Koliko god se i policija i strukovna udruženja trudili povećati svijest o, uvjetno rečeno, slabijim sudionicima u prometu, broj smrtno stradalih pješaka, motociklista i biciklista i dalje je nedopustivo velik. Zato je svaki izum koji čuva živote na cestama itekako vrijedan pažnje, baš kao što je to slučaj sa zanimljivim radarom namijenjenim sportskim biciklistima koji mnogo vremena provode na cestama, ali i rekreativcima i onima kojima bicikl služi kao prijevozno sredstvo.
Pod službenim imenom Varia RTL510 Garmin je, naime, nedavno predstavio novu generaciju stražnjeg svjetla s integriranim radarom koja na biciklu ima dvojaku funkciju. Za početak, Varia izgleda i montira se na cijev sjedala, kao i svako drugo stražnje svjetlo za bicikl i prva joj je funkcija označavanje sudionika u prometu. Zahvaljujući vrlo jakom intenzitetu rasvjete, crveno svjetlo čak i danju se vidi s udaljenosti od čak 1,6 kilometara i to u rasponu od 220 stupnjeva, što već samo po sebi znači znatno sigurniju i bezbrižniju vožnju.
Ipak, Varijina druga funkcija još je važnija i još konkretnija. U kućištu svjetla, naime, krije se snažan radar koji nadzire situaciju u prometu iza vozača i prepoznaje približavanje vozila straga na udaljenostima do 140 metara. Zahvaljujući tome, kao i činjenici da se biciklist o dolasku automobila upozorava zvučnim i svjetlosnim signalima, može se i više nego dovoljno rano pripremiti za njegov dolazak i po potrebi zakočiti, promijeniti putanju kretanja, skloniti se s ceste.
Ova je funkcija za bicikliste izuzetno važna u raznim situacijama, od, primjerice, vožnje u grupi izvan grada, gdje se neki biciklisti znaju opustiti i više nego što je sigurno, do gradskog prometa gdje se neki putnici na dva kotača, čak i oni svjesni opasnosti kojima se izlažu, kroz promet probijaju sa slušalicama u ušima. A to je, nije se teško složiti, opasno čak i u uvjetima vožnje na označenoj biciklističkoj stazi, a kamoli među automobilima i tramvajima...
Radar, inače, osim detekcije prometala koje se približava straga (a u stanju je pratiti vozila koja se kreću bilo kojom brzinom u rasponu između 10 i 160 km/h), biciklista upozorava i o njegovu približavanju. Za to je, za početak, potrebno imati neki od kompatibilnih dodataka iz Garminove Edge serije biciklističkih računala odnosno navigacije, ili odgovarajuću jedinicu za prikaz očitanja. Bez obzira na to o kojem od njih se radilo, putem zaslona prikazat će približavanje automobila straga, i to u obliku zelenog (nema opasnosti), žutog (približava se vozilo) ili crvenog svjetla (približava se vozilo, i to velikom brzinom) i pratećeg signala. Trajanje baterije je do 15 sati za bljeskanje ili 6 sati za kontinuirano svjetlo ili noćno bljeskanje, dakle sasvim dovoljno za puno, puno sigurne vožnje.
Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu:
To te nebi spasilo od Čačića i Horvatinčića