Novi Renault 5, predstavljen je danas kao najveća zvijezda ženevskog salona automobila koji se ponovno, nakon pet godina neodržavanja, danas otvorio za novinare.
Reinkarnacija legendarnog R5 tako je nakon višegodišnjih najava napokon pokazana u serijskom izdanju koje će se već ove godine moći kupiti. Radi se o električnom automobilu punog imena Renault 5 E-Tech Electric "retrofuturistički" stila. Jarke boje, prednja svjetla smionog izgleda, okomita stražnja svjetla, oblikovana krila, obrub krova u boji, ventilacijska rešetka na poklopcu motora i još mnogo toga čini poveznicu Renault 5 E-Tech electric s njegovim kultnim prethodnikom koji se proizvodio od 1972. pa sve do 1996. godine. No, dakako, novi R5 ima mnoge moderne futurističke detalje.
Renault 5 E-Tech electric prvo je vozilo koje je u potpunosti dizajnirano na AmpR Small, novoj Ampere platformi posvećenoj električnim vozilima B-segmenta. To ga čini jedinstvenim vozilom sa stvarnim konkurentskim prednostima uključujući ravan pod, dugačak međuosovinski razmak (2,54 m), optimiziran unutarnji prostor i kapacitet prtljažnika (326 litara), niže težište i smanjenu težinu (manje od 1500 kg). Dugačak je 3,92 cm.
Renault 5 E-Tech electric predstavlja novi AC dvosmjerni punjač kompatibilan s V2L (vehicle-to-load) i V2G (vehicle-to-grid) tehnologijama. Ovaj pionirski sustav trebao bi postati naširoko korišten. To će vozilo učiniti pravim igračem u energetskom ekosustavu kroz usluge Mobilize, vraćajući električnu energiju bez ugljika natrag u mrežu. Kao rezultat toga, korisnici će uživati u značajnim uštedama na računima za struju.
Ispod poklopca motora, motor Renault 5 E-Tech electric je kompaktniji od motora na Megane E-Tech electric i Scenic E-Tech electric, na kojima se temelji. Bit će dostupan s tri snage: 110, 90 i 70 kW.
Zahvaljujući punjaču za izmjeničnu struju od 11 kW, punjaču za istosmjernu struju od 80 ili 100 kW i bateriji od 52 kWh što mu daje domet do 400 km prema WLTP-u, novi Renault 5 postavlja nova mjerila. Manja baterija ima kapacitet od 40 kWh i domet od 300 km.Uz to, može vući i prikolicu s kapacitetom vuče od 500 kg.
U odnosu na konkuretski e2 BYD koji je cijenovno sličan petici ne znam tko će je kupovati. Možda je to samo neki prelazni model dok ne predstave nešto tip R-19.