uspjeh

Ovo je prvi hrvatski pametni jastuk

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pametni jastuk
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pametni jastuk
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Pametni jastuk
28.03.2018.
u 08:50
Senzori u jastuku prate pokrete spavača i analiziraju njegov san, a u njega je ugrađeno i SOS dugme koje će pomoći bolesnima
Pogledaj originalni članak

Kada naslonimo glavu na taj jastuk, kroz uho će nam prostrujiti glazba. Na posao sigurno nećemo zakasniti jer jastuk ima alarm pa će nas i probuditi. Nakon što otvorimo oči, izvijestit će nas i jesmo li te noći hrkali, i koliko točno puta. Prvi je to hrvatski pametni jastuk, a izradila ga je osječka tvrtka LIO.

Izvještaj na mobitelu

– Glazba se reproducira konduktivnom tehnologijom preko kosti lubanje, ne ide na uho, što znači da je čuje samo onaj tko leži na jastuku pa ne ometamo partnera dok slušamo glazbu. Ni alarm ne čuje nitko osim nas pa ne budi i druge u sobi – otkriva nam Vlado Radić, direktor i vlasnik tvrtke LIO. Nije nužno, dodaje, ni da nam glazba pod glavom svira cijelu noć jer se na posebnom tajmeru može namjestiti automatsko isključivanje za, primjerice, 15 minuta. Pametni je jastuk, naime, temeljen na njihovu popularnom memory jastuku Eliteform Silver. Sadrži u sebi senzore koji prate naše pokrete i analiziraju kvalitetu sna.

– Priključuje se na mobitel, android ili iPhone, i ujutro nas na telefonu dočeka izvještaj o kvaliteti sna. Dobivamo informaciju koliko sati i koliko posto je bio dubok san, a koliko plitak, ali i ukupnu ocjenu kvalitete sna. Otkriva nam i jesmo li hrkali, kada i koliko puta. Ja inače ne hrčem, što mi je jastuk i potvrdio, ali budio sam se noću i oponašao hrkanje da bih testirao radi li ta funkcija kako smo zacrtali – priča naš sugovornik. Mobilnu su aplikaciju, dodaje, izradili inozemni partneri, prema njihovim potrebama za jastuk.

Jastuk omogućuje i reprodukciju u aplikaciju ugrađenih binauralnih zvukova, koji se isto reproduciraju konduktivnom tehnologijom, kroz dva zvučnika. Ti zvukovi omogućuju opuštanje, da lakše zaspimo i mirniji san. Kada lijevo uho, pojašnjava, čuje jednu, a desno drugu frekvenciju, naš mozak to doživljava kao da postoji treći zvuk. Razlika između te dvije frekvencije ujedno je frekvencija trećeg zvuka i naš mozak tada emitira tu frekvenciju, a to je u slučaju binauralnih zvukova frekvencija opuštanja.

Pozli li nam, nadalje, u krevetu i zatrebamo li hitnu pomoć, pritisnut ćemo SOS dugme u sklopu aplikacije i pozvat ćemo tako unaprijed uneseni telefonski broj.

– Tkanina na jastuku ima ione srebra, što sprečava stvaranje bakterija, grinja i neugodnih mirisa. Lako je skinemo i peremo na 60 stupnjeva – opisuje direktor.

Pametni jastuk nema bateriju, puni ga se tako što se priključi na mobilni uređaj. Mobiteli su, pak, najčešće odloženi na noćnim ormarićima, a jastuk ima prorez za kabel s obje strane pa ne moramo voditi računa o tome je li nam ormarić slijeva ili zdesna, bit će jednako dostupan.

– Serijska proizvodnja pametnog jastuka počinje za dva do tri tjedna. Cijena će mu iznositi 1200 kuna. Namijenjen je za hrvatsko, ali još i više za međunarodno tržište, konkretnije EU i zemlje bivše Jugoslavije, a vjerujemo kako će naći svoje kupce. Vodili smo se logikom da postoje smart telefoni i smart uređaji, pa bi trebao postojati i smart jastuk. Trećinu života provedemo u snu pa je izuzetno važno kako spavamo, da budemo odmorni, ali i da ne ometamo druge našim alarmom za buđenje. San se ne definira samo po dužini, nego i kvaliteti. Pametni jastuk nudi nam kontrolu sna i detektira nam eventualne probleme. Primjerice, većina ljudi ne želi priznati da hrče – rezimira on.

Vraćaju staru slavu

Povijest tvrtke LIO seže još u davnu 1901. i jedina je tekstilna industrija koja je preživjela u Osijeku. Ta je firma i prvi hrvatski industrijski proizvođač pokrivača i jastuka te jedini naš proizvođač geotekstila koji se koristi u izgradnji cesta. Vlado Radić tvrtku je preuzeo lani i napravio, ističe, značajan zaokret u proizvodnji.

– Lio je opstao i raste. Brojimo 18 radnika, a posljednjih mjeseci zaposlili smo ih četvero. Prosjek godina novozaposlenih iznosi 32, a kada sam stigao, prosječna dob radnika bila je 57 godina. Zapošljavamo mlade, ulažemo u marketing i želimo vratiti staru slavu tvrtki koja je zaista brend – poručuje Radić. Izvoze uglavnom u BiH te Srbiju, a na svjetsko tržište žele iskoračiti baš pametnim jastukom. Proizveli su nedavno i najveći hrvatski jastuk. Dugačak je tri, širok dva metra i 37 centimetara, a težak je 30 kilograma. Darovat će ga osječkom vrtiću Nevičica. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar zagrebbz
zagrebbz
14:21 04.04.2018.

Dok se sve više priča o štetnom i po zdravlje opasnom zračenju mobitela,... http://bit.ly/mjereZastite_mob