Sigurnost prometa može se postići na mnogo načina, a primjeri iz nekoliko gradova u Hrvatskoj pokazuju kako mjesta za napredak ima još mnogo. Jedan od primjera svakako su brojači vremena postavljeni pored semafora, tako da vozač u svakom trenutku ima informaciju koliko mu je vremena preostalo do isteka zelenog, odnosno crvenog svjetla na semaforu.
Prvi put smo se s ovakvom tehnologijom susreli prije 15-ak godina u susjednoj Srbiji, doduše samo s brojačem trajanja crvenog svjetla na semaforu. Naime, pored brojača vremena bila je i dodatna ploča, odnosno natpis koji je sugerirao vozaču da se zbog uštede goriva i očuvanja okoliša ugasi motor ako se dugo čeka do paljenja zelenog svjetla.
U međuvremenu su nam svakodnevica postali automobili opremljeni start/ stop sustavima koji samostalno gase motor kada nema potrebe za njegovim radom. No, u mnogim europskim gradovima danas susrećemo semafore s brojačima vremena ili semafore s odbrojavanjem, jer pokazalo se da oni pomažu i vozačima i pješacima.
U Hrvatskoj ih, nažalost, susrećemo u tek pojedinim gradovima. Razloga za nedostatak većeg broja ovako opremljenih semafora pronalazimo više. Jedan je cijena, jer ovakvi dodatni uređaji stoje i nekoliko desetaka tisuća kuna po pojedinom raskrižju. Drugi je svakako i nedovoljna informiranost lokalnih ljudi koji su zaduženi za promet, a treća su tehničke mogućnosti. Naime, za postavljanje brojača vremena treba zadovoljiti neke tehničke pretpostavke.
Uređaji koji se koriste na našim prometnicama namijenjeni su jednostavnim semaforima. Pod time mislimo na semafore koji imaju jasno postavljene intervale trajanja pojedinog svjetla, dakako ovisno o tome je li riječ o dnevnom ili noćnom režimu rada. Na takve semafore mogu se bez problema postaviti i brojači vremena, kako oni za vozače tako i oni za pješake. U zadnje vrijeme sve je više pametnih semafora opremljenih senzorima i kamerama, koji ovisno o količini prometa iz pojedinog smjera određuju koliko će vremenski potrajati zeleno, odnosno crveno svjetlo za konkretan smjer kretanja.
Na njima, za sada, nema mogućnosti postavljanja i brojača vremena. S obzirom na to da se na veliko radi na autonomnim automobilima, govori se da će uskoro ti pametni automobili moći komunicirati i s pametnim semaforima pa će tako i brzinu vožnje prilagođavati ovisno o tome što semafor “javlja”, koliko ima do paljenja crvenog, odnosno zelenog svjetla.
VIDEO Pogledajte gdje se nalaze prometne kamere na hrvatskim cestama:
Postaviti video nadzor na svakih 100 m sa automatskim radarima gdje vozačima stiže kazna na adresu za 4 dana bez mogućnosti žalbe. The end. Do tada će i dalje biti divlji zapad na cestama gdje će se opet dogodit da neodgojeni poremećeni gnoj vozi 200 km/h prolazeći kroz sva crvena i snimajući se stavi na internet..