NIJE ČIŠĆENJE

Nissan prije izlaska na tržište automobil ugura u ogromnu perilicu - evo zašto

Foto: nissan
Nissan prije izlaska na tržište automobil ugura u ogromnu perilicu - evo zašto
14.01.2017.
u 10:00
Nissanove norme testiranja prilagođene su blagoj klimi i cestama zapadne Europe, ali simuliraju i vožnju u ekstremnijim uvjetima
Pogledaj originalni članak

Niti jedan automobil nije toliko povoljan da bi mu kupac mogao oprostiti curenje vode u putničku kabinu. Stoga proizvođači automobile testiraju i na vodonepropusnost, a kad je riječ o testiranju crossovera Nissan je predvodnik. Kako pravi Qashqai ne stane u perilicu, Nissanov je europski tehnološki centar sagradio veću inačicu u koju stane cijeli automobil. Vanjština automobila prska se tisućama litara vode iz svakog kuta, a nakon toga se ručno provjerava vodonepropusnost karoserije. Taj se monsunski test provodi više puta tijekom razvoja svih automobila i kombija iz Nissanove ponude. U početnoj se fazi svaki Qashqai, Juke i X-Trail prska s više od 24.000 litara vode. U najintenzivnijoj fazi na automobil se ispušta više od 1000 litara vode u samo 15 minuta.

Inženjeri u Nissanovu najsuvremenijem postrojenju u Cranfieldu u Engleskoj mogli su potpuno automatizirati taj postupak. No, beskompromisni uvjeti razvojnog programa te različiti vremenski uvjeti diljem svijeta to ispitivanje čine prezahtjevnim da bi ga se prepustilo samo strojevima. U procesu testiranja Nissanovi inženjeri brtve vozila napadaju visokotlačnim uređajima za čišćenje prilagođenim za rad pod ekstremnim tlakom i do 150 bara.

- Jedan član tima sjedi u automobilu i endoskopom visoke razlučivosti koji mu omogućuje otkriti i najsitniju kapljicu provjerava prostor između obloga i karoserije - objasnio je Carl Sandy, jedan od Nissanovih inženjera koji su pomogli osmisliti rigorozna testiranja. Provjere su tako detaljne da Carlov tim rastavlja cijelu unutrašnjost kako bi se uvjerili da u unutrašnjost nije prodrla ni kap vode. Tijekom cijelog testiranja – monsunskog testa i testa visokotlačnim uređajem – potroši se do 30.000 vode. To je 2000 puta više od količine koja se iskoristi u prosječnom ciklusu perilice posuđa u domaćinstvu. Takva se upotreba vode možda čini rastrošnom, ali niti jedna kap ne završi u odvodu. Sva se voda skuplja u ogromnom spremniku i upotrebljava se za testiranje sljedećeg automobila.

>> Evo koji nas auti očekuju u 2017.: tržištem će vladati SUV-ovi i kompakti

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

MA
majusko
11:12 14.01.2017.

U Srbiji testiraju tako da u auto zatvore macku, ako do jutra ne pobjegne, dobro dihta.

Avatar VitoВН
VitoВН
20:25 17.01.2017.

Jednom je Vito napisao da mu na novom Renaultu ulazi kiša na zadnja vrata a kada zatvori prednja otpadne poklopac zvučnika, da poslije jutarnjeg paljenja mora sjediti dvije minute da se motor zagrije kako se ne bi ugasio.

GM
Gusta magla
11:23 14.01.2017.

Pa to rade sve tvornice malo boljih automobila.Kaj je to vjest?