Top 5

Izabrali smo: pogon na sve kotače za šaku kuna

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
suzuki vitara
Foto: Renault
Dacia Duster
Foto: suzuki
Suzuki Ignis
Foto: suzuki
Suzuki
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Fiat Panda
03.03.2018.
u 22:48
Automobili s pogonom na sve kotače više nisu nedostižni kao nekad. Osim što im je ponuda sve veća i bogatija, ona je i prilično povoljna
Pogledaj originalni članak

Pogon na sva četiri kotača već dugo vremena nije želja samo uskog kruga vozača kojima je on potreban zbog poslovnih ili privatnih specifičnosti. Prednosti posjedovanja dviju, a ne samo jedne pogonske osovine danas su poznate svakome tko je ikad pokušao sići s ceste na makadam ili blatni put, a o odlasku na skijanje, preko nerijetko zasniježenih prometnica, da i ne govorimo. A tu su, dakako, i oni vozači kojima 4x4 nije nužno sinonim za offroad, nego pogon na sve kotače traže zbog veće sigurnosti i boljih voznih osobina na samoj cesti.

Da raste broj potencijalnih kupaca automobila s integralnim pogonom, već neko vrijeme dobro znaju proizvođači, pa je i njihova ponuda sve veća i sve dostupnija. Nekad se o njima gotovo pa nije moglo razmišljati bez stvarno ozbiljne svote novca, dok danas za automobil s pogonom na sve kotače ne treba izdvojiti puno više od iznosa za običan mali gradski automobil. Izbor je, k tome, doista velik, a mi smo za ovu priliku probrali samo nekoliko najpovoljnijih primjeraka. Tko je od proizvođača po tom pitanju glavna faca, nije teško zaključiti: od pet povoljnih mališana s pogonom na sve kotače, čak su tri modela Suzukijeva.

SUZUKI VITARA, 125.066 KN

Da Vitara ima odličnu cijenu, znaju već doslovno i ptice na grani, a posebno to vrijedi za njezine verzije s pogonom na sva četiri kotača. Osnovna među njima pokretana je 1,6-litrenim benzincem sa 120 konjskih snaga i ručnim mjenjačem, no tu su i ostale opcije, s dizelskim motorima te automatskim mjenjačima.

SUZUKI SWIFT, 105.754 KN

Tradicionalno jedan od najomiljenijih i najpopularnijih gradskih automobila, Swift kao veliki adut u odnosu na konkurenciju na stol izvlači verziju s pogonom na sva četiri kotača. Takvo što teško se sreće i u klasama višim od njegove, pa tko ovdje traži 4x4, u njemu će naći sve što mu treba.

DACIA DUSTER, 123.900 KN

Dacijin najvažniji "image maker" nikad se nije oslanjao samo na dopadljiv izgled i povoljnu cijenu, nego uz njih isporučuje i provjerene Renaultove motore i pogon na sve kotače koji korijene ima u nekadašnjem X-Trailu. S benzinskim motorom od 115 KS, kao svojevrsni bonus nudi i prostranu kabinu te prtljažnik od 443 litre.

FIAT PANDA, 121.750 KN

Baš kao i u originalnoj, prvoj generaciji, novovjeka Fiat Panda osvaja na razne praktične načine, no dobar dio svoje slave duguje verziji s pogonom na sva četiri kotača, i to s blokadom diferencijala. Takva, a k tome još pokretana dizelskim motorom od 95 KS, slovi kao nezaustavljiva na snijegu, blatu i na drugim zahtjevnim podlogama.

SUZUKI IGNIS, 101.205 KN

Osim vrlo niskom cijenom, Ignis se može pohvaliti i skromnim vanjskim mjerama, što ga čini posebno okretnim i u gradskoj vožnji i pri silasku s ceste. Za duljinu od samo 370 cm putnička mu je kabina još i prostrana te se osim s benzinskim motorom od 90 KS može pohvaliti i vrlo dobrom serijskom opremom.

10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

Foto: dave_7/Wikimedia Commons
Yugo
Foto: Charles01/Wikimedia Commons
Yugo
Foto: Filip Brala/PIXSELL
Yugo
Foto: STR - 5123/PIXSELL
Yugo
Foto: STR - 5123/PIXSELL
Yugo
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Yugo
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Yugo
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Yugo
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Yugo
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Yugo
Foto: Xm2500/Wikimedia Commons
Yugo - Innocenti Koral

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 14

DU
Deleted user
07:50 04.03.2018.

Malo sponzorski miriša

MI
m.ivanisevic2
11:53 04.03.2018.

Ovi auti nemaju nikakve veze s "pravim" odnosno kontinuiranim pogonom na sve kotače. Dajte provjerite koliko košta pravi terenac s blokadama diferencijala.

DR
Draš
11:35 04.03.2018.

SUV vozila su nezamjenjiva za stare ljude koji imaju problema sa ulaskom/izlaskom iz nižih vozila.Sa starenjem populacije njihov udio će se samo povečavati.