Pogon na sva četiri kotača već dugo vremena nije želja samo uskog kruga vozača kojima je on potreban zbog poslovnih ili privatnih specifičnosti. Prednosti posjedovanja dviju, a ne samo jedne pogonske osovine danas su poznate svakome tko je ikad pokušao sići s ceste na makadam ili blatni put, a o odlasku na skijanje, preko nerijetko zasniježenih prometnica, da i ne govorimo. A tu su, dakako, i oni vozači kojima 4x4 nije nužno sinonim za offroad, nego pogon na sve kotače traže zbog veće sigurnosti i boljih voznih osobina na samoj cesti.
Da raste broj potencijalnih kupaca automobila s integralnim pogonom, već neko vrijeme dobro znaju proizvođači, pa je i njihova ponuda sve veća i sve dostupnija. Nekad se o njima gotovo pa nije moglo razmišljati bez stvarno ozbiljne svote novca, dok danas za automobil s pogonom na sve kotače ne treba izdvojiti puno više od iznosa za običan mali gradski automobil. Izbor je, k tome, doista velik, a mi smo za ovu priliku probrali samo nekoliko najpovoljnijih primjeraka. Tko je od proizvođača po tom pitanju glavna faca, nije teško zaključiti: od pet povoljnih mališana s pogonom na sve kotače, čak su tri modela Suzukijeva.
SUZUKI VITARA, 125.066 KN
Da Vitara ima odličnu cijenu, znaju već doslovno i ptice na grani, a posebno to vrijedi za njezine verzije s pogonom na sva četiri kotača. Osnovna među njima pokretana je 1,6-litrenim benzincem sa 120 konjskih snaga i ručnim mjenjačem, no tu su i ostale opcije, s dizelskim motorima te automatskim mjenjačima.
SUZUKI SWIFT, 105.754 KN
Tradicionalno jedan od najomiljenijih i najpopularnijih gradskih automobila, Swift kao veliki adut u odnosu na konkurenciju na stol izvlači verziju s pogonom na sva četiri kotača. Takvo što teško se sreće i u klasama višim od njegove, pa tko ovdje traži 4x4, u njemu će naći sve što mu treba.
DACIA DUSTER, 123.900 KN
Dacijin najvažniji "image maker" nikad se nije oslanjao samo na dopadljiv izgled i povoljnu cijenu, nego uz njih isporučuje i provjerene Renaultove motore i pogon na sve kotače koji korijene ima u nekadašnjem X-Trailu. S benzinskim motorom od 115 KS, kao svojevrsni bonus nudi i prostranu kabinu te prtljažnik od 443 litre.
FIAT PANDA, 121.750 KN
Baš kao i u originalnoj, prvoj generaciji, novovjeka Fiat Panda osvaja na razne praktične načine, no dobar dio svoje slave duguje verziji s pogonom na sva četiri kotača, i to s blokadom diferencijala. Takva, a k tome još pokretana dizelskim motorom od 95 KS, slovi kao nezaustavljiva na snijegu, blatu i na drugim zahtjevnim podlogama.
SUZUKI IGNIS, 101.205 KN
Osim vrlo niskom cijenom, Ignis se može pohvaliti i skromnim vanjskim mjerama, što ga čini posebno okretnim i u gradskoj vožnji i pri silasku s ceste. Za duljinu od samo 370 cm putnička mu je kabina još i prostrana te se osim s benzinskim motorom od 90 KS može pohvaliti i vrlo dobrom serijskom opremom.
10 stvari koje možda niste znali o Yugu:
Malo sponzorski miriša