Najluksuznija limuzina

Nova Mercedesova S-klasa bit će prvi auto sa zračnim jastucima na stražnjim sjedalima

18.08.2020.
u 09:47
Stražnji zračni jastuk je u obliku cjevaste zaobljene tube, a napuhan je komprimiranim plinom te razmješta strukturu u obliku krila i dizajnirani su za zaštitu putnika u slučaju frontalnog sudara
Pogledaj originalni članak

        Početkom rujna Mercedes će predstaviti novu 12. generaciju svoje perjanice S-klase. Ima sportskih modela koji su i skuplji od S-klase, ali baš u njihovoj najvećoj, najluksuznijoj i najudobnijoj limuzini stručnjaci iz Stuttgarta uvijek predstavljaju najnovija tehnološka i sigurnosna rješenja. Primjerice, u S-klasi su po prvi put u autopmobilu bili ugrađeni ABS sustav 1978. godine i ESP sustav 1995. godine, obvezni sigurnosni sustavi bez kojih su nezamislivi današnji automobili. U S-klasi je ugrađen i prvi puta serijski zračni jastuk 1980. godine, a upravo će u novoj najluksuznijoj Mercedesovoj limuzini po prvi put u automobilskoj industriji biti predstavljen zračni jastuk za putnike straga. Hoće li to za određeno vrijeme postati standard na svim automobilima, ostaje nam za vidjeti, ali ne bi bilo prvi put da inovacija iz S-klase postane obvezna u svim autima.

Stražnji zračni jastuk je u obliku cjevaste zaobljene tube, a napuhan je komprimiranim plinom te razmješta strukturu u obliku krila i dizajnirani su za zaštitu putnika u slučaju frontalnog sudara (za bočni udar u većini novih auta već su prisutne bočne zračne zasvjese). To je potpuno drugačiji koncept od zračnih jastuka za prednja sjedala koji su okrugli. Takva konstrukcija omogućava da putnik na stražnjoj klupi što mekše “uroni” u jastuk, a mala zapremnina omogućuje brzu aktivaciju jastuka. Mercedesov zračni jastuk za putnike straga nalazi se u prednjim naslonima sjedala i aktivira se u slučaju frontalnog sudara, ako je intenzitet sudara takav da bi putnici straga mogli nastradati. U kombinaciji sa sigurnosnim pojasom na napuhavanje, S-klasa će postaviti nove standarde u sigurnosti putnika na stražnjoj klupi, sigurni su u Mercedes-Benzu. Sustav stražnjeg zračnog jastuka kompatibilan je i s sigurnosnim sječjim sjedalicama. Novost je i središnji zračni jastuk (bit će dostupan u određenom broju država) koji se za vrijeme bočnog sudara pozicionira između vozača i suvozača te tako smanjuje rizik od udara njihovih glava. Aktivira se uslijed snažnijeg bočnog sudara u određenim uvjetima kao što su smjer udara i činjenica da li je suvozačko mjesto zauzeto.

A osim zračnih jastuka, nova S-klasa donosi i druge sigurnosne inovacije. Sustav PRE-SAFE Impulse Side lagano podiže karoseriju neposredno prije potencijalnog bočnog sudara, kada bočni radarski senzori prepoznaju opasnost, zahvaljujući E-Active body control sustavu kao dodatnom sustavu zračnog ovjesa. Tako se smanjuje opterećenje i utjecaj sudara preusmjerava prema čvršćoj donjoj strukturi automobila.

 

 

Za bolje manevriranje petmetarskom limuzinom zadužen je sustav upravnjanja na stražnjoj osovini (Rear-axle steering) s velikim zakretnim kutom. Slilno kao i kod sustava koji koristi Audi, a slično već duže vrijeme nudi i Renault, pri malim brzinama posebno pri parkiranju s punim kutem zakretanja od 10 stupnjeva veću okretnost omogućuje zakretanje stražnjih kotača u suprom smjeru, a podaci o situaciji u okolišu se dobivaju od radara, kamera i ultrazvučnih senzora. Pri brzini većoj od 60 km/h sustav prelazi iz suprotnog smjera na upravljanje u istom smjeru, kako bi pomogao u boljem svladavanju zavoja.

Posebnu pozornost u Mercedesu su posvetili digitalizaciji i MBUX sustavu. Najnovija generacija asistenta “Hey Mercedes”, 3D zasloni sprijeda i straga, ambijentalna rasvjeta s 250 LED dioda i posebna sjedala koja se prilagođavaju putniku, samo su neke od inovativnih značajki     

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.