Spoznaja kako zbog rupe u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama još ni jednom divljaku s naših cesta nije poništena vozačka dozvola, kao i naš poziv da se u zakon unese odredba o visini kazne ovisno o prihodima prekršitelja, izazvale su pravu buru reakcija. Velika većina zainteresiranih strana diže ruku za kazne ovisno o visini prihoda, a smatraju i da se vozačka dozvola treba oduzeti recidivistima, odnosno vozačima koji uporno ponavljaju teže prometne prekršaje, poput prolazaka kroz crveno svjetlo na semaforu, vožnje u pijanom stanju ili jurnjave kroz naselje brzinom za 50 kilometara na sat većom od dopuštene. Da takvih ima dosta, govori i broj hrvatskih vozača s negativnim bodovima. Kako doznajemo u MUP-u, do 15. kolovoza 2010. u Hrvatskoj je evidentirano ukupno 98.679 vozača s negativnim prekršajnim bodovima. Od toga, jedan bod ima 33.825 vozača, dva boda ima 35.346 vozača. Tri boda ima 18.104 vozača, dok ih 3620 broji četiri, a 3120 pet bodova. Sa šest bodova evidentirano je 2106 vozača, sa sedam 619, s osam 612 vozača. Devet bodova ima 450 vozača, a više od devet bodova prikupilo je čak 887 vozača. Javnost je, dakle, gotovo pa složna u zahtjevu da se vozače uhvaćene pri suludim brzinama većim od 200 km/h primjereno kazni bez obzira na njihovu poziciju u društvu. Naime, ne želimo generalizirati, ali vozači zadnjih dana uhvaćeni pri spomenutim brzinama vozili su redom automobile skuplje od 500.000 kuna. Automobil prosječnog hrvatskog vozača ni ne može postići brzinu od 248 km/h, dok vozačima skupih jurilica kazna od 6-7 tisuća kuna ne znači ništa. Jasno je da zakon mora prijeći na novu razinu želi li se doista hrvatske ceste učiniti sigurnijima. S druge strane, mišljenja smo, najniža kazna za određeni prekršaj ipak mora biti fiksno utvrđena - jer to što je netko bez ikakvih primanja ne daje mu pravo da pijan vozi, ili da zanemari crveno svjetlo na semaforu, ili da vozi u smjeru suprotnom od dopuštenoga. Uostalom, ako netko nema novac za kaznu, uvijek može kaznu odraditi u zatvoru, a država može zaplijeniti automobil. Zvuči preradikalno? Ne za većinu europskih zemalja. Izdvojit ćemo ovdje tek Norvešku, u kojoj vozač završi iza rešetaka zbog prekršaja za koji ga kod nas policija ne bi ni zaustavila - zbog brzine od 140 km/h na autocesti. U istoj zemlji vozač gubi vozačku dozvolu proveze li se kroz grad sa 75 kilometara na sat.
Norveška vozače šalje u zatvor za 140 km/h na autocesti
Zadužuju se, narušavaju odnose s prijateljima, obitelji, neki dižu i treći kredit. Jesu li Hrvati postali previše ovisni o šopingu?
Zabrinjavajuće je što 52,9 posto ispitanica priznaje da često skriva kupnju od svojih bližnjih, najčešće muževa, a 66,2 posto osjeća gubitak kontrole nad željom za kupnjom
Bila je simbol ljepote i požude u 80-ima, a nakon što je izgubila sluh i vid, okrenula se vjeri: 'Bog me spasio od sigurne smrti'
Vanity, rođena kao Denise Matthews,postala je model koji je oduzimao dah i pjevačica koja je magnetski privlačila poglede. Njena prirodna ljepota i šarm otvarali su joj vrata show businessa, dok su je talent i ambicija gurali naprijed. Nažalost, teško je oboljela, a preminula je 2016. godine.
Nijemci ogorčeni: 'U Hrvatskoj kao u Srbiji. Policija hvatala navijače za genitalije i skidala ih'
"Primili smo mnogobrojne pritužbe na ponašanje granične policije i osiguranja, koji su utvrđivali identitete osoba. Osuđujemo ovaj način kontrole i trenutačno smo u kontaktu s Uefom i Dinamom iz Zagreba", napisali su iz njemačkog kluba
Stigli rezultati velike ankete Večernjeg lista: Pogledajte kako se hrvatski građani pripremaju za mirovinu
Pravovremeno ulaganje u financijsku budućnost ključno je za osiguranje dugoročne stabilnosti i kvalitete života, osobito u mirovini. Ulaganjem i štednjom u ranoj fazi života omogućuje se dugoročan rast kapitala, iskorištavanje složene kamate te stjecanje financijske neovisnosti. No, kako hrvatski građani gledaju na svoju financijsku budućnost?
Europa se drastično okreće energetskom rješenju koji može predstaviti izazov manjim tržištima
Kako bi se zadovoljile sve veće energetske potrebe, očekuje se da će LNG igrati ključnu ulogu u prijelazu na čistiju energiju, posebno u Europi.
Je** mater, kaki će to zakon da bude aki ja svojieg mercijedesa nemeren napičit priko dvista kilometara uzbrdo? Ih...