Testirali smo

Opel Grandland X: Ozbiljan crossover razigranih linija

Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
23.05.2018.
u 09:40
IntelliLink radi besprijekorno, lako je pristupiti svakoj od ponuđenih funkcija
Pogledaj originalni članak

Grandland X veći je od dva crossovera koja su svjetlo dana ugledala nakon što je grupacija PSA Peugeot Citroën preuzela Opel. Pogon na sva četiri kotača ovdje nije predviđen, no od francuskog je brata preuzeo Grip Control – u Opelu nazvan IntelliGrip – sustav koji će sasvim solidno odraditi posao na poledici, ugaženom snijegu ili makadamu. Još neki detalji u interijeru poznati su nam iz Peugeotovih modela, pa se francusko-njemački poslovni potez ogleda i u pojedinim prekidačima te u multimedijskom sustavu IntelliLink 5.0 Navi s 203-milimetarskim zaslonom. Kad smo već na njemu, IntelliLink radi besprijekorno, lako je pristupiti svakoj od ponuđenih funkcija.

Vizualno, Grandland X donosi neke razigrane linije koje korijenje vuku od Mokke X, no nikako ne možemo govoriti o “velikoj Mokki”. Ovaj moderan crossover izvana i iznutra model je za sebe, s elementima koji ga nepogrešivo svrstavaju u Opelovu gamu, detaljima po kojima vidimo i pripadnost velikoj grupaciji, ali prije svega riječ je o novom obiteljskom automobilu koji će vozače zainteresirati i upečatljivim dizajnom i izdašnom ponudom prostora i ugodnim voznim osobinama i naprednom opremom. Ergonomija je u interijeru uzorna, kao i preglednost. Kožom presvučena sjedala udobna su i široka. Prostora ima dovoljno i na stražnjim sjedalima, koja su također grijana.

Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: Opel
Opel Grandland X

No, zbog raskošne kabine ne pati prtljažnik. Naprotiv, kad se otvore vrata prtljažnika – električnim putem ili pokretom noge ispod senzora ugrađenog u stražnji branik – otvara se prostor obujma 514 litara, proširiv do 1652 litre. Isprobani primjerak opremljen je Innovation paketom opreme, trećim od ponuđena četiri te obuhvaća baš sve što je u vožnji realno potrebno. Ustvari, uz nekoliko stavki s popisa dodatne opreme obuhvaća gotovo sve što je u automobil moguće ugraditi. Ovdje valja izdvojiti prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje na mogući nalet na vozilo ispred, nadzor mrtvog kuta, upozorenje za neispravni pritisak u pneumaticima, sustav OnStar, šest zračnih jastuka. Serijski dolaze i LED stražnja svjetla, putno računalo, 18-colni naplatci od lake legure, automatski 2-zonski klimatizacijski uređaj, krovni nosači, IntelliLink Radio R 4.0. Grandland X nudi i LED AFL glavna svjetla, koja se automatski prilagođavaju situaciji na cesti.

Dodatno je u Grandland X ugrađeno grijanje prednjeg stakla, kao i kožom presvučena sjedala, već spomenuti sustav IntelliGrip, bežični punjač za mobilne uređaje, IntelliLink 5.0 Navi, pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, dvije kamere za pregled 360°, sustav automatskog kočenja, krov u crnoj boji, otvaranje vratiju prtljažnika pokretom noge, grijanje i ventiliranje prednjih te grijanje stražnjih sjedala, grijanje kola upravljača. Iz dizelskog motora obujma 1560 kubnih centimetara Grandland X izvlači 120 konjskih snaga. Dovoljno za maksimalnih 180 km/h.

Opelov crossover tijekom testa u prosjeku nam je trošio sedam litara na stotinu prevaljenih kilometara. Solidan agregat uparen je sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, koje stupnjeve prijenosa izmjenjuje gotovo neprimjetno. I on je stigao iz grupacije PSA. Isprobana kombinacija dušu je dala za ležerne kilometre, za uživanje u vožnji. Ovako opremljen Grandland X moguće je i dinamičnije voziti, prije svega zahvaljujući podešenju podvozja na Opelov način. No, budimo realni, Grandland X ugodnije je voziti opuštenije. Isprobani automobil stoji 196.580 kuna, odnosno 231.174 kn s dodatnom opremom.

Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.