Tržište automobila

Zbog visokih poreza ne možemo izvesti ni rabljene aute

Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
Starost hrvatskog voznog parka povećala se za trećinu. Danas je prosječan automobil star 12,7 godina
05.10.2017.
u 17:14
Vozni park može se pomladiti samo smanjenjem poreza pri kupnji novih vozila, stav je Udruženja trgovine motornim vozilima
Pogledaj originalni članak

Od milijun i pol automobila registriranih u Hrvatskoj, milijun ih je starije od deset godina. Ova se poražavajuća činjenica mogla čuti na konferenciji New Link auto-moto, koju je na temu automobilske industrije organizirao Njuškalo, vodeća online destinacija za kupnju i prodaju vozila. No, nije to, nažalost, jedina poražavajuća činjenica istaknuta na događanju koje je okupilo predstavnike uvoznika, trgovaca, servisera...

Jačanje sive zone

U vremenu digitalne transformacije, autoindustrija se u Hrvatskoj još uvijek sudara s posljedicama ekonomske krize koja joj je od 2008. do danas uzela oko 230.000 radnih mjesta.
Tijekom tih 20-ak godina automobilska je industrija u Hrvatskoj doživjela 20-ak promjena poreza, trošarina, carine, povlastica, homologacije, eko-naknada. Rezultat je jačanje sive zone poslovanja i usporen priljev novih automobila.

Starost hrvatskog voznog parka povećala se za trećinu te je danas prosječan automobil star 12,7 godina. Čak 22% vozila koja su lani pristupila tehničkom pregledu pokazalo se neispravnima.

Izmjenama poreznog sustava uspjelo se postići samo smanjenje emisije CO2 kod unesenih rabljenih vozila.

– Vozni park može se pomladiti samo smanjenjem poreznih opterećenja pri kupnji novih vozila, a time bi, uz prodaju novih automobila, rasla i zaposlenost – rekao je Hrvoje Paver iz Hrvatske gospodarske komore, pomoćnik direktora sektora za trgovinu.

Ovako, zaposlenost pada jer se novi saloni i servisi ne otvaraju. Od kupaca novih vozila, samo je četvrtina fizičkih osoba, dok 75 posto novih vozila kupuju tvrtke. No, tvrtke su počele kupovati i rabljene automobile, i to one iz unosa.

Istodobno, mi svoje rabljene automobile nemamo kome prodati, jer nas naš porezni sustav (PDV najveći među zemljama u okruženju i trošarina bez ograničenja za maksimalni iznos koji može biti naplaćen) čini nekonkurentnima.

Državi 1000 kn po autu

Također, među tvrtkama koje kupuju nove aute prednjače rent a car tvrtke, koje automobile kupuju uz uvjet da ih trgovac automobilima opet otkupi od rent a cara. U prvoj polovici godine u Hrvatskoj je oko 18.000 vozila prodano rent a car tvrtkama. U listopadu ti će se automobili vratiti trgovcima koji su ih početkom godine prodali, pa će ti trgovci novim automobilima u ponudi imati i veliku količinu rabljenih. Čitavom ovom kaosu valja dodati i određeni broj novih vozila (trenutačno nema točnih podataka o kolikom je broju vozila riječ ) koja se u Hrvatsku uvezu, ali se vrlo brzo izvezu u neku drugu europsku državu. U sklopu tog reizvoza tvrtka koja je automobil uvezla i na njega platila trošarinu tu trošarinu od države traži nazad. Bit svega je da trošarine nisu i ne smiju biti jedini prihod države, konkretno, od automobila. Država od svakog novog auta uzme i oko 1000 kuna za recikliranje, dodajmo tome davanja pri registraciji, porez na vozilo,... Niži porezi značili bi više novih, sigurnijih i čišćih automobila na cestama, ali i više novca u državnoj blagajni.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 33

Avatar bodavica
bodavica
18:46 05.10.2017.

grabežu u Hrvatskoj nema kraja. Birokracija nas je PROŽDERALA!!!!!!!

Avatar Udruga_obrisanih
Udruga_obrisanih
18:03 05.10.2017.

Njuškalo više nije vodeći portal za kupnju i prodaju automobila, dali su si autogol od kada su počeli naplačivati oglase. Sada su im glavni oglašivači prekupci i ostali muljatori

DA
dado56
17:26 05.10.2017.

Ovo je cista penalizacija naroda, zasto bi cesi, poljaci, njemci i ostali placali samo pdv na aute a nas se kaznjava sa trosarinama i zato ginemo u kantama i neispravnim vozilima starim po 20 godina...koji je smisao da smo usli u EU a nemamo iste uvjete kao ostali gradjani u susjednim zemljama, em sto je jos i hrana skuplja..na nekim autima srednje klase davanja su i 50% prestrasno...