Volkswagen je uoči legendarne utrke ADAC 24 sata na Nürburgringu službeno predstavio redizajniranu verziju Golfa GTI Clubsport, najsnažniji Golf s prednjim pogonom. Osvježeni Golf 8. generacije je, podsjetimo, predstavljen ranije ove godine na proslavi 50. godišnjice ovog legendarnog automobila, koji je daleko najzastupljeniji na hrvatskim cestama.
Večernji list je imao priliku izbliza promotriti redizajnirani Golf GTI Clubsport na posebnoj novinarskoj prezentaciji.
Golf GTI Clubsport dolazi s potpuno redizajniranim prednjim dijelom te sada izgleda još moćnije i prepoznatljivije, a obnovljena su i standardna LED Plus prednja svjetla. Po prvi put, vozilo također ima osvijetljeni VW logo na prednjoj strani.
Veliki krovni spojler straga osigurava maksimalnu potisnu silu, a osvježena su i stražnja LED svjetla.
Novi su i 19-inčni aluminijski naplatci Queenstown. Svojim upečatljivim dizajnom od pet ovalnih polukrugova, podsjećaju na klasične kultne Detroit naplatke, koje su predstavljene s petom generacijom Golfa GTI. Kao dodatna opcija, Golf GTI Clubsport sada se može konfigurirati s novim 19-inčnim kovanim naplacima Warmenau koji uz masu od osam kilograma optimiziraju performanse. Različite funkcije i sustavi Golfa GTI Clubsport koordinirani su pomoću novorazvijenog višenamjenskog kožnog sportskog upravljača i novog infotainment sustava. Intuitivan je i omogućuje vozaču da se još bolje koncentrira na cestu ispred sebe. Uživo kokpit Golfa GTI Clubsport izgleda doista sjajno, uz digitalni kokpit i multimedijski sustav kojim dominiraju sportska crvena boja, vrhunska sportska sjedala i materijale. Kao i novi Golf, GTI Clubsport također nudi novog glasovnog asistenta IDA s integracijom ChatGPT-a.
Ispod poklopca motora promjena nije bilo, tu je i dalje 2,0-litreni turbobenzinac s 300 KS i 400 Nm (standardni Golf GTI nudi 265 KS), a snaga se na cestu prenosi putem elektronički kontroliranog prednjeg diferencijala s blokadom. DCC adaptivna kontrola šasije dostupna je kao dodatna oprema.
Novost kod Golfa GTI Clubsport je ekskluzivni profil vožnje Special koji usklađuje sustave relevantne za dinamiku vožnje s posebnim karakteristikama staze Nürburgring – kako bi se kompenzirale valovitosti tipične za Nordschleife. Maksimalne performanse se postižu uz pomoć specifičnog vertikalnog postavljanja DCC adaptivne kontrole šasije i modificirane bočne dinamike standardnog Vehicle Dynamics Managera. Golf GTI Clubsport ubrzava s mjesta do 100 km/h za 5,6 sekundi, a najveća brzina ovog najsnažnijeg GTI-ja elektronički je ograničena na 250 km/h. Međutim, to se ograničenje može pomaknuti paketom Race – koji povećava najveću brzinu na 267 km/h.