Vozili smo

Novi Tiguan nudi dizelski, benzinski, PHEV pogon i - cijenu nižu od 36.000 €

Foto: Volkswagen
27.02.2024.
u 07:55
Isprobali smo treću generaciju globalno najprodavanijeg VW modela koji dolazi uz tehnološki napredne sustave i bogatu početnu opremu u koju spada i standardni 7-stupanjski DSG automatski mjenjač
Pogledaj originalni članak

Novi VW Tiguan, treća generacija njemačkog kompaktnog SUV-a, na tržište stiže već krajem ožujka po početnoj cijeni od 35.770 eura za blago-hibridnu benzinsku 1,5 eTSI verziju sa 150 konjskih snaga, odnosno 36.896 eura za 2,0 TDI, također od 150 konja. Oba dolaze uz DSG automatski mjenjač sa sedam brzina, jer se ručni mjenjač više ni ne nudi. Uz to, početna oprema je već vrlo bogata.

 


Tiguan je sada globalno najprodavaniji Volkswagenov model (ukupno 7,6 milijuna vozila), a samim time i najvažniji, kao što su nekad bili Golf ili Passat. I tu nema mjesta za greške ili eksperimentiranje. Dimenzije su ostale gotovo identične kao kod prethodnika, pa je Tiguan i dalje vrlo kompaktan, ali prostraniji. Duži je za tri cm (454 cm), visok 164 cm (+ 3 mm), a širina (184 cm) i međuosovinski razmak (268 cm) su mu ostali isti. Prtljažnik je veći za 37 litara i s ukupno 652 litre vrlo izdašan. Vrlo praktična je uzdužno pomična stražnja klupa čiji se naslon može pomicati pod kutem.Tiguan sada ima mekše dizajnerske linije i bolju aerodinamiku (0,28 umjesto 0,33), uz trendovsku veliku svjetlosnu traku na stražnjem dijelu vozila.

Prednja svjetla uz doplatu dolaze i u IQ.light HD matrix izdanju s 38.400 multipikselnih LED dioda. U unutrašnjosti su materijali kvalitetniji, uz nove mogućnosti individualizacije poput biranja ambijentalnog osvjetljenja i modova vožnje. Novi 10,25-inčni digitalni kokpit četvrte generacije dolazi standardno, a serijski središnji multimedijski ekran je dijagonale 12,9". Svi primjerci koje smo isprobali imali su doplatni od 15 inča, koji je zbilja velik i pregledan. Funkcije su jednostavne i praktične, a glasovni asistent dolazi uz ChatGPT funkciju. Završna izrada je sjajna, sve se čini kao da je izliveno iz jednog komada. Vrlo su udobna i sjedala koja se nude i uz masažnu funkciju, a na popisu dodatne opreme je i automatsko daljinsko parkiranje putem mobitela.

Prvo sjedamo u početni eTSI 4-cilindrični benzinac sa 150 KS i 250 Nm (130 KS se kod nas neće nuditi), za kojega se očekuje da će - uz dizelaša - biti najtraženiji. Radi se o 48-voltnom blagom hibridu čiji generator koristi energiju prikupljenu kočenjem i dolazi uz ACT funkciju isključenja cilindara. Sasvim solidno pokreće robusni SUV i uz brzi DSG nudi i mogućnost dinamične vožnju (9,1 s do stotke, 210 km/h). I ovjes Tiguana to nesumnjivo dopušta, bez obzira na povišenu karoseriju i 1600 kg mase. Na mješovitoj testnoj ruti potrošnja nam je bila 8 l/100 km. Dizel sa 150 KS i 360 Nm očekivano je oko 1,5 l/100 km štedljiviji, dok su performanse vrlo slične - 9,3 s do stotke i maksimalna brzina od 207 km/h. Testni auti imali su najbolju opremu, između ostalog i novi doplatni sustav prilagodljive kontrole šasije koji uključuje automatski prilagodljive amortizere s dva ventila, što bitno doprinosi udobnosti i mijenama postavki ovjesa od dinamičnog u komforni.

 

Dizelaš 2,0 TDI dostupan je i sa 195 KS i 4Motion pogonom na sve kotače.
Isprobali smo i dva potpuno nova plug-in eHybrid hibridna modela koji dolaze uz bateriju kapaciteta 19,7 kWh i 204 ili 272 KS. Osim što je s većom baterijom doseg sa 60 km porastao na do 100 km, što je dovoljno za većinu svakodnevnih vožnji, baterija Tiguana eHybrid sada se može puniti snagom od 11 kW na AC punjačima i 50 kW na brzim DC punjačima.Za PHEV modele cijena još nije poznata, a na tržište bi trebali stići uskoro. Cijena Tiguana? Vrlo konkurentna, pogotovo kad je percepcija u javnosti da je kineski konkurent za 35.000 eura atraktivna ponuda

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.