UŠTEDA

Ne vozite se čitavu godinu? Ni registraciju ne morate platiti za svih 12 mjeseci

Foto: Srecko Niketic/PIXSELL
Najbolja prijevozna sredstva tijekom ljeta su ona na dva kotača - s motorom ili bez
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL
Najbolja prijevozna sredstva tijekom ljeta su ona na dva kotača - s motorom ili bez
24.05.2021.
u 14:05
Ušteda se ostvaruje nakon što od osiguravatelja dobijete povrat dijela cijene osiguranja, dok su svi ostali troškovi fiksni, odnosno isti kao i kod vozila koja su registrirana čitavu godinu
Pogledaj originalni članak

Vjerujemo kako se mnogi bar ponekad pitaju jesu li nešto trebali platiti, jesu li nešto koristili barem približno onome koliko su za to i izdvojili. Tako je i kad govorimo o korištenju vozila, pogotovo onih koja se ne mogu koristiti tijekom čitave godine. Prije svega tu mislimo na motorizirane dvokotače, ali i brojna osobna vozila. Recimo, imate automobil koji i nema preveliku tržišnu vrijednost, ali ste ga naslijedili i za vas ima veliku sentimentalnu vrijednost. Takva se vozila, u pravilu, koriste onda kada je lijepo vrijeme, kad su prometnice suhe, kako bi se što dulje zadržalo što vjernije stanje navedenog vozila. A registraciju za sva ta vozila koja se koriste tek nekoliko mjeseci plaćate punih godinu dana. No, ne morate to raditi.

Mnogi nisu upoznati s time da vozila ne moraju biti registrirana punih godinu dana. Svako vozilo se, sukladno Pravilniku o registraciji, može registrirati na rok kraći od 12 mjeseci, ali ne na kraći od dva mjeseca. Većina troškova vezana uz samu registraciju je fiksna i nije moguće platiti manje ako se registrira na kraći rok od godine dana, no ušteda se ostvaruje pri povratu neiskorištenog dijela police osiguranja za vozilo.
Znači, cijena samog tehničkog pregleda i svih ostalih naknada poput naknade za okoliš, poreza ili pak administrativne usluge za produženje registracije iste su kao i kod vozila koje će biti registrirano 365 dana u godini. Moguće je ostvariti povrat dijela naknade za ceste, a konačna ušteda veća je kod snažnijih motocikala nego je to kod mopeda, što proizlazi iz različite cijene osiguranja.
Što je potrebno napraviti da bi se ostvarila ušteda? Kad vidite da vam vozilo na nekoliko mjeseci više neće biti potrebno, uzmete prometnu dozvolu i registracijske pločice te otiđite u stanicu za tehnički pregled gdje vozilo morate odjaviti. Uz tu odjavu javite se osiguravajućoj kući gdje ste vozilo osigurali i zatražite povrat neiskorištenog dijela premije osiguranja. To je moguće ako se do dana odjave nije ostvario osigurani slučaj. Ako se do dana odjave vozila ostvario osigurani slučaj, nemate pravo na povrat premije osiguranja.

Uz odjavu vozila poništava se prometna dozvola te je potrebno vratiti i registarske pločice. Ako vam je to potrebno, u stanici za tehnički pregled te će pločice vozila čuvati za vas 90 dana. Nakon toga one se poništavaju. Znači, u slučaju da će vozilo biti odjavljeno više od 90 dana, kad ponovno registrirate vozilo, morat ćete uzeti nove registarske pločice. Moguće je naručiti iste brojeve i slova po posebnoj proceduri. Odjava košta 17,94 kn. Izdavanje nove prometne dozvole i registarskih pločica nakon odjave naplaćuje se 301,50 kn za osobne automobile, odnosno 286,50 kn za motocikle.
Osim neiskorištenog dijela premije osiguranja, u slučaju da vozilo odjavljujete prije proteka čitave godine možete zatražiti i povrat naknade za ceste. Zahtjev za povrat naknade za ceste predaje se nadležnoj županijskoj upravi za ceste prema mjestu prebivališta vlasnika, odnosno upravnom tijelu Grada Zagreba. Inače, obvezno osiguranje vozila moguće je ugovoriti i na rok kraći od 12 mjeseci, no tada nije moguće ostvariti bonus. Tehnički pregled vrijedi 12 mjeseci od obavljanja i ne može se ugovoriti na kraći rok ni tražiti povrat.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

KR
kristov
14:35 24.05.2021.

Nekoliko riječi, užasno skupo i komplicirano rješenje, baš kao što je i registracija vozila. Vozim 30 godina, svake goidine po dvije tisuće kuna za osiguranje je 60 tisuća, osiguranje niti da je ponudilo kavu espresso na regi .. Zakonski su sigurni, mora se, pa ih nije briga .. Još gore i teže je platiti cestarinu, a sve ceste izgradili su kreditom koji ja vraćam ..

GE
Gefufna
15:54 24.05.2021.

Ukratko, sve je napravljeno tako da se ne isplati registrirati motocikl samo 6 mj. Jer kolko ustadis na osiguranju toliko moras platiti drzavi za novu saobracajnu i tablice

BS
@bserver
16:50 24.05.2021.

Držim da iz 55-godišnjeg vozačkog iskustva mogu reći, RH je rekorder u "kažnjavanju" vlasnika vozila. Cijeli sustav je osmišljen da vlasniku vozila, maksimalno otme novca tijekom eksploatacije. Osim što članak ispravno iznosi da se jedini povrat može dobiti od osiguranja, nije rečeno da ni taj povrat nije pravedan. Jer se ne obračunava proporcionalno nego po nekim neznanim metodama. Koje npr.u slučaju korištenja vozila 6 mjeseci, neće vratiti pola sume nego znatno manje! Penalizacija vozača je nepodnošljiva i direktno utječe na sigurnost u prometu. Jer oni koji ne mogu pokriti te troškove, voze neregistrirana vozila! I predstavljaju veliki rizik. To je naročito prosutno kod motociklista! Inozemna iskustva su različita. Neke zemlje nemaju uopće tehnički pregled, nekima registracija traje više od jedne godine a imamo primjer Švicarske di primjerice za više vlastitih motocikala možete koristiti jednu registarsku pločicu. Prometni sustav u politika su zastarjeli, na temeljima socijalizma i uglavnom streme penalizaciji. Država ne priznaje niti preuzima svoj dio odgovornosti, što se naročito vidi iz vertikalne signalizacije koja je ista zadnjih 50+ godina. Pa primjerica iz Zagreba do Rijeke po staroj cesti trebate 7-8 sati. A pritom vozite bolid od 200-tinjak konja sa svim sigurnosnim sustavima. Sustav treba mijenjati hitno! Omogućiti vlasnicima da registriraju vozila kvartalno! Uz adekvatan trošak a ne paušalno za cijelu godinu. Sve drugo je voluntarizam!