Ako već do sada niste, krajnje je vrijeme da zamijenite ljetne gume zimskima. Od 15. studenog do 15. travnja za to postoji i zakonska obveza na određenim cestama u Hrvatskoj. Tako ste zimsku opremu bez obzira na vremenske uvjete na kolniku dužni imati u spomenutom vremenskom razdoblju na svim autocestama izuzev dionica autoceste A1 od Maslenice do Ploča i na Istarskom ipsilonu te na svim kontinentalnim državnim cestama. Dakako, na svim je cestama obvezna zimska oprema ako vladaju zimski uvjeti na cesti, odnosno ako je kolnik prekriven snijegom ili kad je na kolniku poledica. Pod zimskom opremom podrazumijevaju se zimske gume na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg pripravnim za postavljanje na pogonske kotače.
Preniske temperature
Prijestupnike čeka novčana kazna od 700 kuna.
Ali, zimske gume preporučuje se montirati prije svega na kotače automobila zbog svoje sigurnosti, kao i sigurnosti drugih u prometu.
Jutarnje i večernje temperature pale su ispod 7 °C, što je granica kada se preporučuje vožnja na zimskim gumama. Ispod tih temperatura ljetne gume gube elastičnost i jednostavno se stvrdnu, zbog čega slabije prianjaju i mogu biti opasne. Zimske gume, za razliku od ljetnih, imaju i drukčiji dezen gazne površine prilagođen boljoj iskoristivosti na mokrom, skliskom, ledom ili snijegom pokrivenom kolniku. Zbog svega toga vozači koji se po snijegu i poledici voze na ljetnim gumama ugrožavaju sebe i savjesne vozače koji imaju propisnu opremu na kotačima. Stoga, ako već nemate zimsku opremu, za zimskih uvjeta nemojte voziti.
Pri kupnji guma provjerite godinu proizvodnje. U sklopu DOT oznake na gumi nalazi se četveroznamenkasta oznaka. Njezine prve dvije znamenke označavaju tjedan proizvodnje, dok se posljednje odnose na godinu proizvodnje. Bolje je da je guma novije proizvodnje, ali ona može biti ispravna i ako je proizvedena prije pet godina. Bitno je da je dobro uskladištena.
Cjelogodišnje gume
Zbog smanjenja troškova i problema sa skladištenjem guma, mnogi razmišljaju o cjelogodišnjim pneumaticima. No, o njima mogu razmišljati oni koji ne prelaze više od 10.000 km godišnje i voze se većinom po gradu, dok zimi ne putuju brdskim predjelima. Prelazite li mnogo kilometara godišnje, u toplijem dijelu godine cjelogodišnje će se gume brže trošiti, a zimi cjelogodišnji pneumatici ne drže cestu ni približno dobro kao prave zimske gume.
Ako pročitamo prvi odlomak lako se može steći dojam da ni autoru nije jasno o čemu piše.... tj. gdje je šta zabranjeno i kad se nešto mora.