Subaru je za novu modelsku godinu 2016. lagano dotjerao svoje modele XV i Forester, a imali smo ih prilike isprobati na cestama u okolici Milana, ali i na vrlo strmoj zemljanoj i blatom prekrivenoj motocross stazi u blizini milanskog aerodroma.
Urbani crossover XV, kao najmanji Subaruov model u Hrvatskoj je i najprodavaniji. Zbog vrlo korektne cijene dobro opremljenog početnog modela od 159.990 kuna XV u Hrvatskoj čini oko 50 % prodaje Subaruovih modela, koji su lani zabilježili najveći rast prodaje još od 2008. godine. Moderni robusni crossover i dalje je dugačak 4,45 m, a sada dolazi s izmjenjenom rešetkom hladnjaka i novim prednjim branikom i drugačijim maglenkama sprijeda, kao i redizajniranim stražnjim svjetlima i spojlerom. Izmjenjen je izgled i atraktivnim 17” aluminijskim naplacima, koji dolaze već u početnom paketu opreme Free.
Početni 1,6 najtraženiji
Unutrašnjost je ušminkana narančastim prošivima na prednjim sjedalima i imitacijom kroma na vratima i komandnoj ploči te novim trokrakim upravljačem, a poboljšan je i multimedijski sustav.
Tehnički se XV nije mijenjao, pa i dalje standardno dolazi sa 4x4 pogonom s pravilnom raspodjelom snage i reduktorom kao kod pravih terenaca, u početnoj benzinskoj verziji sa 1,6-litrenim bokser motorom sa 114 KS sa mehaničkom ručicom reduktora, a u jačoj benzinskoj verziji 2,0 sa 150 KS i 2-litrenim bokser dizelom sa 147 KS sa automatskim reduktorom. Obje verzije dostupne su i sa kontinuiranim automatski CVT Lineartronic mjenjačem.
Suveren na cesti i makadamu
Dizajnersko osvježenje predstavljeno je i na četvrtoj generaciji popularnog SUV-a Forestera, koji je dobio novi prednji odbojnik, novu kombinaciju LED prednjih svjetala i nove alu naplatke, kao i nove detalje u unutrašnjosti. Udoban i komforan SUV dugačak 4,59 m je robustan automobil s kojim ćete biti elegantni u svakoj prilici, a u svakom trenu s ceste možete skrenuti na makadam i svladavati teške terenske prepreke. Isprobali smo dizelsku verziju s CVT Lineartronic mjenjačem, koji glatko i bez ikakvih trzaja kontinuirano prenosi snagu na sva četiri kotača. Dojam na cesti je zaista komforan, a poznati dizelaš sa 148 KS i 350 Nm okretnog momenta vuče jako dobro.
Jedina možebitna mana jest nešto veća buka od motora u kabini. Dizelski Forester sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem stoji 295.081 kn, a sa CVT mjenjačem 339.508 kuna. Početna 2-litrena benzinska verzija Forestera stoji 252.990 kuna.
Japanski Mercedes