Na hrvatsko je tržište stiglo novo električno kinesko vozilo ZhiDou (ZD). Električni dvosjed, koji dolazi u dva ponuđena modela D2 i D2 Sport, homologiran je kao kategorija L7, odnosno teški četverocikl. Uskoro bi na tržište trebao stići i noviji D3 model, koji će biti registriran kao osobno vozilo.
Kineski vlasnik Volva
Nije to prvi električni četverocikl koji je iz Kine stigao na naše tržište. Još prije nekoliko godina hrvatski je distributer probao s dvosjedom na struju Electa Nevo, koji je bio znatno povoljniji, ali ZhiDou (u prijevodu “inteligentno sjeme) modeli su već na prvi pogled mnogo kvalitetniji i prema performansama, pogotovo prema deklariranom dometu, među najboljima na tržištu među usporedivom konkurencijom.
Osim toga, kao dokaz ozbiljnosti i kvalitete, tu je činjenica da je ZhiDou sestrinska tvrtka kineskog giganta Geely Auto, koja je vlasnik švedskog Volva i londonskog taksija London Taxi Company (LTC), a suvlasnik je Lotusa, Protona, kao i odnedavno najveći pojedinačni vlasnik Daimlera s 9,69% udjela.
U Hrvatskoj je zastupnik prodaju i servisiranje zasad povjerio jedinom ovlaštenom koncesionaru Moto-Ris, poznatom zagrebačkom dugogodišnjem prodajno-servisnom centru Volva.
Oba ponuđena modela, D2 i D2S, dolaze s prtljažnikom od 300 l obujma i četverogodišnjim jamstvom na baterije (bez ograničenja prijeđene kilometraže) i do predviđenih 2000 ciklusa punjenja. Punjenje na kućnu utičnicu traje 6-8 sati, a na brzom punjaču se do 90% kapaciteta napuni za 60 minuta.
Visoka cijena bez subvencija
Kao glavni konkurent jasno se ističe Smart EV, a ZhiDou se hvali većim dometom - čak 257 km prema TÜV certifikatu. Maksimalna brzina mu je 90 km/h. Pokreće ga permanentno magnetni motor od 15 kW. Mali je kinez, dakako, namijenjen prvensteno za gradsku vožnju gdje se odlično snalazi zbog svojih mini dimenzija – 280,8 cm je dug i s radijusom okretanja od samo 4,3 metra. Teži 870 kilograma. Unutrašnjost vozila izgleda zaista luksuzno, uz fine materijale i središnji 9-inčni LED dodirni zaslon, navigaciju...
Cijena? Nije mala. Početni, ali bogato opremljen model stoji 179.068 kuna.
Pogledajte i video top 5 marki rabljenih auta u Hrvatskoj:
Sumnjam da bi itko pametan kupil bofl od rižojeda.