Njemačko ministarstvo prometa priopćilo je u nedjelju kako nema dokaza da je Volkswagen varao na testovima emisije ispušnih plinova kod vozila s benzinskim motorima, iako je tvrtka priznala da je to radila s dizelašima.
Ministarstvo je potvrdilo agenciji dpa da je Savezni ured za motorna vozila (KBA) istražio sve navode protiv te tvrtke.
Izdanje njemačkih novina Bild od nedjelje prenosi izjave očevidaca koji optužuju Volkswagen Group za manipuliranje testovima emisije kod vozila na benzin.
Oni su rekli da su stručnjaci VW-a priznali na kriznom sastanku 2015. da su tri brenda VW-a imali softver koji na eko-testovima prikazuje znatno manju emisiju štetnih plinova nego inače, izvijestio je Bild.
Državni odvjetnik odbio je komentirati novinsko izvješće. VW je priopćio da se o toj temi intenzivno raspravljalo s KBA-om posljednjih tjedana.
"U tom pogledu nema novih činjenica", navodi VW i dodaje da su odluke i mjere provedene.
VW je priopćio u svibnju 2015. da bi do 800.000 vozila, uključujući 98.000 vozila pogonjenih benzinskim motorima, mogla imati nepravilnosti u očitanjima ugljikovog dioksida (CO2), ali je kasnije smanjio broj benzinskih vozila na samo 36.000.
Skandal s emisijama štetnih plinova stajao je VW 27 milijarda eura u novčanim kaznama za sustavno manipuliranje vozilima s dizelskim motorima kako bi prikrio prevelike razine onečišćenja, navodi agencija Reuters.
U Europi na vozila se plaća porez prema količini emisija CO2 koji onečišćuje okoliš.
VW je 2015. priznao kako je oko 36.000 vozila s benzinskim motorima bilo testirano na pretjeranu emisiju štetnih plinova.
Tih 36.000 vozila provjerilo je neutralno tijelo pod nadzorom regulatora i utvrđeno je samo minimalno odstupanje od propisa. Od proizvođača automobila nije traženo da napravi bilo kave tehničke promjene na tim vozilima, navodi Reuters.
Pogledajte video: Što građani misle o prometnoj regulaciji na Jankomiru
Šta bi varali na benzincima koji čine samo 5% passata. Švabo poštenjačina!