JEDNIM KLIKOM DO NIZA POGODNOSTI

Mobilne aplikacije koristimo svakodnevno, no koje su odlike koje olakšavaju iskustvo korištenja?

Foto: Hrvatski Telekom
Foto: Hrvatski Telekom
20.06.2023.
u 08:01
U digitalnom okruženju koje je postalo naša svakodnevica, mobilne aplikacije postale su sastavni dio našeg života
Pogledaj originalni članak

Bilo da se radi o vremenskim upozorenjima, praćenju društvenih medija ili obrađivanju fotografija, mobilne aplikacije na našim pametnim telefonima nude niz pogodnosti jednim pritiskom ikone na zaslonima telefona. Aplikacije su postale neophodan dio naših života – koristimo ih kako bismo ostali povezani s prijateljima i obitelji, obavili posao i upravljali svakodnevnim zadacima.

Naši pametni telefoni postali su nezamjenjiv alat bez kojeg jednostavno ne možemo živjeti. Većina ljudi ne može ni zamisliti da prođe dan bez njega - a zašto bi itko to i želio? Naši pametni telefoni s desecima specijaliziranih aplikacija daju nam sve što nam je potrebno za brzu komunikaciju, efektivno obavljanje posla, ali i zabavu kada za to imamo vremena. Poslušajte samo starije generacije kad zavidno gledaju kako mlađi brzo neke stvari obave i komentiraju da je barem to bilo u njihovo vrijeme da se ne muče.

A jedna od najpopularnijih aplikacija kod nas, Moj Telekom app, slavi 5 rođendan, pa smo povodom proslave rođendana pričali s Ivanom Runjeom iz HT-a, koji nam je otkrio malo više o samoj aplikaciji.

Foto: Hrvatski Telekom
Ivan Runje, direktor Sektora upravljanja proizvodima u Hrvatskom Telekomu

Ivan Runje, direktor Sektora upravljanja proizvodima u Hrvatskom Telekomu, aplikaciju Moj Telekom vidi kao središnje mjesto za upravljanje svim uslugama Hrvatskog Telekoma - možete li je ukratko predstaviti?

Na stranu funkcionalnosti, korisničko iskustvo, dizajn, 24/7 dostupnost, pri čemu je svaka ova karakteristika iznimno bitna, ali glavno obilježje dobre aplikacije je - pružanje rješenja. Nešto treba odmah platiti – uđeš u app, par klikova i to je to. Bookiranje smještaja ili leta, slušanje glazbe ili streamanje videa, mape i navigacija, dijeljenje sadržaja s prijateljima – app, app, app, app i opet app. Od trenutka kada je mobitel evoluirao u smartphone te prerastao iz uređaja za pozive u multi-kanalnu platformu, a onda i u malo, ali snažno računalo, počela je era aplikacija. Otkad je 2008. godine predstavljen Apple App Store rijetki su dijelovi naše svakodnevice ostali ne-apliciranim. Zašto? Jer one daju rješenje.

To je od samog starta, prije danas već punih 5 godina, bila i ideja Moj Telekom aplikacije – omogućiti korisnicima da na vrlo jednostavan način, uz samo nekoliko klikova upravljaju svim svojim telekom uslugama. U prvih pet godina puno je postignuto, ali isto tako prvi ću reći kako uvijek ima prostora za razvoj. Dobra stvar je što Moj Telekom aplikacija pruža korisnicima razna rješenja – između ostalog, pregled i plaćanje računa bez naknade, kupovina i aktivacija digitalnih usluga i proizvoda, korištenje različitih pogodnosti i popusta, prijava i pregled smetnje uz opciju Vito (virtualni tehničar). Od nedavno naši korisnici putem aplikacije, mogu produžiti i ugovore za fiksne usluge što prije nije bilo moguće.

Moj Telekom app je bila prva takva aplikacija na hrvatskom tržištu, ali i na tržištu ovog dijela Europe jer je HT bila prva kompanija unutar Deutsche Telekom Grupe/Europe, koja je razvila ovu aplikaciju, a koja je kasnije korištena kao primjer u ostalim zemljama u kojima je DT prisutan. Naš glavni cilj jest da bude još bolja i obuhvaća cijeli korisnički put te da od „dobro-je-za-imati-je“, postane aplikacija na koju korisnici gledaju kao nešto žele i moraju imati. Na to se nadovezuje i plan da aplikacija izraste u pravu platformu za povećanje angažmana korisnika i to kroz davanja veće vrijednosti korisnicima, njihovog nagrađivanja, češću interakciju i uključenje novih partnera.

Konkretno koje su to dodatne vrijednosti i na koji način se manifestira ta interaktivnost?

Prije skoro 2 godine pokrenuli smo program 'U dobrim rukama' koji donosi posebne ponude za kupnju uređaja, izmjenu tarifa ili pak pogodnosti kao što su neograničeni Internet – kojeg su korisnici aplikacije u protekloj godini imali mogućnost koristiti više od 73 dana. Tu su još i popusti za restorane, kazališne predstave, kozmetičke proizvode, računalnu periferiju i brojne druge stvari. Tu svakako valja istaknuti i Magenta Love rubriku u kojoj korisnici mogu vidjeti pogodnosti koje nude i HT i partneri, ali i pratiti personalizirani sadržaj zabavnog i informativnog karaktera poput preporuka video sadržaja ili posebnih novosti. Jedna od zanimljivosti Magenta Love rubrike bio je i stream koncerta Robbie Williamsa kojem se moglo pristupiti jedino putem aplikacije. S takvim pristupom i personalizacijom potiče se interakcija i zadovoljstvo.

Zadovoljstvo korisnika je iz godine u godinu sve veće, a to nam daje poticaj i ideje za razvoj novih funkcionalnosti koje će korisnicima olakšavati život. Cilj je da korisnik može dobiti informaciju u svako doba dana, pa smo tako uveli i chatbot. Korisnici aplikacije od prošle godine mogu koristiti i Smartwifi opciju koja omogućava upravljanje internet uslugom na daljinu pa tako korisnici mogu ograničiti broj spojenih uređaja na mreži, ograničiti vrijeme ili blokirati pristup na internetu, provjeriti spojene uređaje i blokirati pristup internetu.

Kakvi su planovi kada je u pitanju daljnji razvoj aplikacije?

Iza nas je gotovo 43.000 sati i 2.000 dana u kojima smo marljivo radili i gradili aplikaciju u kojoj je posljednjih 5 godina uživalo 1,7 milijuna korisnika za koje smo kreirali posebne ponude koje su korisnici iskoristili više od 5,5 milijuna puta. Primjerice jednog Božića korisnicima smo poklanjali čak 50 GB podatkovnog prometa. Tijekom prosinca 2022. godine privatni i poslovni korisnici su pak mogli uživati u virtualnom adventskom kalendaru koji smo oborili rekorde: skoro 200.000 aktivacija besplatnog Interneta i NPS odnosno zadovoljstvo korisnika je bilo na vrhuncu s 45 bodova, a u jednom danu čak i 56! Gotovo 16.000 novih preuzimanja aplikacije, više od 1,1 milijun prijava na nagradne igre u Adventskom kalendaru. Na taj način se povezujemo s korisnicima, dajemo onaj touch…

​Razvili smo i imamo vrlo dobru aplikaciju, a planiramo ponuditi još više vrijednosti za korisnike, kako u vidu još jednostavnijeg portfelja, bolje iskoristivosti aplikacije tako i u vidu proširenja pogodnosti, što su neki od ključnih parametara koji dižu razinu korištenja aplikacija.

Za kraj, kao čovjeku odgovornom za proizvode, koje su aplikacije bez kojih vi ne možete?

Da „ne mogu“ bila bi preteška tvrdnja, ali aplikacije koje bi istaknuo i koje meni daju rješenje za ono to trebam su: WhatsApp, Netflix, Booking, Revolut, KeksPay, Sofascore, Youtube, MAXTV2GO i naravno Moj Telekom.

Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim Telekomom.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr