automobilska industrija

Istočna Njemačka i danas profitira od Trabanta i Wartburga

Foto: DPA/PIXSELL
Trabant
Foto: DPA/PIXSELL
Trabant
Foto: DPA/PIXSELL
Trabant
Foto: DPA/PIXSELL
Trabant
07.11.2017.
u 16:04
U saveznim pokrajinama Saskoj, Saskoj-Anhaltu i Tirinškoj automobilska industrija i danas slovi kao jedan od najvažnijih poslodavaca.
Pogledaj originalni članak

Istočni dijelovi Njemačke još uvijek gospodarski profitiraju od istočnonjemačke automobilske industrije i proizvodnje automobila Wartburg i Trabant, koji u utorak slavi 60 godina od početka proizvodnje.

"Nakon propasti istočnonjemačke automobilske industrije u tim dijelovima bivšeg DDR-a su se, zbog know-howa, naselili veliki automobilski koncerni sa zapada", kaže Joachim Ragnitz s ekonomskog instituta Ifo u Dresdenu.

On dodaje da je odlučujući čimbenik za gradnju pogona bilo osoblje, koje je prije toga bilo zaposleno u tvornicama Trabanta u Zwickauu ili Wartburga u Eisenachu. Radnici u ovom pogonima nisu tehnički bili na razini zapadnonjemačke automobilske industrije, ali su posjedovali temeljna znanja.

Dodatni argument za naseljavanje WV koncerna, s markama Volkswagen i Porsche i BMW-a, koji pored Leipziga posjeduje jedan od najmodernijih pogona, čini i mreža dobavljača automobilskih dijelova u istočnoj Njemačkoj.

Uz to treba dodati i povijesne spone. Volkswagen je od sedamdesetih godina prošlog stoljeća i politike otvaranja prema istoku, tadašnjeg kancelara Willyja Brandta, sklapao ugovore s istočnonjemačkim državnim tvrtkama.

Krajem osamdesetih u Chemnitzu (tada Karl Marx Stadt) je po licenci započela gradnja Volkswagenovih motora koji su trebali biti ugrađivani u novi model Trabanta. Odmah nakon pada Zida u ovim pogonima se počeo sastavljati model Polo, a kasnije i Golf.

U saveznim pokrajinama Saskoj, Saskoj-Anhaltu i Tirinškoj automobilska industrija i danas slovi kao jedan od najvažnijih poslodavaca.

Foto: nph/NordPhoto/PIXSELL
Citroën Ami 6
Foto: Thomas doerfer/Wikimedia Commons
Kia Opirus
Foto: Jeremy/Wikimedia Commons
Pontiac Aztek
Foto: Andrea Mazza/Wikimedia Commons
SsangYong Rodius
Foto: Kim H Yusuke~commonswiki
Mitsuoka Orochi
Foto: Wikimedia Commons/High Contrast
Stutz Blackhawk
Foto: Alexander Plushev/Wikimedia Commons
Sbarro Autobau
Foto: El monty/Wikimedia Commons
Bufori Geneva
Foto: Wikimedia Commons/SG2012
Marcos Mantis M70
Foto: Screenshot Youtube
Tirrito Ayrton R

VIDEO Top 10 najjeftinijih rabljenih automobila u Hrvatskoj:

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 11

DO
domxerex
21:51 07.11.2017.

Dvotaktni Wartburg sa tri cilindra je bio tada fenomenalan auto u odnosu na ostalo sa istoka. Bio je prostran, robustan, mogao je ići svuda (skoro pa terenac), jednostavan i jeftin za popravak i održavanje. Pravi sirotinjski mercedes. U sudaru sa zastavom 101 dotična nije imala šanse ni u fizčkom sudaru. Nama u Slavoniji je bio dodatno dobar za zadimljavnja komaraca. Napraviš krug oko mjesta izleta i miran si što se tiče komaraca neko vrijeme.

MA
Marvin
16:33 07.11.2017.

Miske3 Posebno za vas izlazi sportska izvedba Trabija .

IB
ibiza
18:53 07.11.2017.

pa ja bi warburga vozil