Prvi Dacijin hibrid

Obiteljski sedmerosjed Jogger sada i uz živahni, štedljivi i tihi hibridni pogon

Foto: Dacia
Foto: Dacia
22.02.2023.
u 08:13
Isprobali smo Dacijin sedmerosjed Jogger Hybrid 140 koji nudi benzinsko-električnu vožnju uz vrlo nisku potrošnju goriva
Pogledaj originalni članak

Dacia je u ekspanziji. Lani je u Europi prodala rekordnih 475.500 automobila, čak 15,8 posto više nego 2021. godine, i time je zabilježila uvjerljivo najveći rast prodaje od svih proizvođača automobila. Renaultova budget marka polako se transformirala u mainstream, koji nudi najviše za uloženi novac, a u tehnološkim rješenjima ne zaostaje za konkurencijom. Još jedan dokaz koji govori tome u prilog je prvi hibridni model Dacije, Jogger Hybrid, koji smo imali prilike isprobati u Porugalu.

Jogger je Dacijin najnoviji model, obiteljski predstavnik C segmenta koji kombinira prednosti karavana i robusnost SUV vozila. Dugačak je 455 centimetara, a nudi se i u verziji sa sedam sjedala te je u manje od godinu dana koliko je na tržištu prodan u čak 90.000 primjeraka.

Samopunjivi hibridni sustav, takozvani full hibrid, nazvan Hybrid 140 poznat je iz Renaultovih i Nissanovih modela Clio i Megane Conquest te Juke. Temelji se na 1,6-litrenom benzinskom motoru i dva elektromotora (veći s 50 konja i manji koji ima funkciju starter-generatora) te sinergijski nudi 140 konjskih snaga te 144 Nm okretnog momenta benzinca potpomognutih s 205 Nm iz elektromotora. Rezultat je vrlo živahan pogonski sklop s odličnim odzivom i dinamičnim startom karakterističnim za hibride koji uvijek kreću na struju, vrlo tiho i gotovo bešumno. Štoviše, sustav omogućuje do 80% gradske vožnje u potpuno električnom načinu rada, uz smanjenje potrošnje goriva do 40 posto.

Inovativan dog-clutch automatski mjenjač bez spojke s više načina rada u ovoj hibridnoj varijanti jedini je automatski mjenjač koji se nudi u Joggeru. Automatski mjenjač u kombinaciji sa sustavom upravljanja energijom optimizira performanse i potrošnju vozila. Osim standardnog D moda, nudi i B mod vožnje koji je prvenstveno namijenjen za gradsku vožnju i povećava regenerativno kočenje te rezultira većim povratom energije tijekom kočenja ili usporavanja, što vam omogućuje dulje uživanje u prednostima hibrida. U vožnji se ne osjeća velika razlika između dva načina rada, odnosno ne osjećate ni u B modu snažnije usporavanje prilikom otpuštanja gasa, no baterija se intenzivnije puni strujom. Baterija u kojoj se prikuplja električna energija kapaciteta 1,2 kWh smještena je u stražnjem dijelu podnice, na mjestu rezervnog kotača, pa i hibrid nudi veliki prtljažni prostor (160 l sa 7 sjedala, 708 l s pet sjedala).

Vrlo ugodna vožnja rezultira performansama kojima Jogger do 100 km/h stiže za 9,9 s, a najveća mu je brzina 167 km/h. U laganoj i pogotovo gradskoj vožnji briljira, no sasvim je ugodan i na autocesti.

Hibrid - za razliku od benzinca i plinaša koji su već dostupni na tržištu - nudi 7-inčnu digitalnu instrumentnu ploču koja grafikom nalikuje one iz Renaultovih modela, dok je središnji multimedijski zaslon dodirni s dijagonalom od 8 inča. Na testnoj ruti dugačkoj 170 kilometara koja je uključivala autocestu, otvorenu cestu i gradsku gužvu u lisabonskoj prometnoj špici prosječno smo trošili 5,6 litara na sto km. Želite li još štedljivije voziti, možete uključiti eco mod vožnje koji daje prednost električnoj vožnji i omogućuje dodatno smanjenje potrošnje goriva.

U Hrvatskoj će se Jogger Hybrid 140 nuditi samo uz sedam sjedala i uz top opremu Extreme po cijeni od 29.000 eura.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.