Ledena avantura

Toyotom RAV4 GR Sport po zaleđenom moru na rubu Arktičkog kruga

Foto: Mladen Milčić
1/26
10.02.2023.
u 14:20

Na sjeveru Švedske, po zaleđenom moru i snijegom okovanim cestama, isprobali smo novi RAV4 GR Sport u hibridnoj i plug-in hibridnoj varijanti

Vjerojatno najbolja lokacija za prve vožnje sportskog terenca Toyote RAV4 uz novu sportsku opremu GR Sport je Laponija, a upravo smo na snijegom i ledom okovanom sjeveru Švedske, u okolici grada Lulea koji se naziva vratima švedske Laponije na samom rubu Arktičkog kruga 900 km sjeverno od Stockholma, isprobali hibridnu i plug-in hibridnu verziju RAV4 uz sve kultniju relijašku Gazoo Racing oznaku.

Velike uspjehe i dominaciju u WRC-u zadnjih godina Toyota je odlučila komercijalizirati i to u dva pravca: pravim sportskim automobilima s oznakom GR - poput GR Yarisa, GR86, GR Supre i najnovije GR Corolle - te umjerenijim ekološkim dinamičnim automobilima GR Sport u većini najsnažnijih "regularnih" modela Toyote s dinamičnijim ovjesom i opremom, od gradskog Yarisa pa do pick-upa Hiluxa.

Tvrđi ovjes i posebna oprema

GR Sport je dostupan kao samopunjivi hibrid i plug-in hibrid. Novosti u pogonskom sklopu nema, već se oslanja na dobro poznatu najsnažniju dinamičnu Toyotinu hibridnu tehnologiju. No, donosi nešto tvrđi sportskiji ovjes i posebnu opremu.

Prednji dio ističe se prepoznatljivom rešetkom s GR mrežastim uzorkom, dok oštriji izgled daje stražnje staklo s crnim ukrasom koji se proteže cijelom dužinom vozila. Straga se ističu otvori za zrak koji poboljšavaju aerodinamička svojstva te dvije ispušne cijevi.

Posebne su GR Sport 19" aluminijske felge koje nude manju masu i veću krutost. Dostupan je i u bojama Toyota Gazoo Racing tima - bijeloj, crvenoj i crnoj. Sve boje osim crne dostupne su u dvobojnoj karoseriji, s kontrastnim sjajnim crnim krovom, prednjim i središnjim stupovima te stražnjim spojlerom. Unutrašnjošću također dominiraju GR Sport dekorativni elementi uz sjedala presvučena kombinacijom materijala nalik antilopu.

Paket opreme GR Sport uključuje i električno podešavanje prednjih sjedala te novu verziju panoramskog monitora koji uz pogled ispod vozila vozaču pomaže u provjeri površine terena. Opremljen je najnovijim multimedijskim sustavom Toyota Smart Connect uz 10,5-inčni ekran s navigacijom. Osim toga, nudi poboljšano iskustvo vožnje uz profinjeni sportski stil i odabranu opremu s prilagođenim ovjesom. Dodatna pojačanja prednjih i stražnjih opruga omogućuju bolju agilnost i odziv. Promjene koeficijenta opruge usklađene su odgovarajućim podešavanjem sile prigušenja amortizera.

Hibrid s čavlericama

Klasičan hibrid uz 2,5-litreni benzinac nudi 222 KS, što omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,1 s. Uz odlične Nokian čavlerice i na snijegu i ledu imali smo odličnu trakciju te smo bez problema vozili cestama i zaleđenim morem. Dakako, u takvim uvjetima, pogotovo ako se zapadne u dublji snijeg, pomaže snažan pogon te serijski AWD-i pogon na sva četiri kotača koji u RAV4 GR Sport prenosi više okretnog momenta na stražnje kotače (do najviše 1300 Nm), omjer momenta između prednje i stražnje osovine varira između 100:0 i 20:80, čime se prilagođava uvjetima vožnje. Pritom smo bili i prilično štedljivi uz prosječnu potrošnju od 7 do 7,5 l/100 km (5,8 l/100 km prema WLTP-u).

Još je uvjerljivija snažnija plug-in verzija s 306 KS. Omogućava ubrzanje s mjesta do 100 km/h za 6 s. Sustav pruža izvrsna vozna svojstva, pri brzini od 60 km/h nudi čak 50% više snage. Auto prvo radi u EV modu. Kada se baterija isprazni, prebacuje se na samopunjivi hibridni električni pogon. RAV4 Plug-in Hybrid GR Sport pruža do 75 km na struju na koju maksimalno juri do 135 km/h.

 

 

Pojas je po zaleđenom moru zabranjen, valja paziti na sobove

Kako ćemo na drugu stranu zaljeva u pitoresknoj Luleai, gradu od 50-ak tisuća stanovnika na ušću rijeke Lule u Botnički zaljev, koja je kao i priobalje djelomično okovana ledom? Saonicama koje vuku psi, motornim sanjkama ili za volanom RAV4 GR Sport? Isprobali smo sve načine i svaki je poseban. Na mjestima gdje u toplijem dijelu godine prometuju trajekti s RAV-icom smo prolazili sigurno po ledu. Vlasti svakodnevno mjere sloj leda i odobravaju gdje se može voziti po zaleđenoj rijeci ili moru, što negdje bitno skraćuje put. No, po glavnim brodskim pravcima led nije dobrodošao zbog brodskog prometa kojim se cijele godine prevozi željezna ruda, pa je zimi u pogonu prava armada ledolomaca.

Sasvim nevjerojatno nam zvuči priča da je u zaljevu koji je u zimi potpuno zaleđen zapravo prekrasna pješčana plaža, gdje se u ljeto kupaju i sunčaju turisti, a temperatura mora je najviše 20 Celzijevih stupnjeva.

Mi smo se uz AWD-i i gume s čavlima na zaleđenom moru osjećali doista sigurno, no obvezno se vozi bez sigurnosnog pojasa i to najviše 30 km/h, za svaki slučaj. Cestama kroz šumu nije rijetkost susresti soba, što nam se i dogodilo. A navečer, ako imate dovoljno sreće, izvan grada možete vidjeti auroru borealis, čarobnu zelenu polarnu svjetlost. Mi smo tamo bili samo jednu noć i imali puno sreće.

 

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije