VEČERNJAKOVA ETAPA IZDRŽLJIVOSTI Peugeot 607 sigurno putuje prema dalekom cilju

Peugeot 607: Uspješno upoznavanje

Foto: import
Peugeot 607: Uspješno upoznavanje
02.10.2006.
u 14:41
Pogledaj originalni članak

Nakon dolaska novog maratonca u redakciju proteklo je već više od mjesec dana, a prošla su i prva upoznavanja. Kao što smo već bili spomenuli, Peugeot 607 pripada segmentu više srednje klase koja jamči visoku razinu luksuza i udobnosti. U to smo se imali prilike uvjeriti za prvih putovanja koja su protekla u veoma dobrom ozračju. Velike dimenzije automobila, snažan agregat i gomila opreme pružaju vozaču, ali i suputnicima zavidnu razinu komfora.

607-ica je već dulje na tržištu, a prije nešto više od godine dana doživjela je i prva poboljšanja i modernizaciju. Najveća novost obnovljena modela bio je novi pogonski agregat u ponudi. Riječ je o snažnom 6-cilindarskom V6 HDi agregatu. Snažan dizelski motor nastao je u suradnji PSA Peugeot Citroën grupacije s tvrtkom Ford Motor Company, kod kojih je počelo i prvo ugrađivanje u Jaguarove modele. Iz obujma 2721 prostornih centimetara kod modela 607 agregat nudi maksimalnu snagu od 204 konja, a najveći okretni moment iznosi 440 Nm. Svaki cilindar ima četiri ventila kojima upravljaju dvije bregaste osovine po redu cilindara, a njih pogone zupčasti remeni.

Dvije su usisne cijevi cilindra različite da bi se postiglo spiralno kretanje zraka u jednoj i tangencijalno u drugoj, čime se poboljšava ventiliranje. Gorivo se ubrizgava izravno, preko zajedničke opskrbne rampe (common raila), a brizgalice su piezoelektrične s više otvora (145 mikrona). Tlak od 1650 bara omogućuje do pet ubrizgavanja po ciklusu. Pojačano napajanje osiguravaju dva turbokompresora. Važno je napomenuti kako motor ispunjava Euro IV norme. Pojačano napajanje omogućuje recikliranje dijela ispušnih plinova, a filtar za ispušne čestice (FAP) uvelike smanjuje izlazno onečišćenje. Prema tvorničkim podacima, zamjena filtra čestica potrebna je nakon 200 tisuća kilometara.

Poboljšani su i svi parametri zaštite od buke. Mehanička je buka znatno smanjena upotrebom pogonskih remena bregastih osovina, kompozitnih materijala i elastičnih spojeva poklopca glave motora te preciznom kontrolom izgaranja.

Osim novog agregata, učinjene su još neke promjene, ali taj dio ostavit ćemo za sljedeći izvještaj, nakon što prijeđemo još 10 tisuća kilometara.


Peugeot 607 2,7 HDi Ivoire

Untitled Document Motor: turbodizelski, common rail
Obujam: 2721 ccm
Snaga: 204 KS (pri 4000 okretaja)
Moment: 440 Nm (pri 1900 okretaja)
0-100 km/h: 8,7 sek
Maks. brzina: 230 km/h
Pros. potrošnja: 8,4 l/100 km
Dimenzije (d/š/v): 490,2/183,5/144,2 cm
Međuos. razmak: 280 cm
Prtljažnik: 468 l
Gotovina: 368.000 kn
Kredit: 7331 kn (x 60)

Prosjek 9,6 litara

Automobil smo preuzeli s nešto više od tri tisuće kilometara koje su prešli Peugeotovi djelatnici kako bi ga razradili. Do kraja prve etape trebalo nam je manje od 7000 kilometara, a u tom smo razdoblju u automobil utočili nešto više od 630 litara dizelskoga goriva. Prema tome, ali i prema podacima koje nam pokazuje putno računalo, prosječna je potrošnja oko 9,6 litara. Na prvi pogled čini se kako je to dosta, ali imajući na umu snagu automobila koja se pošteno koristi te tome kako se još radi o razrađivanju agregata, mislimo kako je u granicama normale.

Pogledajte na vecernji.hr