Svoj najprodavaniji model, gradski C3, Citroën je u novoj generaciji pretvorio u smanjeni C4 Cactus. No, ovo zapravo treba shvatiti samo uvjetno. Jer “mini Cactus” 16,7 cm dužem rođaku više sliči na fotografijama, nego uživo, kad ipak manje djeluje robusno, a više simpatično.
Također, najprepoznatljiviji element Cactusa, Airbump, nije serijski dio gradskog francuza. S obzirom na Cactusov tržišni uspjeh, vjerujemo da će većina kupaca htjeti C3 sa ‘zračnim jastucima’ na karoseriji, pa će važna biti cijena tako opremljenog modela.
Treća generacija Citroëna C3 u Hrvatsku stiže u prosincu. Još nije poznata njegova početna cijena, ali poznata je osnovna oprema koja obuhvaća, primjerice, prednje i bočne zračne jastuke, zračne zavjese, upozorenje o nenamjernom napuštanju voznog traka, prepoznavanje prometnih znakova. Od važnijih elemenata, novi C3 u početnoj opremi nema radio i klimatizacijski uređaj. Njega će kupac, kao i obloge na blatobranima, naći u drugoj Feel razini opremljenosti, od koje će moći naručiti i Airbump. U najbogatijoj Shine izvedbi serijski ima automatski klima uređaj, 7-inčni dodirni ekran, pomoć pri parkiranju straga, Airbump i dvobojnu karoseriju.
Novi C3 dug je 399 centimetara, a s Cactusom dijeli i dojam širine te uska dnevna LED svjetla, kao i ponudu dvobojne karoserije. Na raspolaganju je u devet boja, uz tri boje krova (crnu, bijelu i crvenu). Uz elemente koji se u boji po izboru mogu ‘pobacati’ po vanjštini i interijeru, C3 nudi pristojne mogućnosti za personalizaciju.
Detaljima razigrana kabina
Interijer je, poput vanjštine, atraktivan i pun simpatičnih detalja, bilo da pogledate prema ručkama na vratima - izrađenima u stilu ručke staroga kufera - ili prema stiliziranim otvorima ventilacije. Kvalitetnijih je materijala u kabini više nego jeftinih, a dobra je i završna obrada. Većini funkcija pristupa se putem dodirnog ekrana. U početnoj opremi dodirni ekran je manji, a ljubitelje napredne tehnologije više od veličine ekrana zanimat će ConnectedCAM Citroën™, širokokutna kamera visoke razlučivosti ugrađena u retrovizor automobila. Ova kamera povezana s internetom omogućuje dijeljenje slika i videa, a s novim Citroënom C3 predstavljena je prvi put u svijetu. Naravno, ovdje možemo raspravljati o pitanju sigurnosti, koja će itekako biti dovedena u pitanje krenu li vozači u vožnji dijeliti fotografije putem društvenih mreža ili SMS poruka. S druge strane, mogućnost brze reakcije i snimanja događaja ispred vozila, kao i automatsko aktiviranje kamere u slučaju prometne nezgode može biti jako korisno.
Tri benzinca i dva dizelaša
Kabina nudi dovoljno prostora za četiri odrasla putnika, a prtljažnik mu je zapremnine 300 litara. Ni ovaj model ne odstupa od Citroënova zaštitnog znaka - udobnosti. Široka prednja sjedala osmišljena su poput sofe, na stražnja se lako ulazi zahvaljujući karoseriji s pet vrata. Zvučna izolacija je dobra, a automobil dobro upija i neravnine s ceste. Francuski udoban, ovjes omogućava i dovoljno agilnosti za zadovoljstvo u gradskoj vožnji.
Motorna gama obuhvaća benzinske PureTech i dizelske BlueHDi agregate. Benzinci nude 68, 82 i 110 konjskih snaga, a dizelaši 75 i 100 KS. Najsnažniji benzinac u prodaju će stići kasnije, a nudit će se i s automatskim mjenjačem.
U početnom modelu nema ni radio ni klimu, nadam se da barem ima servo