘žabe’ nudio je prvi dizelski motor u limuzinama

Foto: Citroën
Nasljednik kultne ‘žabe’ nudio je prvi dizelski motor u limuzinama
11.09.2014.
u 15:04
Kao nasljednika modela DS Citroen je na pariškom salonu automobila u jesen 1974. godine predstavio model CX
Pogledaj originalni članak

Poznat po svojoj udobnosti, ergonomiji i ležanju na cesti, Citroen CX u godini svojeg lansiranja primio je nagradu za automobil godine, nagradu za sigurnost te nagradu za stil.

Ovu dvovolumensku limuzinu dugu 463 centimetra dizajnirao je Robert Opron i to je bila prva limuzina opremljena dizelskim motorom u povijesti Citroena.

Tim je modelom Citroen, godinu dana nakon velike naftne krize, osvojio tržište velikih europskih krstarica, nudeći alternativu benzinskim motorima. Posebna je pozornost posvećena aerodinamici automobila, pa i kratica imena CX označava koeficijent otpora zraka.

Godine 1975. na tržište je izašla njegova karavanska izvedba, a 1977. i sportska izvedba 2400 GTi s elektroničkim ubrizgavanjem, koja se tada smatrala najbržom na francuskim cestama. Od modela DS naslijedila je hidropneumatski ovjes konstantne visine, a od modela SM iz 1970. preuzrla je servoupravljač osjetljiv na brzinu.

U unutrašnjosti je dominiralo futurističo vozačko mjesto koje je nudilo veću praktičnost i pristup svim komandama bez ispuštanja upravljača iz ruku.

CX je bio pravi tržišni uspjeh i do 1991. je prodan u 1,2 milijuna primjeraka. Na tržištu ga je tada zamijenio model XM.

>> 30 godina od prvog koncepta Quasara

>> Najuspješniji Seat svih vremena slavi 30. rođendan

NAJAVLJUJU POČETAK RADOVA

RS ne odustaje od zračne luke u Trebinju, a evo zašto je to jako loše za stanovništvo na jugu naše države

Bez obzira na to što dubrovački političari upozoravaju da BiH obvezuje Konvencija o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, tzv. ESPOO Konvencija, kao i Protokol o strateškoj procjeni okoliša uz Konvenciju o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, Dodik je nedavno izjavi da je specifičnost lokacije dala mogućnost i drugima da utječu na gradnju, ali da oni unatoč tome neće odustati od projekta

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.