Pad prodaje na europskom tržištu automobila

Foto: import
Pad prodaje na europskom tržištu automobila
27.02.2008.
u 11:23
Pogledaj originalni članak

Prema prvim podacima agencije JATO, tijekom siječnja broj registriranih automobila na europskom tržištu pao je 1,7 posto u odnosu na početak godine lani. Tako je ovogodišnji siječanj sa 1,272.242 automobila za 21.713 primjeraka slabiji od prošlogodišnjeg. Među prvih deset marki, samo tri bilježe povećanje prodaje  prvi Volkswagen, zatim Fiat, koji je sada ušao među prvih pet, te desetoplasirani BMW.

Volkswagen je sa 127.350 primjerka 4,9 posto bolji, dok je Fiatovo povećanje od 5,6 posto bilo dostatno da prošlogodišnju petu poziciju preuzme Peugeotu, koji je sada prodao 3 posto manje vozila. Fiatov napredak može se zahvaliti i planetarno popularnom modelu 500, od kojega se i u budućnosti mnogo očekuje, a osim modela Grande Punto i Bravo uvelike pridonosi dizanju Fiata iz pepela.

U "top 10" su, dakle, nakon VW-a, redom Ford, Opel, Renault, Fiat, Peugeot, Citroen, Toyota, Mercedes i BMW. Vrijedi spomenuti kako vrlo snažan rast prema lani bilježi japanski Nissan, povećavši prodaju više od 46 posto, što je rezultat velike potražnje za crossover modelom Qashqaijem.

Pogledamo li kakvo je stanje kod najtraženijih modela, odmah se vidi koji je model zaslužan za Volkswagenov skok. Naime, Golf je zabilježio 39.887 registracija, što je rast veći od 31 posto. Samo  2381 primjerak manje bilježi Peugeot 207, što je ujedno i rast više od 9 posto prema lanjskom siječnju.

Istodobno, najveći pad među prvih deset modela bilježi Opelova Corsa sa 32.688 vozila, što je gotovo 18 posto manje prema lanjskom početku godine.
Prema riječima Nasira Shaha iz JATO-a, potrebno je još nekoliko tjedana kako bi se mogle dati konkretne simulacije u kojem će smjeru ići ovogodišnje tržište.

Pogledajte na vecernji.hr