Mercedes-Benz desetljećima je predvodnik u razvoju sigurnosnih sustava u automobilima. Primjerice, ABS sustav za sprečavanje blokiranja kotača pri kočenju danas je obvezan u svim automobilima, a prvi put je ugrađen i testiran u Mercedes-Benzu 450 SE 1978. godine. Razvio ga je s Boschom, s kojim je prvi put 1992. godine, nakon tri godine razvoja, u automobil ugradio i ESP (sustav elektronske kontrole stabilnosti). Također, Mercedesova S-klasa bila je prvi auto u koji je 1981. ugrađen zračni jastuk.
Mercedes već više od 50 godina provodi crash testove, a najnovije sigurnosne sustave predstavio je u takozvanom “Experimental Safety Vehicle” (EFS, pokusno sigurnosno vozilo), čija se najnovija verzija EFS 2019. temelji na modelu GLE. U svom prezentacijskom vozilu Mercedes pokazuje futurističke sigurnosne ideje, ali i one sigurnosne sustave koji su vrlo blizu serijskoj proizvodnji. Ovogodišnje EFS vozilo je plug-in hibridni model GLE s mogućnošću autonomne vožnje 4. razine u koji je ugrađeno desetak sigurnosnih izuma. Idemo redom.
Prva inovacija odnosi se na sigurnost vozača. Kada ESF automobil vozi u automatiziranom načinu rada, volan i sklop papučica gasa i kočnice uvlače se kako bi se smanjio rizik od ozljeda tijekom sudara. Osim toga, pojas je integriran u sjedalo, a zračni jastuk vozača je unutar upravljačke ploče. Kako je jedan od većih problema autonomne vožnje komunikacija automobila bez vozača s drugim sudionicima u prometu – svi vozači znaju koliko je bitno uhvatiti pogled drugog vozača, primjerice, prilikom uključivanja na cestu – u Mercedesu su osmislili senzore koji ne samo da prate promet već komuniciraju u svim smjerovima i mogu upozoriti druge sudionike u prometu.
Posebna je pozornost posvećena sigurnosti djece. S konceptom dječjeg sjedala PRE-SAFE, sigurnosni pojas preventivno je zategnut, a bočni elementi za zaštitu od udara prije sudara su prošireni. Zahvaljujući zategnutom remenu, dijete je učvršćeno u sjedalu, a istovremeno sjedi komfornije i opušteno, pogotovo u području ramena.
Revolucionarno rješenje za osiguranje mjesta nesreće Mercedes nudi s inovacijom malog robota, koji se nakon nesreće automatski pojavljuje iz stražnjeg dijela vozila i postavlja na cesti trokut upozorenja. Druge ideje su trokut upozorenja koji istodobno izlazi iz krova vozila te stražnji prozor koji služi kao komunikacijska površina. Još jedna PRE-SAFE funkcija jest zatezanje pojasa vozača ako prebrzo ulazi u zavoj, a tu su i bočna svjetla koja upozoravaju druge u prometu i mogu ublažiti potencijalno opasne situacije.
Sigurnost i komfor putnika na stražnjoj klupi poboljšava inovativni stražnji zračni jastuk. Kako bi se putnici motivirali na vezanje straga, Mercedes nudi zračni jastuk u sigurnosnom pojasu, koji je i grijan te ima osvijetljenu kopču. Dakako, Mercedes je proširio i inovacije u aktivnoj sigurnosti. Tako predstavlja Aktivni sustav pomoći pri kočenju s proširenim funkcijama koji posebno štiti najugroženije u prometu. Prilikom okretanja sada prepoznaje pješake i bicikliste koji se kreću paralelno s izvornim smjerom kretanja. Pritom vozač dobiva vizualno i zvučno upozorenje. Isto vrijedi i za bicikliste u mrtvom kutu pri skretanju udesno. Sustav za zaštitu pješaka 360° upozorava vozača i pomaže mu pri parkiranju i manevriranju ako postoji opasnost od sudara s pješacima i biciklistima.