Dacijin SUV

Osvježeni popularni Duster uz uglađeni automatik i potentni turbobenzinac

Foto: Mladen Milčić
23.11.2021.
u 13:01
Duster je i dalje robustan, no vožnja, pogotovo uz turbobenzinac i EDC mjenjač je uglađena i dinamična
Pogledaj originalni članak

Dacia i dalje krupnim koracima grabi prema naprijed, a njihov najuspješniji model uz Sandero jest Duster, kojim je – nakon što ju je preuzeo veliki francuski Renault – započeo pravi uspjeh nekad neugledne rumunjske marke. Uspjeh je bio trenutačan. Diskontne cijene za kvalitetne automobile s provjerenom francuskom tehnologijom privukle su kupce u cijeloj Europi pa je Duster postao istinski bestseler, a taj trend nije zaobišao ni Hrvatsku. I ove je godine Duster šesti najprodavaniji model u Hrvatskoj, odmah nakon Škode Octavije, Renault Clija, VW Golfa, Suzuki Vitare i Renault Captura. Kad se gledaju samo privatni kupci, Duster je u samom vrhu već godinama. Renault je postupno u Dacijine modele uvodio sve moderniju tehnologiju, pa tako danas Duster nudi gotovo sve pogonske, digitalne i sigurnosne tehnologije koje se nude i u Renaultovim modelima. Izuzev elektrifikacije, koja još nije zahvatila Duster. I još jedna činjenica, u deset godina prodan je u 1,9 milijuna primjeraka, a na europskom je tržištu najprodavaniji SUV kod privatnih kupaca. Tajna uspjeha? Nenadmašna računica uloženog i dobivenog, prema kojoj Duster nema konkurencije, jer, kako god računali, uvijek ispadne da stoji mnogo manje od konkurenata ili, ako uspoređujete skuplji model, Duster dolazi s osjetno više opreme.

Duster je redizajnom druge generacije dobio osvježen vanjski izgled i uglađeniju unutrašnjost, no forma i prostranost ostale su iste.

Dizajnerske promjene uključuju nova dnevna svjetla u obliku slova Y te kromiranu masku hladnjaka s 3D uzorkom. Uz to, Duster je prvi Dacijin model opremljen LED pokazivačima smjera. Riječ je o tehnologiji koju koriste i prednja kratka svjetla (uz serijski dostupnu automatsku aktivaciju dugih svjetala) i svjetla registarskih oznaka. Osim niske potrošnje električne energije, LED svjetla poboljšavaju vidljivost za vozača i ostale sudionike u prometu, danju i noću.

Dusterove dimenzije nisu se mijenjale pa je s dužinom od 434 cm u samoj sredini ponude kompaktnih SUV automobila, a međuosovinski razmak od 267 cm jamči vrlo dobru prostranost u kabini. Prtljažnik prima vrlo solidnih 445 litara.

Iznutra je Duster opremljen povišenom središnjom konzolom s uvlačivim naslonom za ruku, a dostupan je i s dvjema opcijama multimedijskog sustava s 8-inčnim dodirnim zaslonom te automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC.

Imali smo priliku testirati upravo najluksuzniju verziju Prestige s 1,3-litrenim TCe turbobenzincem od 150 konjskih snaga uparenim sa 6-stupanjskim EDC mjenjačem s dvije spojke. Automatik dolazi samo uz spomenuti snažniji benzinac i samo uz prednji pogon, dok je verzija 4x4 dostupna samo uz 1,5-litreni DCi stroj sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Treba li vam 4x4? Samo ako trebate automobil za zahtjevnije terenske zadatke ili često zimi idete u brdovite krajeve, a tada je Duster s pogonom na sva četiri kotača pravi izbor. No, ako želite povišeni automobil kojim ćete ponekad otići na izlet u prirodu, za blaže makadamske putove bit će vam dovoljan i Duster s prednjim pogonom.

Najprestižnija verzija dolazi uz već dobro poznati 1,33-litreni turbobenzinac koji se ugrađuje u mnoge Renaultove i Nissanove, ali i modele Mercedes-Benza. U Dusteru razvija 150 KS pri 5200 o/min i 250 Nm pri 1700 o/min. Uz prednji pogon i EDC mjenjač do stotke stiže za 9,7 sekundi i postiže maksimalnih 199 km/h.

I u praksi je prebacivanje brzina iznimno brzo i glatko, pa benzinski Duster uz EDC mjenjač postaje moderan SUV koji u gradu vozi hitro i uglađeno. Jednako tako je i na autocesti na kojoj je i na velikim brzinama ugodan, stabilan i tih. Brzine se mogu mijenjati i ručno uz pomoć ručice mjenjača, što svakako može pomoći pri pretjecanju na otvorenoj cesti. Deklarirana potrošnja jest 6,2 l/100 km, dok smo mi u mješovitom ciklusu izmjerili 7,1 l/100 km. U gradskim uvjetima treba računati na oko osam litara na 100 prijeđenih kilometara.

Ono što svakako valja pohvaliti jest novi Media Nav sustav koji dolazi uz 8-inčni zaslon. Brži je i bolji od dosadašnjeg, ima bolji grafički pregled, a nudi upravljanje radio i medijskim uređajem, navigacijom, kao i funkcijama bežično povezivog pametnog telefona. Funkcijama automatskog klimatizacijskog uređaja u testiranom automobilu upravlja se fizičkim tipkama, a ne preko zaslona. Cijena isprobanog Dustera uz bogatu opremu Prestige i EDC mjenjač iznosi 161.900 kuna

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.