Stipe Miličević:

'Ne očekujemo veći pad cijene kvalitetnih vozila nakon 1. srpnja'

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
'Ne očekujemo veći pad cijene kvalitetnih vozila nakon 1. srpnja'
25.04.2013.
u 20:17
Što se traži - Cijene manjih vozila nisu padale jer se takva vozila brzo prodaju
Pogledaj originalni članak

Predsjednik Uprave TRCZ Grupe Stipe Miličević vodi tržište rabljenih automobila i iz iskustva zna da se danas prodaju mali i jeftiniji automobili. Na žalost potencijalnih kupaca, tvrdi da cijene neće znatno pasti ulaskom u EU jer trošarine ostaju gotovo jednake.

Kupci žele jamstvo

Prodaja automobila i dalje pada. Kako ide vama?

Iako pada prodaja rabljenih automobila, TRCZ automobili, kao tržišni lider, u prvom kvartalu bilježi rast prodaje od 20 posto.

Traže li kupci jeftinije automobile?

Kupcima je jako važno jamstvo na kupljeni automobil. Prvi smo uveli Dekra certificiranje koje jamči kvalitetu. Prosječan kupac traži automobil vrijednosti do 10 tisuća eura. Zato kupci kupuju i na sajmovima i preko oglasa, što zna biti rizično.

Hoće li cijene još padati?

Cijene manjih vozila i vozila s manjom kilometražom nisu padale jer se takva vozila brzo prodaju pa drže cijenu. Obrnuta je situacija kod velikih i skupljih vozila, koja su sada povoljna.

Kupci očekuju da će nakon 1. srpnja moći kupiti bolji auto za manje novca?

Ne očekujemo veći pad cijena kvalitetnih vozila. Iako će neki kupci pokušati tražiti povoljnije automobile u državama EU, upitno je hoće li zaista proći jeftinije kad se uračunaju troškovi puta, smještaja, vremena i nedostatka jamstva. Smatramo da se to na pojedinačnoj razini neće isplatiti. Trošarine će pasti, ali se osnovica i model obračuna mijenja pa zapravo neće doći do znatnijeg smanjenja ukupnih davanja na vozila. Cijene većine vozila neće padati.

Kilometraža na internetu

Kako stati na kraj prekupcima koji mijenjaju kilometražu na automobilima?

Rješenje vidim u objavljivanju baze podataka vozila. Kupac bi prema broju šasije imao uvid u stvarnu kilometražu jer bi njezino osciliranje bilo znak da se na vozilu interveniralo. Time bi se zadao žestok udarac onima koji smanjuju kilometražu na automobilima. Takvi prekupci su nelojalna konkurencija salonskoj prodaji jer ne plaćaju porez, čime čine štetu državi, tržištu, a ponajviše kupcima koji kupuju vozila sumnjive kvalitete.

Bojite li se konkurencije nakon ulaska u EU?

Hrvatsko je tržište relativno malo i time je velikim europskim trgovcima manje zanimljivo. TRCZ prodaje godišnje otprilike 2500 vozila, a u Njemačkoj vodeći trgovci prodaju više od 100.000 vozila. Moglo bi se dogoditi da hrvatske tvrtke budu mete preuzimanja ili partnerskog odnosa s velikim europskim tvrtkama. Ne treba odbaciti mogućnost da se TRCZ Grupa i drugi domaći prodavači vozila prošire na regionalna, a možda i na šira europska tržišta.

>> Nove trošarine potiču na kupnju automobila u nekoj drugoj državi

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.